Ik heb de ballonvaart afgelopen juli gedaan boven de Serengeti. Voor ons de eerste keer dat we een ballonvaart deden dus dat vonden we sowieso een leuke ervaring. Niet heel veel dieren gezien (wel giraffen, nijlpaarden, wat herten en zebra’s) en het land waar we overheen gingen was ook veel afgebrand (dat doen ze zelf gecontroleerd zodat er vers gras terugkomt). Toch vond ik het bij elkaar wel de moeite waard. Ook wij hadden 4 volle dagen safari en het is een leuke afwisseling na de hele tijd in een auto zitten. Omdat deze prijs bij de totale reissom zat waren wij deze sneller vergeten.
Oh heel fijn dat er iemand is die het precies zelf heeft gedaan. Vond je het de €550 waard dus? Ook als je in je eentje zou moeten gaan? Dat is ook iets waardoor ik twijfel, met meerdere vreemden in zo’n ballon en niemand waar je het mee kan delen. Het was dus een toevoeging aan de safari? En heb je toevallig foto’s?
Ja ik vond het het geld wel waard. Verwacht alleen niet al te veel dieren, dat kan nogal verschillen.
Ik denk dat het ook leuk is om alleen te gaan, de piloot vertelt ook leuke verhalen en maakt ook foto’s. Het was een leuke sfeer onderling.
Liever deel ik geen eigen foto’s maar het bedrijf waar wij mee gingen heet Miracle Expierence en als je die op zoekt op instagram en dan kijkt bij de getagde foto’s zie je wel realistische beelden.
Thank youu! Ik ga er komende tijd nog even over nadenken. Kanttekeningen zijn voor mij wel dat ik dus alleen moet + die €500 zou ik ook kunnen gebruiken voor een volgende vakantie. En ik zou het vooral wel willen doen om dieren van boven te zien, anders kan ik het ook ergens anders doen voor de helft van de prijs…
Ik heb Tanzania geboekt ![]()
zomer volgend jaar gaan we pas, maar nu al zoveel zin in.
5 daagse safari, serengeti en ngorongoro. Daarna 6 volle dagen (7 nachten) Zanzibar, een strandbungalow gereserveerd met een bad met uitzicht op het strand en de zee.
Geen luchtballon gedaan want deze reis betalen voor twee personen is echt de duurste vakantie die ik ooit voor mezelf heb betaald, maar hopelijk is dat het helemaal waard.
Vet!! Ik vertrek over 2 weken naar Tanzania, ga precies jouw reis ook doen. Kan echt niet wachten, meer dan een jaar op gewacht maar ineens in het zo ver. Gaat bij jou vast ook snel!
Superleuk! Welke lodges verblijf je in? En laat je weten hoe het je bevalt!!
Ik heb vliegtickets voor begin januari om 5 weken naar Mozambique te gaan met m’n vriend. Door de verkiezingen is de pleuris uitgebroken nu en weet ik niet of we kunnen gaan. Het is ook familiebezoek, dus daarom toch nog enige twijfel om wel te gaan…
Ik zou op basis van het reisadvies niet gaan. Reisadvies Mozambique | Ministerie van Buitenlandse Zaken.
Cool! Heb je bij een bepaalde reisorganisatie geboekt? Ik heb hier toevallig ook voor de zomer ook nagekeken! ![]()
Yes! Safari Soles (voor alleen de safari dus, vluchten en zanzibar zelf geboekt). Privé jeep, mid range lodges. Heel fijn denk ik!
Heeft iemand ervaring met een eSIM van maya? Werkte dat goed? Er zijn zo veel aanbieders, zie door de bomen het bos niet meer. En heeft iemand een tip voor een goed nekkussen voor lange vliegreizen die daarna niet totaal onhandig mee te slepen zijn op de vakantie zelf? Opvouwbaar oid, opblaasbaar lijkt me dan weer irritant
ja maya werkt prima! heb ik pasgeleden ook weer een maand gebruikt
Ik heb ook goede ervaringen met mobimatter
Ik heb ook goede ervaringen met airalo! En een kussen zou ik van Cabeau halen, die kan je heel klein weer opvouwen in het bijpassende zakje
Gebruiken jullie een bluetooth adapter in het vliegtuig om op je draadloze oordopjes muziek te luisteren?
Ik lees bij elke soort ook slechte resencies dus kom er niet echt uit.
Voor wat? Ik ken wel voor films kijken, maar muziek staat toch op je eigen telefoon?
Ja films wil ik er dan op kijken
Ik heb wel goede ervaringen met airfly maar ik heb ze destijds gewoon op ali of amazon ofzo besteld dus misschien heb ik gewoon geluk gehad
2 weken op safari? Wauw haha wat lang! Meeste mensen zeggen na 3 dagen wel genoeg te hebben gezien. Kan ik me amper voorstellen.