Reizen / Vakantie #2

hoi iemand nog leuke tips voor Stockholm, ben er nu - cafés, restaurants, activiteiten etc. wil graag een dag(deel) naar een eilandje in de archipel, iemand daar ervaring mee? kon met de zoekfunctie weinig vinden!

1 like

Ik kan met de zoekfunctie best een paar leuke dingen vinden, vooral restaurants enzo!

Het is eind januari. Je wil naar een mooi eiland, verblijven in een niet té toeristisch (klein beetje mag wel) plaatsje, wél met gezellige en goede restaurantjes en het moet nog lekker warm zijn. Where to go?

• Madeira
  • Lanzarote
  • Gran Canaria
  • Geen van bovenstaande, het is sowieso te koud, je moet naar:

0 stemmers

2 likes

Madeira is eind januari nog onder de 20 graden. Ik zou voor een van de Canarische eilanden gaan.

3 likes

Canarische eilanden kúnnen best lekker weer hebben in januari maar sowieso heel grote kans op harde wind en het kan ook gewoon 18 graden zijn met bewolking. Dat hadden wij 3 jaar geleden en dat was net niet lekker genoeg.

Denk als je echt gegarandeerd warm weer wil, je beter naar bijv Kaapverdië kunt gaan.

2 likes

Wij zijn vorig jaar op lanzarote geweest, wel in maart maar je moet beetje geluk hebben met weer.
Wij zaten in een resort maar hebben wel met huurauto paar keer het hele eiland over gecrosst, het is niet zo groot dus je kunt makkelijk alle kanten op.

Hadden zelf een baby bij vandaar keuze voor t resort maar hebben wel paar keer op verschillende plekken geluncht en dat was altijd heel goed.

Lanzarote is iets minder massaal dan Gran Canaria, maar daar heb je wel meer keus miss.

Madeira had ik ook graag heen gewild maar idd stuk koeler en weinig aanbod nog in die periode.

2 likes

Ik zou gaan voor de canarische eilanden vanwege de iets hogere tempraturen. Ook vond ik lanzarote toen ik er was niet te toeristisch maar wel genoeg te doen, echter zal toerisme in de wintermaanden zoiezo wel meevallen denk ik

2 likes

Ik zou ook gaan voor canarische eilanden maar volgens mij heb je meer kans op mooi weer op Tenerife of Gran Canaria. Op Lanzarote en Fuerteventura heb je gemiddeld meer wind. Wij hebben (idd) een keer in januari op Lanzarote vooral wind en een graad of 16 gehad en geen zon.

2 likes

Gran Canaria, omdat het op Lanzarote dan echt nog stukkie frisser is.
Zuiden van Gran Canaria is goed te doen, waar ook nog wat te beleven niet.
Tripje naar de hoofdstad is ook erg leuk, wel vestje meenemen dan.

1 like

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Londen-topic

Wie is er weleens naar Cork geweest? En heeft misschien tips daarvoor? Ik zou graag naar Ierland willen maar Dublin trekt mij niet zo…

Ik, meerdere keren een aantal jaren geleden. Vond het toen wel leuk, maar ik begreep van een local vorig jaar dat de stad wel behoorlijk is verpauperd in een paar jaar tijd, dus ik weet niet hoe leuk het nu nog is.

Cork heb je zelf wel in een dag gezien. Hoe lang wil je gaan? Je zou een dagtrip kunnen overwegen Cobh, dat ligt in de buurt. Leuk vissersplaatsje met de allerlaatste aanlegplaats van de Titanic. En we hebben ook de Jameson Experience gedaan in de buurt van Cork. Die vond ik echt heel erg leuk en daar ben je ook wel een halve dag aan kwijt. En Blarney Castle ligt ook in de buurt, waar je de beroemde Blarney Stone kan kussen (goor).

1 like

Thanks! Ik dacht een midweek en dan eventueel doorreizen naar Galway om vervolgens te eindigen in Dublin (en terug te vliegen). Naar Cobh wilde ik sowieso! Dat ziet er wel heel leuk uit.
Zou je dan eerder een andere plaats aanraden? Wilde eigenlijk naar Donegal maar KLM vliegt daar niet naar toe.

Ik ben er een dagje geweest en vond het niet zo, heeeel veel dronken studenten. Ierland zelf echt prachtig, je hoeft helemaal geen grote steden in vind ik. Cliffs of Moher, Doolin, Wicklow Mountains, Glendalough lake :heart_eyes:

2 likes

Cork kan prima hoor, maar de stad ben je echt zo klaar mee. Het is een handige uitvalsbasis voor Cobh en dingen in de omgeving. Galway is ook erg mooi. Ga je een auto huren? Want dan klinkt dit allemaal prima te doen.

Maar ehm, als je naar Donegal wil, dan vlieg je toch gewoon op Belfast? Dat zijn echt kippeneindjes allemaal.

3 likes

Thanks @Nysmn @KipTokTok

Ik wilde eigenlijk met het OV maar even goed kijken of dat haalbaar is, haha. Er zijn zoveel mooie dingen te zien!

1 like

Ik zou eerder naar El Gouna (Egypte) gaan, is geen eiland en is wel toeristisch (maar met reden).

1 like

Zanzibar!

2 likes

Ik ga naar Sarajevo, had even hier gezocht maar zag vooral dat men het een leuke plek vond. Hebben mensen nog concrete tips? Heb bij de standaard dingen op Maps allemaal een sterretje gezet maar er zijn hier op het forum vaak nog leukere tips te vinden :star_struck:

1 like

Die opties hebben allemaal kans op relatief koud weer… Ik zou kiezen voor Madeira qua eiland, maar januari regent het er best wel veel & zeker niet >20 graden. Als je meer zonzekerheid wil, zou ik andere bestemming kiezen (ABC-eilanden of iets).

2 likes