Reizen / Vakantie #2

Thanks. Nuja baby hij zal bijna 14 maanden zijn dus loot ook al wat rond en gaat wel ook al wat meekrijgen van uitstapjes denken we… hopelijk toch een leuke vakantie voor ons allen :slight_smile:

2 likes

Ik krijg in februari altijd de reiskriebels dus nu heb ik in 3 dagen tijd dit al (praktisch maar het meeste al echt) geboekt:

• eind deze maand 2 dagen Gent. Hotel in het centrum, hond gaat mee dus hoop dat het een beetje oké weer is zodat we er lekker kunnen rondstruinen.

• in april naar München met de trein voor een workation met een collega.

• in mei naar Bosnië voor een bruiloft.

• in juni naar Bari. Heb echt zo’n gaaf appartment geboekt :heart_eyes: als iemand tips heeft dan hoor ik ze graag!

• in juli naar Lesbos met een groepsreis

Ik heb er zin in :partying_face: Beter blijft corona echt weg!

25 likes

Hebben mensen tips voor Valencia? Waar te verblijven/eten/ dingen te doen
Zag dat veel mensen er geweest waren via de zoekfunctie en heb gezocht op bubuflats maar die zitten helaas vol als wij willen gaan!

Ik ben 2x gegaan, berlijn krakau boedapest en praag en wenen, bratislava, krakau en poznan. Allebei de keren heel leuk gehad maar het is daar in de zomer overdag 40 graden dus je moet even goed plannen hoe en wat. Wij sliepen in hostels en gingen elke avond uit eten en stappen en en waren voor twee weken ongeveer € 1000 kwijt

3 likes

Ik heb gisteren voor eind februari een weekendje hesinki geboekt, zo veel zin in! Het enige dat echt op de lijst staat is sauna’s bezoeken. Verder zijn we nog vrij blanko. Heeft iemand tips?

3 likes

Ik heb een aantal jaar geleden geinterraild, dit was mijn route en wat tips:

Hoe lang wil je gaan? Ik heb toen een kleine 4 weken gedaan en merkte toen wel dat het superleuk is om je veel te verplaatsen maar dat je er ook heel moe van wordt. Wij hebben na 3 weken besloten om een paar van de laatste geplande stops te schrappen zodat we langer in Kroatië konden blijven. We zaten daar op een camping aan zee en hadden echt even een paar dagen nodig om een beetje te zwemmen en verder niks te doen haha.

Qua plekken, Berlijn is altijd fijn, Warschau en Krakau vond ik allebei leuk maar als ik er een moest kiezen zou ik Krakau zeggen, Bratislava heb ik niet superveel van gezien omdat ik daar vooral met de familie van een vriendin de natuur in ben geweest dus durf ik niet zoveel over te zeggen, Budapest is leuk (alleen even opletten dus dat je er niet net met Sziget zit en alle hostels volzitten), Kroatië vond ik heel fijn maar weet niet of je zover ‘om’ wil, en Wenen vond ik ook erg leuk!

3 likes

Ik had een appartementje via Booking.com en die was echt top. Serranos-Cathedral, Valencia – Bijgewerkte prijzen 2022

Verder qua dingen doen vond ik fietsen huren sowieso superchill. Wij hadden gewoon die stadsfietsen die je overal terug kon zetten. En we hebben vooral een beetje rondgelopen door alle wijken en naar het strand geweest.

Qua restaurantjes:

• Voltereta (heel populair op Instagram, zijn vooral kleine gerechtjes)
  • Cafe ArtySana (voor ontbijt/lunch)
  • MAUI Russafa (tapas)
  • Mercabanyal (soort openlucht markthal met eettentjes)
  • Cafe de las Horas (allerbeste Aqua de Valencia)
5 likes

Als aanvulling op de andere tips: je kunt ook nog afbuigen naar Bulgarije en Roemenië en zelfs Turkije. Ik heb Boedapest - Belgrado - Plovdiv - Istanbul - Veliko Tărnovo - Boekarest - Boedapest gedaan. In 3 weken.

4 likes

Wat vet! Welke plekken vond je het leukst toen?

1 like

Wenen voor de hamsters! En oke t is verder ook een mooie stad.

4 likes

Het is voor mij al even geleden maar ik zat toen in dit hotel/hostel en was qua locatie echt top: Hulot B&B Valencia, Valencia – Bijgewerkte prijzen 2022

En een tof dakterrras erbij :heart_eyes:

2 likes

@Oprah als jullie van Mexicaans houden zeker naar La Chingada gaan in de wijk Russafa! Echt zo lekker :drooling_face:

3 likes

Ik kan het online ook niet goed vinden maar ik dacht dat je in Duitsland gewoon je internationale qr nodig hebt, en die wordt niet bijgewerkt als je Corona hebt. Dus ik dacht eigenlijk dat Duitsland geen probleem zou zijn :thinking:

Ik lees dat hier ook zo, negatief test OF vaccinatiebewijs

Stedentripje naar Polen misschien? Daar hoef je ook niet te testen als je volledig gevaccineerd bent. Ik vond Wroclaw iig een leuke stad! En Krakau en Warschau schijnen ook heel leuk te zijn.

1 like

Portugal!

Alle passagiers, zowel staatsburgers als buitenlanders, moeten een vaccinatiebewijs, herstelbewijs of testbewijs laten zien.

wij vertrekken komende week en er waren echt nog zo veel prachtige airbnb’s beschikbaar

2 likes

Gewoon alle EU-landen lijkt mij? En sinds vandaag kun je ook zonder test naar de UK!

@Dazed: ik vond die steden in Bulgarije heel leuk omdat ze niet zo groot zijn dus dat was wat relaxter dan al die hoofdsteden. Er was ook wat natuur in de buurt. Maar Boekarest vond ik ook heel gaaf! Heel bijzonder om het paleis van Ceausescu te zien. En Istanbul is natuurlijk ook geweldig (daar is het wel wat onveiliger geworden de afgelopen jaren denk ik). Boedapest vond ik uiteraard ook leuk maar daar was ik al een keer geweest.

1 like

Wij gaan naar Dublin volgende week en testen niet nodig

3 likes

Zweden heeft ook alle reisrestricties afgeschaft. Stedentripje Stockholm?

1 like

Ik wil heel graag treinen naar istanbul, maar er rijden nu geen treinen van en naar turkije dat moet met bus😭

Ik wil heel graag met de trein naar wenen, boedapest, boekarest, sofia e dan istanbul.

Ze zijn we bezig met het spoor dus misschien moet ik even geduld hebben

henriette_traveller op insta was afgelopen weken in helsinki en fins lapland, misschien kan je nog iets uit haar opgeslagen stories halen! er is een kopje finland (ook helsinki) en eentje over fins lapland

3 likes