Reizen / Vakantie #2

Goed! Ik was met mijn man. Ging allemaal prima. Enige is dat je daar met Engels nergens komt dus scheelt dat hij kon communiceren haha.
Huurauto is wel handig, of taxi’s. OV is niet echt top. Douane (van turkije naar irak en andersom) met de auto ging wel relatief snel/makkelijk maar dat kan ook echt anders lopen. Dan sta je in 45 graden hitte te wachten. 10 checkpoints. Kan 8 uur duren dan.

2 likes

Stel ik wil een weekje in een huisje zitten, op een paar uurtjes rijden van midden-Nederland, in een natuurgebied waar je mooi kan wandelen. Wat voor regio is dan leuk? Klein dorpje lijkt me wel lachen. Ergens in België, Duitsland of Noord-Frankrijk. Heeft iemand toevallig een tip voor een gebied?

1 like

Neuleuningen misschien?

1 like

De eifel, wij gingen altijd naar gerolstein, 3 uurtjes rijden van utrecht en je kan daar echt super wandelen

3 likes

De Harz in Duitsland is ook een mooi gebied!
Goslar en Quedlinburg zijn mooie plaatsjes o.a.

2 likes

Harz is toch wel ver nog van midden-nederland

4 likes

Mwoah valt wel mee toch? Vanuit het noorden is het 4 uur rijden.

2 likes

Oja, dacht dat dat verder was. Nice

1 like

You had me at thermen!!

Thanks iedereen, ik ga een leuk huisje zoeken! 🫶

3 likes

In Hillesheim hebben ze een leuk true crime cafe, dat is misschien ook wel wat voor jou

3 likes

Vandaag op vakantie naar Duitsland (met baby en peuter ook), maar precies in dat gebied is vanavond / vannacht code rood (zware onweer, (grote) hagel, windstoten en veel regen). Zouden jullie je vertrek met 1 dag uitstellen? We zitten in een huisje, maar auto staat wel buiten.

1 like

Verwacht je er te zijn voordat het noodweer opkomt? In dat geval zou ik gaan, maarals er kans is dat je nog op de weg bent niet

1 like

Ja we zijn er wel al waarschijnlijk. Maak me meer zorgen over onze auto (hagel) en wat als echt uit de hand loopt, zitten we met 2 kleintjes. Maar wrs maak ik het in mijn hoofd groter dan het is.

Edit: hmm ok, dit staat er ook: Lokaal dreigt orkaanrukwinden tot 120 km/uur, extreem zware regenval met hoeveelheden tussen de 60 en 80 l/m² in enkele uren en grote hagel met korrelgroottes van rond de 5 cm. De kans op gevaar en schade wordt aanzienlijk vergroot!

Bij code rood zou ik lekker een dag afwachten. Geel of oranje zou ik nog wel doen, maar als je daar zit en de pleuris breekt wel uit denk ik dat je alleen maar denkt: was een dag later gegaan.

3 likes

Thnx we hebben idd nu maar besloten morgen te gaan

2 likes

Ik ben zwaar in paniek, mijn vriendin appt me dat mijn vlucht volgende week misschien niet kan doorgaan vanwege een orkaan in Mexico. Ik heb geen verzekering en ik weet even echt niet wat ik nu moet doen. Is er iemand die dit wel weet? Sorry hoor voor deze domme post. Sommige verzekeringen verzekeren ook natuurrampen niet dus ik zie even door de bomen het bos niet meer

3 likes

Als je vlucht geannuleerd wordt, ook vanwege weersomstandigheden, heb je recht op een andere vlucht, of je krijgt je geld terug.
Vlieg je met een Europese maatschappij?

3 likes

Met TUI

1 like

Krijg je vanzelf vanuit tui een andere vlucht aangeboden als het goed is. Maar je moet gewoon wachten tot de vliegmaatschappij zelf iets annuleert.

7 likes

Oke, dankjewel. Ik ga even rustig proberen te worden en de mail in de gaten houden. Dankjewel!

3 likes