Leuk, love Milaan! Weet niet of je er al eens geweest bent, maar zo niet is het sowieso leuk om de Duomo even te bewonderen en de Galleria Vittorio Emanuele ernaast, en de Quadrilatero dâOro is leuk dure etalages kijken. Navigli is leuk om wat te drinken, ik vind het altijd fijn om daar vanaf de Duomo heen te lopen, dan loop je Via Torino uit (zitten een aantal grotere winkelketens) en dan de Corso di Porta Ticinese (daar zitten allerlei kleinere ~hippe~ winkels en tweedehandswinkeltjes en bij Betto hebben ze goeie arancini en cannoli!) en kom je uit bij het water. Normaal zijn er in die hoek ook veel tentjes die Milanese happy hour doen, vanaf een uur of 5/6 betaal je dan iets meer voor je cocktail maar krijg je er buffet bij, maar met corona was dat iig afgelopen zomer wel een stuk minder. De antiekmarkt aan Naviglio Grande is ook leuk als die toevallig is als je er bent! Meer aan de andere kant van de stad is Parco Sempione fijn om te wandelen of mensen te kijken, en als het je ding is is de Cimitero Monumentale erg mooi. Chinatown ligt tussen het park en het kerkhof in, vind ik zelf ook leuk om doorheen te wandelen. Als je geen zin hebt om ver te lopen tussen plekken werkt de metro echt top, en dat is alles wat me zo snel even te binnen schiet (:
Edit: oeps ik zie dat Betto weg is uit de corso di porta ticinese, ze gaan naar Brera blijkbaar. Is ook een leuke wijk om doorheen te lopen!