Reizen / Vakantie #2

zijn in de regel ook wel mensen met een goed vangnet. ken alleen maar hele rijke mensen (vanuit familie) die dit doen :sweat_smile:

@soarin Oei uhm, heb ik eigenlijk niet specifiek op gelet, ik was er ook niet naar op zoek maar het was een artikel van rtl dat op facebook voorbij kwam. En idd zoals @arcobaleno Ik vind het ook superknap dat mensen dat risico durven te nemen, ik zie die beren zelf ook en ben stiekem soms wel een beetje jaloers op hun dat hun die beren niet zien of voor latere zorg zien.

@Schattepatat Ik heb dus geen idee, van één vriendin zou ik gerust geloven dat zij de komende 10 jaar nog blijft reizen. Ze is al zo’n 10 jaar bezig waarvan de afgelopen 4 jaar sowieso geen voet op Nederlandse bodem. Ik zie ook echt van allerlei landen voorbij komen. (Al denk ik stiekem @instantramen dat zij idd best veel geerft heeft van haar vader anders kan ik me het eigenlijk niet voorstellen hoe zij aan ĂĄl dat geld komt om maar door te blijven reizen)

@Luzarl Hahaha ja dat is eigenlijk ook wel weer zo. Ik waarschijnlijk ook niet, met de dingen die ik al heb gehad en die ik zie in de familie, gok ik misschien net 70
 Maar alsnog durf ik de gok dan niet te nemen, want stel dat ik ineens 95 wordt :joy:

@Twijfelkont Je kunt je er dan wel voor verzekeren binnen een bepaalde tijd? Wel vervelend dat je te laat bent, kun je dat niet op een of andere manier omzeilen? Hoogstwaarschijnlijk zal dat uiteindelijk wel goed komen. Ik heb namelijk eigenlijk nog nooit een verhaal gehoord van iemand die ging reizen of emigreren of iets waarbij het fout ging. Vandaar dat deze vraag me ook ineens integreerde.

@Sjern Hahaha, snap ik ook eigenlijk wĂ©l, ik zei al, ik vind het knap dat mensen daar zo nuchter in kunnen staan. Ik zou me echt niet fijn voelen als zulke dingen niet ‘‘geregeld’’ zijn.

Edit: het was dit artikel (stond toevallig nog ergens open)
Noraly sprong op de motor en liet alles achter

1 like

Na even goed gelezen te hebben is dat Itchy Boots ja :sweat_smile:

1 like

Ik ben gisteravond en vanmorgen er weer heel helder aan herinnerd waarom een Adults-only concept bestaat en dat ik dit voortaan echt weer moet boeken
jeetje.
In mijn vakantie in juli waren er meer kinderen in het hotel maar veel minder “last” van.

1 like

Ja! Binnen het jaar blijkbaar. Ik ben net langer weg. Ergens gek dat het niet na 1,5 jaar ook nog zou kunnen maar goed het is wat het is nu voor mij

Ik ben in Wenen en kan even door de bomen het bos niet meer zien voor wat ik wil gaan doen. Hebben jullie tips voor musea, activiteiten, (vegan, maar hoeft niet per se) eettentjes waar je leuk in je eentje kan zitten, wandelroutes etc? De zoekfunctie hier geeft alleen resultaat van iemand die zei dat het heel erg tegenviel haha.

1 like

Mijn enige activiteit in Wenen is naar een specifiek kerkhof om hamsters in het echt te zien maar weet niet of je daar op zit te wachten.

Daarnaast vind ik blumengarten hirschstetten ook een mooie plek. En daar hebben ze grondeekhoorns.

10 likes

Musea: slot Belvedere en Albertina (ik ga er even vanuit dat je Schloss Schönbrunn al wel bezocht hebt)
Activiteiten: je hebt heel veel stadswandelingen die je kunt doen (Wiener Stadtwanderwege)
En een wijntour kan bijna niet ontbreken, heb in dit topic al meerdere keren DĂŒrnstein aangeraden (net buiten Wenen)

4 likes

Wenen is prachtig. Hele gave stad.

Ik vond het rond wandelen in het centrum rondom de Stephansdom altijd heel erg leuk. Een Sachertorte eten bij Hotel Sacher (weet niet of ze Vegan opties hebben). En ik vond het Schönbrunn paleis, en vooral de tuin, heel erg mooi. Als het lekker weer is, misschien ergens relaxen aan de Donau.

Het metrostelsel in Wenen is top. Dus je kunt overal heel makkelijk en snel komen.

Veel plezier!

