Reizen / Vakantie #2

omgeving spanje vlak over de grens is veel leuks te zien en te doen! wel een flink stuk rijden. wij gaan hier al jaren heen met onze dochter maar dit jaar ook voor het eerst naar noord italie voor de afwisseling. zitten daar in een hele mooie omgeving vlakbij como meer dus veel mooie uitstapjes, en minder ver rijden!

1 like

Denk dat dat een beetje overdreven is hoor, ik zou inderdaad niet naar Nagorno-Karabach afreizen of het grensgebied (dat heeft ook code rood geloof ik) maar zeker Yerevan en daaromheen zijn geen bijzondere risico’s. Ik dacht zelf ook dat het er misschien wel heel onrustig was maar mijn Armeense huisgenoot is sinds september nog twee keer bij familie geweest en die zei ook dat je in Yerevan en omgeving niks van onrust merkt (en dat sluit ook aan bij het reisadvies van de overheid, das allemaal groen daar)

6 likes

Zijn hier mensen die naar Georgië zijn geweest maar Svaneti hebben overgeslagen? Ik twijfel zo! Maar het is zoveel in de auto zitten om in Mestia te komen en ik ga maar 9 dagen. M’n alternatief is dan Kazbegi. Ben echt bang dat ik mezelf later voor mn kop ga slaan…

Ja precies, ik heb uiteraard eerste de site van ministerie van buitenlandse zaken bekeken qua reisadvies. Fijn om te horen dat jij het er zo leuk hebt gehad! Ik ga je een berichtje sturen :slight_smile:

1 like

Ja was er in het najaar toen en we reden zelf met een auto dus vond het te gevaarlijk. Verder wel echt een geweldig land. Super veel mooie wandeltochten gemaakt in verschillende delen van het land dus allerlei soorten landschap gezien. En zulk lekker eten!

2 likes

Thanks! Ja ik neig er dan toch naar om over te slaan zodat ik meer tijd heb om langere wandelingen te doen en te paardrijden.

Ik heb veel internationale collega’s en die zijn het eten al weken aan het hypen haha! Heb zelfs al boodschappenlijstjes voor de kruiden gekregen😄

2 likes

mag ik het lijstje ook!!!

4 likes

Super leuk! Ik had van het eten niet zo veel verwachtingen, maar het was zooooo goed. En de wijn ook!

Mooncake (foodblogger) heeft een gesponsord reisje van Baku op haar insta, het gaat om de fotos van mei/juni 2023, denk dat het leuk is om inspiratie op te doen!

2 likes

Oehh leuke tip!

1 like

Heeft iemand tips voor een leuk dorpje in de buurt van Porto? Eventueel tips voor andere kleine plaatsjes in Portugal zijn ook welkom!

Ik vond Ponte de Lima en Valenca (en Tui, dat ligt ernaast en is net over de grens met Spanje) heel leuk! Ik ben er alleen wel geweest tijdens de camino dus ik weet niet of het mega goed te bereiken is met OV of auto en hoelang je daar dan over doet.

Is er iemand hier die de slaaptrein vanaf Istanbul richting Bulgarije heeft genomen en hoe was dat? Is het een beetje oké en fijn als je alleen reist? En is Istanbul in je eentje als vrouw fijn?

1 like

Aveiro. Kun je ook makkelijk met de trein heen.

1 like

Ponte De Lima, Valencia zoals gezegd en ook Viano do Castelo, Braga en Guimares zijn leuke steden. We hadden in Ponte De Lima een vakantiehuis en konden makkelijk met de auto naar die steden.

1 like

Wij gaan in juni een week naar Oostenrijk met een groep en willen aansluitend nog twee nachten op de terugweg ergens verblijven, ergens in Zuid-Duitsland.

Ben nog nooit in München geweest, is dat een leuke stad/omgeving? Altijd als we door Beijeren rijden denk ik: wel zin om hier te stoppen en wat rond te kijken. Aanraders rondom München?

Ik heb naar aanleiding van een post hier een keer Eibsee opgeslagen in google maps. Zou een toffe omgeving zijn en ziet er zo mooi uit op foto’s! Maar weet niet of dat een beetje op de route is? In München ben ik zelf een keer geweest met werk en zou er niet zo snel terugkeren. Wel een leuke stad om te eten en drinken maar niet heel veel te zien, vond ik.

1 like

Vond ik zeker wel! Is gewoon een grootstad zoals andere grootsteden dus uiteraard zijn er onveilige buurten enzo, maar over het algemeen heb ik me daar heel veilig gevoeld alleen!

2 likes

Ik kom net terug uit zuid Duitsland en vond Füssen (voet van de Alpen) en Lindau (Bodensee) leuke gebieden om te verblijven

2 likes

Munchen vond ik erg leuk, maar als je geschiedenisfans in je groepje hebt is misschien Berchtesgaden nog leuk voor een stop.

6 likes

Berchtesgaden met de konigssee was echt heel tof!

3 likes