Wat vet! Welke plekken vond je het leukst toen?
Wenen voor de hamsters! En oke t is verder ook een mooie stad.
Het is voor mij al even geleden maar ik zat toen in dit hotel/hostel en was qua locatie echt top: Hulot B&B Valencia, Valencia â Bijgewerkte prijzen 2022
En een tof dakterrras erbij
@Oprah als jullie van Mexicaans houden zeker naar La Chingada gaan in de wijk Russafa! Echt zo lekker
Ik kan het online ook niet goed vinden maar ik dacht dat je in Duitsland gewoon je internationale qr nodig hebt, en die wordt niet bijgewerkt als je Corona hebt. Dus ik dacht eigenlijk dat Duitsland geen probleem zou zijn
Ik lees dat hier ook zo, negatief test OF vaccinatiebewijs
Stedentripje naar Polen misschien? Daar hoef je ook niet te testen als je volledig gevaccineerd bent. Ik vond Wroclaw iig een leuke stad! En Krakau en Warschau schijnen ook heel leuk te zijn.
Portugal!
Alle passagiers, zowel staatsburgers als buitenlanders, moeten een vaccinatiebewijs, herstelbewijs of testbewijs laten zien.
wij vertrekken komende week en er waren echt nog zo veel prachtige airbnbâs beschikbaar
Gewoon alle EU-landen lijkt mij? En sinds vandaag kun je ook zonder test naar de UK!
@Dazed: ik vond die steden in Bulgarije heel leuk omdat ze niet zo groot zijn dus dat was wat relaxter dan al die hoofdsteden. Er was ook wat natuur in de buurt. Maar Boekarest vond ik ook heel gaaf! Heel bijzonder om het paleis van Ceausescu te zien. En Istanbul is natuurlijk ook geweldig (daar is het wel wat onveiliger geworden de afgelopen jaren denk ik). Boedapest vond ik uiteraard ook leuk maar daar was ik al een keer geweest.
Wij gaan naar Dublin volgende week en testen niet nodig
Zweden heeft ook alle reisrestricties afgeschaft. Stedentripje Stockholm?
Ik wil heel graag treinen naar istanbul, maar er rijden nu geen treinen van en naar turkije dat moet met busđ
Ik wil heel graag met de trein naar wenen, boedapest, boekarest, sofia e dan istanbul.
Ze zijn we bezig met het spoor dus misschien moet ik even geduld hebben
henriette_traveller op insta was afgelopen weken in helsinki en fins lapland, misschien kan je nog iets uit haar opgeslagen stories halen! er is een kopje finland (ook helsinki) en eentje over fins lapland
Ga naar een soep restuarant voor lunch. Budget EN lekker warm in de winter.
Dagtocht naar Tallinn - veel Finnen gaan naar Tallinnn om alcohol in te slaan en de ferry kosten vallen mee
Suomenlinna Museum en het Open Air Museum zijn aanraders
Is de (nachtbus) een idee? Ik ben via Thessaloniki gegaan. Volgens mij Sofia - Istanbul - Thessaloniki - Athene.
Ik heb het stuk Bulgarije - Istanbul inderdaad met de bus gedaan. Niet echt een aanrader maar ja als het toch al een brakke vakantie is maakt het niet meer zoveel uit.
Haha ja ik las ook al niet beste verhalen over de bus. Zag wel dat er meerdere maatschappijen zijn, maar volgens mij maakt het niet zoveel uit welke je neemt ondat ze allemaal ruk zijn (voor zover ik uit de reviews kan lezen, hard rijden, weinig tot geen (plas)pauzes.
Hoe heb jij het ervaren? Ben wel benieuwd! Vertrekken die bussen op een overzichtelijke plek of moet je naar een of ander afgelegen gebied? Heb weleens met bussen gereisd maar in mijn eentje liever niet
Mijn ervaring is wel van bijna 10 jaar geleden dus weet niet hoe relevant die nog is, maar anderzijds zal er ook wel niet zo heel veel veranderd zijn. Bus vertrok volgens mij gewoon vanaf het busstation; waar we precies aankwamen in Istanbul weet ik niet meer.
Ik vond het t vervelendste dat we er midden in de nacht bij de grens uit moesten om onze tassen door de scanner te halen. En we hadden gedoe met het krijgen van een visum omdat we geen Turks geld hadden nog. Volgens mij accepteerden ze uiteindelijk wel euroâs. Qua plaspauze hadden we er volgens mij 1 en dat was bij de grens.
Maar on a positive note herinner ik me ook wel dat ik geslapen heb in die bus, omdat we er toen âineensâ waren en ik als een gek mân spullen bij elkaar moest zoeken.
Ik heb vanmorgen snel een vliegtuigticket gekocht via MyTrip en nu lees ik net online dat mensen hier ZO vaak problemen mee hebben en nu ben ik baaanggg Was helemaal niet goedkoop en ik wil echttt op vakantie
Even een disclaimer bij de UK: op de terugweg heb je wel een test nodig want het land staat voor NL nog op oranje!! Maar geen testverplichtingen die kant op idd.
Bron: Ik die wel het vliegtuig in mocht van Bristol naar Amsterdam vorige week en 10 anderen die dat niet mochten omdat ze niet goed hadden gekeken naar de inreisrestricties van Nederland.