5 likes

Mijn tips:

• free walking tour als je het niet weet, er zijn wel een paar leuke en je leert gelijk mensen kennen die misschien wel samen naar een restaurant willen.
  • ringstrasse lopen of met tram 1, je loopt dan om district 1, en hier zijn mooie gebouwen, parkjes, water enz.
  • schonnbrunn mag niet ontbreken. Als het mooi weer is kun je hier prima een hele dag vermaken. De tuinen (is een groot park) zijn ook gratis te bezoeken trouwens (niet de oranjerie en nog een paar andere, daar heb je wel ticket voor nodig), dus je kan ook erheen gaan en een boekje meenemen.
  • Schloss Belvedere, om wat kunst te kijken (Klimt)
  • ⁠Hundertwasserhaus
  • als je de stad zat bent kun je wandeleningen maken buiten de stad (nussdorf geloof ik)

Als je van kunst en cultuur houdt zou ik lekker naar musea gaan. Andere tip is een opera- of balletvoorstelling in staatsoper. Kan prima in je eentje.

Koffiehuizen:

• ⁠Cafe Eiles
  • vollpension: voor lekkere taarten van oma’s

Restaurant:

• ⁠Amerlingbeisl: met mooie stadstuin maar was er met een groep dus weet niet of dit leuk is in je eentje

Ik vond Wenen echt top! En zou zeker terugwillen, omdat ik veel nog niet heb gezien.

4 likes

Een kerkhof als recreatie? Mis ik iets of is dit gewoon een beetje gek?

1 like

Wat is er mis met een begraafplaats bezoeken? Zolang je maar respectvol met de omgeving en mensen daar om gaat zienik daar geen probleem mee.

In Wenen heb je bijvoorbeeld Zentralfriedhof waar o.a. Beethoven en Mozart begraven liggen.

12 likes

Er zijn hordes mensen die een begraafplaats bezoeken om het graf van een bekendheid te bezoeken. Wat is er dan mis met een begraafplaats te bezoeken om een vrij zeldzaam beestje in het echt te zien?

14 likes

Dank voor alle tips! Ik heb inmiddels een oriënterende stadswandeling gemaakt en ben al helemaal onder de indruk. Het wordt (helaas) heel warm de komende dagen, dus ik ga denk ik veel musea in duiken. Ik heb dus zeker wat aan alle tips. En moet tussendoor ook nog ergens schoenen kopen want ik heb een kaartje voor de Musikverein en bedenk me nu dat ik alleen bergschoenen, Nikes en havaianas bij me heb, allemaal erg ongeschikt

Oh, en ik heb al een leuk tentje ontdekt: Planty pizza’s. Zit in een obscuur gebouw en je moet eerst allemaal gangetjes door, waarna je in een gezellige binnentuin komt waar ze dus vegan pizza’s serveren :ok_hand:t2:

5 likes

Ik vond het natuurhistorisch museum ook heel leuk! Moet je wel van opgezette dieren houden anders is het niets voor je. Schonnbrun vond ik ook heel leuk, vermaak je je ook echt wel even. Wij hadden de lange audiotour gedaan en daarna nog door de tuinen gewandeld.

2 likes

Vond de Dordogne geweldig met m’n toen 2-jarige!
Genoeg minder toeristische plekjes te vinden, zeker na het hoogseizoen. Zulke mooie dorpjes!

2 likes

Ik weet niet of je inmiddels alweer terug bent maar als je even een andere activiteit dan cultuur snuiven wilt heb je ook een permanente kermis (Prater). Vond dat heel leuk voor een avondje. En qua eten is de Naschmarkt heel leuk! Hadden verschillende tentjes met falafel enzo, maar weet niet of er echt vegan opties zijn. Ik heb daar toen bij Neni gegeten wat vooral gefocust is op beetje Libanese/midden-oostetse keuken en vond dat zooooo lekker dat ik inmiddels ook Neni Amsterdam, Parijs en Keulen heb geprobeerd. Echt mn favo restaurant :heart: Die in Wenen is iets meer streetfood achtig, andere steden iets fancier maar alsnog zoooo lekker

4 likes

Wie is er wel eens in Thessaloniki geweest en heeft tips voor horeca, cultuur en overige zaken?

Iemand tips voor een mooie reis buiten Europa in oktober? Vrij kortdag dus. Azië heeft de voorkeur maar zie dat dat vrij wisselend is ivm regenseizoen (en sommige landen zelfs moessonseizoen). Of zijn er mensen in Maleisië, Indonesië of Thailand geweest in oktober waarbij het wel meeviel?

1 like

Ik vond het wel meevallen! De regen is sowieso niet erg, kort en verkoelend. Enige is dat het wat benauwder is qua weer

3 likes