Reizen / Vakantie #2

Wij zijn voor optie 2 gegaan maar zonder rondreis in de Algarve want dat werd net iets te veel voor ons. Echt de allerleukste tour ooit gedaan in de Duoro: https://www.airbnb.nl/experiences/785186. Trein was ook prima te doen, hebben toen nog een nachtje in Coimbra gedaan wat ook leuk was!

Algarve gaan we dan nog een keertje apart doen.

2 likes

Ik heb ermee te maken voor werk en zou toch altijd een ā€˜echte’ aanraden en niet enkel vertrouwen op die van de creditcards etc… goed inlezen inderdaad.

5 likes

Eet in nazare bij Portobello op het hoofdplein. Heerlijk gegeten en goede service. En heb aub 2 eu over voor de tuktuk die van het uitzichtpunt terug de berg opbrengt. Ga ook ff het strand op bij Nazare, rechts van het uitzichtpunt: mooie rotspartijen, soort grot.

Lissabon zou ik langer dan 2 dagen doen.

2 likes

Heb jij nog tips over Fez? Niet specifiek maar gewoon algemeen qua kleding, eten, alcohol, vervoer? Ik vind het allemaal een beetje spannend

2 likes

Alcohol kan ik je niet bij helpen, geen idee! Denk dat je dat niet overal kunt krijgen.
Kleding, ja ik zou je wel wat bedekter kleden dan dat je normaal gesproken in die hitte zou willen doen. Dus iig knieƫn en schouders bedekt. En het is heel vervelend maar hoe bloter hoe meer blikken etc je kunt verwachten.

De bazaar in Fez is fan-tas-tisch, mooiste spullen die ik ooit ergens heb gezien :heart_eyes: dus daar veel rondlopen.

De eerste avond waren mijn man en ik buiten en we kregen echt een beetje een onveilig gevoel. Superveel kinderen achtervolgden ons omdat hij 1tje wat had gegeven. Dus doe dat maar niet… en ook niet je de weg laten wijzen door mensen daar. Maar de 2 dagen daarna vonden we het geweldig en hebben we die gekke sfeer van de eerste avond niet meer meegemaakt! De mensen op de bazaar waren ook allemaal heel chill, minder pushy om je wat te laten kopen in vergelijking met Marrakech.

En eten ja gewoon prima, heb niet per se aanraders helaas!

3 likes

Superbedankt!

1 like

Iemand ervaring met wandelen in de Zwitserse Alpen begin september? Zermatt, Grindelwald, Jungfrau.

Is het fijn weer om dan nog daar te wandelen of te regenachtig?

Wat was jullie favoriet? Van deze bestemmingen en hebben jullie ook favoriete wandelingen? Ik vond de 5-seeen in Zermatt echt prachtig en zou ik zo nog een keer willen lopen.

1 like

Rond die tijd is altijd de Jungfrau marathon. Soms is het prachtig zonnig weer en aan de te warme kant voor een marathon. Soms sneeuwt het op de top. Dus weinig over te zeggen denk ik

3 likes

Welke app/website geeft het meest betrouwbare weerbeeld voor zweden?

1 like

ik gebruikte daar altijd yr.no

7 likes

Inferdaad yr.no en Windy.

Wij twijfelen voor oud en nieuw tussen Milaan & Malta. Iemand een van de twee wel eens gedaan?

Ik kan eind nov begin dec 3 weken vrij nemen of eerste 3 weken januari. Liefst zou ik de zon zien maar ergens in Europa (trein auto) zou ook kunnen mits het weer niet al te slecht is (liever geen sneeuw of super koud elke dag regen).

Ik vind het zo moeilijk alleen heel ver weg is het dan lekker weer. Weet niet of ik gelijk weer zo ver wil vliegen (of wil vliegen) maar het moet wel een plek zijn waar je 3 weken kan vermaken en rondreizen… iemand toevallig in die periode een leuke vakantie gedaan?

Ja maar niet voor oud en nieuw. Malta heeft kleine stadjes dus daar ben je meer aan het stad hoppen in de dagen dat je daar bent, geen idee verder hoe het met nieuwjaar is :slight_smile: Milaan vond ik vooral de wijk il Navigli leuk

2 likes

Griekenland kan nog best lekker zijn, en is alleen ook wel te doen. 3 weken is lang, maar je kan natuurlijk naar meerdere plekken gaan en ik zou dan nog een weekje een eilandje doen oid. Zelf vond ik zakynthos heel leuk

1 like

De ABC-eilanden als je wilt vliegen?
Ik ben in november geweest en het daar het hele jaar goed weer.
Het is wel 9 uur vliegen maar voor 2/2.5 week is dat wel moeitd waard vond ik.
Dan zou ik in januari gaan, is vlgs mij iets prijsvriendelijker.

4 likes

Zuid-Afrika?

Milaan is leuk! Als je de stad even zat bent is t ook leuk om de trein richting Como en Bellagio te pakken en daar wat rond te lopen :smile:

4 likes

In europa dec / jan is een risico qua weer… canarische eilanden zijn denk ik het meest zonzeker in die periode, maar kun je ook net pech mee hebben.

1 like

Iemand nog tips voor een leuke accomodatie voor 2 personen in (de buurt van) Lagos en de Douro? Budget is 100-150 euro per nacht, met zwembad, airco en parkeergelegenheid. In de Douro lijkt het ons heel leuk om bij een wijnhuis te overnachten, of iets waarbij je wijnproeverijen kan doen (zodat er niemand meer hoeft te rijden).

3 likes