Top! Over welke bestemming heb je het dan? En was het, los van de regenbuien, ook zonnig?
Indonesie en Maleisie. En ja, het is tropisch weer dus eigenlijk altijd zon en warm. Met af en toe een harde pletsbui. Wat je op dat moment erg waardeert ivm de verkoeling ![]()
Niet in oktober, wel in november op Bali geweest en vond het toen meevallen. Het was geen 35 graden, maar wel nog steeds tussen 25-30 en er viel elke dag wat regen(meestal 1 heftige bui), maar het was niet zo dat we hele dagen regen gehad hebben.
Jordanie! Is perfect voor oktober.
Ik ben vorig jaar de laatste 2 weken van oktober naar Thailand geweest en het weer was goed! Wel wat regen gehad, maar ook zon! Was echt heel goed te doen.
Oh ja goeie qua info: regenseizoen is niet zoals in NL dat het de hele dag regent. In Azië (in mijn geval vooral Kuala Lumpur) zie je de bui zeer duidelijk aankomen, plenst het dan vervolgens keihard voor Max een uur, en is het de rest vd dag redelijk chill weer.
Freaking luxeprobleem. Ik zou vrijdag naar Curacao vliegen, maar daar is het best wel heel erg warm. Met gevoelstemperatuur van 40 graden. Scholen gaan daar eerder dicht e.d. (omdat daar geen airco is). Ik zou daar heen gaan en ook dingen willen bezichtigen e.d. dus eigenlijk veel te warm. Ik heb alles geannuleerd. Nu een weekje naar Spanje. Dit valt zo onwijs tegen. Gelukkig is de planning in feb-mrt toch naar Curacao te gaan. Ik had echt alles uitgezocht e.d.
We willen -ondanks dat we de vorige vakantie heel intens vonden omdat ons kind weigerde te slapen- misschien in december toch nog een week/10 dagen naar andalusie.
Beetje voor de mensen met kinderen hier. Hoe zouden jullie dit inrichten? De kans is groot dat ons kind (dan bijna 2) weer niet goed slaapt en het voelt voor mij niet als vakantie als we ontbijt én lunch én avondeten zelf moeten regelen in bijvoorbeeld een huisje. Ik noem huisje want een hotel zien we sowieso niet zitten met een steeds huilend kind tijdens slaapjes.
Must is echt dat we buiten kunnen zitten bij ons verblijf. Het liefst boek ik iets waar we in ieder geval de mogelijkheid hebben om te lunchen en te dineren. Maar aan de andere kant vinden we een huisje met ruimte rondom ook zo fijn. Mega moeilijk ![]()
Zoek een finca met ook huisjes en dan heb je denk ik wat je zoekt
Jaa al vaak voorbij gekomen en al die finca’s zien er super uit, maar… ik ben er nog geen een tegengekomen met standaard (als in niet alleen op aanvraag want dat is nooit te voorspellen met klein kind) lunch/diner faciliteiten (of op loopafstand van een groot dorp/stadje).
En als je een B&B zoekt net wat verder af van Málaga centrum bv.? Dus meer een gebied omhoog richting de bergen of richting oosten? Dan heb je misschien niet de grote ruimte die je zou willen maar wel een balkon, dakterras of andere (gemeenschappelijke) ruimte. Je kunt daar dan op loopafstand zeker restaurants etc. vinden en als alles goed gaat een auto huren en plekjes in de buurt verkennen? Is vanaf daar ook makkelijk te doen met niet uren rijden tot je ergens bent
Wij huren meestal een appartementje en dan toch in een stadje met restaurantjes op loopafstand, en dan uitstapjes met de auto. Of toch een klein resortje met restaurants, al zou ik daar liever een paar dagen zitten en niet tien.
Wij hebben nu een paar keer een appartment in hotel gedaan, dus met min. 1 aparte slaapkamer.
Wij hebben zelfs 2x all-in geboekt inmiddels, omdat we t gemak willen en met een kind uit eten is lastig qua tijden. Wij zaten redelijk strak op ritme.
Dus zou zoiets zeker overwegen, en meestal is er wel een balkon of terras.
Edit: wij huren altijd auto en als we onderweg zijn eten we daar gewoon iets, trekken er ook altijd wel op uit en wisselen dat af met rustige dagen.
Heb je al bij Eliza was Here gekeken? Klinkt als de accommodaties die zij aanbieden.
https://www.villa-atalanta.com/ dit concept? Kleinschalig, eigen huisje, zwembad en je kunt lekker 's avonds aanschuiven!
Heeft er iemand tips of specifieke aanraders voor riga en vilnius?
Met de zoekfunctie kwam ik nergens
Ohhhh hou ALTIJD je bagage in de gaten
iemand heeft na een vlucht ipv zijn tas mijn tas uit de bagage rekken boven je (dus in het vliegtuig) gepakt en is er mee naar huis gegaan. En het was voor mij een overstap dus nu ben ik onderweg naar huis zonder m’n spullen en enkel in de hoop dat het nog naar me opgestuurd wordt… super shit, m’n laptop, portemonnee, bril, alles zit er zo’n beetje in. Gelukkig m’n paspoort niet godzijdank.
Ik zou in beide steden een Free Walking Tour doen (zo’n stadswandeling waarbij je de gids achteraf fooi geeft). Vond ik een leuke manier om wat meer over de steden te weten te komen, en ook handig om aanraders te vragen. Verder vond ik het Museum of occupation of Latvia in Riga indrukwekkend. Ook zijn de markthallen bij het busstation chill om wat eten of snacks te halen. In Vilnius vond ik het uitzicht vanaf Gediminas’ Tower mooi, werd mij ook tijdens de stadswandeling aangeraden. En mocht je er toevallig een dag over hebben, kun je nog naar Trakai Castle toe. Het kasteel is niet super indrukwekkend, al zijn er wel best een aantal tentoonstellingen binnen waar je je tijd kunt besteden. Maar het is vooral aan een meer gelegen waar je bij mooi weer echt prachtig een rondje kunt wandelen.
Voor Riga sowieso een cocktail drinken in de skybar van het Radisson Blu, ice hockey wedstrijd, wandeling door de oude stad, de toren in achter het station. Als je de koude oorlog interessant vond kun je daar ook nog naar wat musea. Volgens mij is de oude Stasi gevangenis nu dicht maar anders zeker een aanrader
Hè wat kut zeg! Ben je al in contact gekomen met die persoon? Ik hoop dat het je gaat lukken je spullen terug te krijgen