Reizen / Vakantie #2

Josh V was er vorige week met haar gezin. Die heeft er heel veel opgeslagen stories van. Uiteraard wel luxe…

2 likes

Administratieve kosten airbnb 200 euro en dan nog 250 schoonmaak, soms nog waarborg erbij. Als je dit alleen moet betalen dan is de rekening wel pittig.

1 like

Ja klopt… ligt met name aan met hoeveel je bent&wat je wenst, ik vind met een klein groepje een airbnb wel knusser en gezelliger dan hotel met aparte kamers.

2 likes

Soms kan je zo’n accommodatie ook op booking vinden! Maar daar ook altijd goed de kleine lettertjes lezen.

1 like

Wat ik meerdere keren gedaan heb is rechtstreeks naar het huisje vab airbnb mailen of booking. Toen heb ik ze vaker voor een stuk minder gehad, kunnem ze doen doordat er geen administratiekosten en website kosyen vanaf gaan

4 likes

Het is niet zo kunstmatig als Dubai en Abu Dhabi, maar het blijft een van de Emiraten haha. Je hebt daar in het noorden wel wat meer natuurlijke natuur inderdaad. Maar voor zover ik weet zijn dat meer georganiseerde activiteiten die je daar kan doen dan dat je er zelf opuit gaat voor een wandeling. Voor zon en zwembad zit je daar sowieso wel goed.

Je zou ook kunnen kijken naar Oman. Ik heb veel goede dingen gehoord over Salalah, maar daar ben ik zelf nog niet geweest.

3 likes

Iemand Bonaire tips? Verblijf of reisperiode

Wil je ook graag watersporten doen, zoals kiten of windsurfen? Dan zou ik in ieder geval niet zo tussen augustus/september, oktober en november/december gaan (minder tot geen wind), dan kan je beter andere maanden kiezen (zoals bv mei/juni/juli).

Wij waren afgelopen jaar 3 dagen op Bonaire (we vlogen vanaf Curaçao) en verbleven in een klein appartement: Blue Bonaire. Er was ook een gedeeld zwembadje. Dat was voor een paar dagen prima, maar bij langer verblijf zou ik iets anders kiezen. We wilden wel bij Puur Bonaire Boetiekhotel maar die was al vol. Of Bonaire Boutique resort.

1 like

Ligt er aan wat je daar wilt gaan doen. Wil je daar alleen om te zonnen dan zou je naar delfins beach resort kunnen gaan. Zijn wat luxer hebben een eigen zandstrand. Wij zijn een aantal keer op Bonaire geweest en verbleven of in Hamlet oasis of Buddy dive resort. Beide hebben een groot duikcentrum. Het duik centrum op Hamlet oasis zit op meerdere plekken op het eiland waar je makkelijk tanks kan wisselen.

Het regenseizoen is van oktober tot en met januari geloof ik. Het regent dan niet de hele dag maar eventjes en vaak vroeg in de ochtend. Zelf vind ik deze periode niet erg is het ook wat goedkoper en wat rustiger.

2 likes

Heeft iemand wellicht een goede suggestie? Wil in september naar een Grieks eiland en dan het liefst all inclusive (hoeft geen super deluxe iets te zijn). Wat we alleen echt willen is een stadje op loopafstand en ik vind het lastig om dat te vinden. Het hoeft geen grote stad te zijn, maar gewoon wat restaurants/cafe’s, een supermarktje en evt. wat kleine winkeltjes.

1 like

Moet het echt Griekenland zijn? Ik ben vorig jaar rond die tijd naar Cyprus geweest en vond het heel erg leuk. Ik was in Ayia napa om precies te zijn.

Ik ben 2 jaar geleden op Rhodos geweest, all inclusive. Maar wel ‘basic’ all inclusive. Als in, alles was goed, varieties in het eten etc. Maar het is geen super de luxe hotel. In de straat zelf vindt je winkeltjes, restaurants etc. En met de taxi ben je met 10 minuten in Rhodos stad. Taxi kost ook echt niks. Vond het wel een aanrader.

2 likes

Wij vinden het altijd gewoon heel fijn in Griekenland (en lekker eten haha). Maar andere suggesties zijn ook welkom!

1 like

Ik vind zakynthos dan een aanrader, ik vond het een mooi eiland en het stadje heeft nog genoeg winkeltjes en restaurants etc

1 like

Ik bedoelde eigenlijk meer suggesties voor accomodaties/resorts die in de buurt zijn vn de genoemde zaken. Vaak zitten die een beetje uit de richting.
Zakyntos Is zeker een mooi eiland!

2 likes

Ik ben honderd jaar geleden op Kos geweest en kan me herinneren dat er toen wel wat resorts op loopafstand van centrum Kos-Stad af zaten.

2 likes

Hier zijn mijn ouders vorig jaar geweest, waren ze erg over te spreken.

En deze kwam ik tegen en past misschien ook goed bij je wensen!

1 like

Ik ga ze eens bekijken! Dank je🤩

Ken iemand die hier met vriendinnen is geweest en dat was een enorme aanrader: Hotel Peninsula Resort & Spa - Kreta
(Gewoon rust, geen party ofzo, en goeie all inclusive dingen)

5 likes

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Italië topic

Chogogo zou ik afraden. Ze hebben een nepstrand aangelegd (tegen de regels in) en dat zand is in het rif terechtgekomen en brengt daarmee schade aan. Ik zou mijn geld er dus niet aan uit willen geven.

1 like