Reizen / Vakantie #2

Wat mij altijd helpt is naar de stewardessen kijken, die kijken altijd super nonchalant en rustig bij turbulentie en dan denk ik zie je wel. Zij zijn superervaren, als zij nu niet in de stress raken dan zal het wel heel erg meevallen.

1 like

Ik weet wel wat je zeker weten niet moet doen (je vroeg om unhinged…) ga niet tig wijn en gin&tonics drinken :rofl: ik dacht dus met rode wijn op val ik lekker in slaap. Ohja tussendoor ook een whiskey. Zat een Duitse jongen naast me die schudde al zijn hoofd. Ik ging helemaal bad, kei angstig, 0 geslapen natuurlijk.

3 likes

Haha jaa dit heb ik nodig. Ik was niet van plan te drinken omdat ik zo vroeg ga en ik ook juist wel eens in angst kan komen door alcohol.

Maar andere domme tips en schietbedjes zijn nogsteeds welkom.

1 like

Ik ben ook bang en neem altijd een pammetje en een wijntje de groetennnn

1 like

Zorg dat je zo ver mogelijk voorin zit. Gaat dat niet, dan een plek op de vleugel. Kijk niet raar op van ‘gekke’ geluiden. Er gebeurt vanalles en dat helemaal goed.
Kijk dr bemanning aan waar dat kan. Geef het ook bij het inspannen aan dat je het spannend vind. Zorg dat je voldoende gedronken en gegeten hebt. Dat je basis lichaam voeding heeft.
Gewoon meebewegen en rondje wc doen. Opstaan en lopen.

Veel succes en ook veel plezier!

2 likes

Ik probeer turbulentie ook altijd te vergelijken met golven terwijl je vaart, dat helpt ook wel vind ik! En iemand heeft mij ooit gerustgesteld dat de beweging die je voelt in werkelijkheid maar enkele centimeters is, wat natuurlijk niks is in vergelijking met het toestel en de hoogte waarop je vliegt. En niet verkrampen inderdaad.

Rationeel: als je een vliegtuig in de lucht ziet gaan die nooit omhoog-omlaag, dat geeft aan hoe minimaal turbulentie eigenlijk is

Gevoelsmatig: Meestal neem ik één wijntje en zorg ik voor een vroege of late vlucht zodat ik kan slapen. Ik heb ook altijd oxazepam mee voor als het nodig is. Het meehebben alleen al geeft dan al heel veel rust

2 likes

Haha de Schwebebahn!! Onvergetelijke ervaring, we hebben het er vier jaar later nog over.

1 like

Zijn er mensen die srprsme kennen?
Ik wil al heel lang een citytrip maken buiten Europa in mn eentje maar nooit gedurfd. Nu heb ik geboekt en ik vind t zo dood eng dat ik er gewoon misselijk en onrustig van ben terwijl het nog 1,5 maand duurt :sweat_smile:. Iemand tips hoe ik hier mee om kan gaan? Bedenk me echt of ik dit mezelf wel aan moet doen etc.
Ik ben 1x eerder alleen weggeweest maar dat was wat dichterbij, Krakau. Nu kan ik dus overal ter wereld terecht komen (veilige plek uiteraard) en weet pas op t vliegveld waar ik heen ga.

2 likes

welke heb je genomen? Ik heb het vaak voorbij zien komen, maar lijkt me vooral onhandig met inpakken etc
edit: ik zie dat het gaat om citytrip wereldwijd

1 like

Worldwide, qua inpakken valt het mee. Je krijgt een weersverwachting. Ik ben met srprs me eerder weg geweest, toen kwam ik dus in Krakau uit en vond het juist heel fijn dat ik me van te voren niet hoefde in lezen etc, dat alles voor me geregeld werd.

1 like

Wat stoer dat je het doet! Feel the fear and do it anyway haha, dat is van Yes Theory of niet? Verder heb ik geen tips voor je :joy:

3 likes

Waar ben je zenuwachtig voor? Omdat je ook zegt dat je het al eerder hebt gedaan en het een leuke ervaring was!

1 like

Ik ken zelfs iemand die daar werkt en dat doet ie met zoveel passie en enthousiasme. Komt helemaal goed!!!

1 like

Via Google vluchten kun je dat zien. Als je op een bestemming zoekt dan zie je of de huidige prijs hoog/laag is en als je dat uitklapt krijg je een grafiekje.

4 likes

Heeft iemand tips voor hoe je een reis naar Thailand aanpakt? Ik wil daar volgend jaar naartoe met mijn vriend en we willen naar meerdere plekken, maar er is zoveel info en er zijn zoveel plekken en dan zie ik door de bomen het bos niet meer en dan ga ik struisvogelen :smiling_face_with_tear: Verder dan in elk geval een week muay thai kamp komen we tot nu toe niet haha

Om een idee te krijgen kan je beginnen met het opzoeken van de itinerary’s van groepsreizen naar Thailand. Dan krijg je een idee wat de highlights zijn en welke plaatsen logisch zijn om achter elkaar te bezoeken. Dit is natuurlijk wel vaak de meest toeristische routes. Daarna in kaart brengen wat je zelf het liefste wil. Wil je gaan duiken? Een eiland bezoeken? Het binnenland in? Grote steden bezoeken? Etc. Hoe lang heb je de tijd en wat is haalbaar? Wil je snel doorreizen, of juist overal de tijd hebben? Wil je alles van te voren vastleggen of alleen de heenvlucht en het eerste hotel geregeld hebben?

Reisblogs lezen geeft vaak ook een goed beeld van leuke plekken. Een reis zelf organiseren kost wel veel tijd maar is heel leuk om te doen vind ik.

3 likes

Hoelang zijn jullie van plan om te gaan?
Ik vond de reis van Thailand ook lastig uitstippelen omdat alles zo ver uit elkaar ligt. Ik zou denk ik vooral kijken wat je echt wil zien (google, reisblogs) en of je daar een logische route van kunt maken. Maar hou wel rekening met lange reisdagen tussendoor.

2 likes

Dankje voor de tips allemaal! Ik ga eens met chatgpt en wat reisblogs beginnen :blush:

1 like

Ik kijk vaak naar aangeboden reizen via touroperators en dan wel die die mij aanspreken.

Ook op reisblogs vind je vaak iternaries.

En wellicht zijn er nu al vijf dingen die je echt wilt, dan zou ik daar mijn reis omheen bouwen.
Bijvoorbeeld zeker Bangkok, Mua Thai boxen, Chiang Mai, Jungle trek en ergens chillen op een eiland. Dan een globale route maken in de tijd en wat spelen met alternatieve routes. Dan zie je vanzelf dat je bijvoorbeeld ook Ayuttaya op de route liggen, wil je dat bezoeken of niet? Etc.

Zo doe ik dat meestal. Er zijn een aantal must sees of do’s en verder zie ik wel.

Het ligt er ook aan hoe lang je weg kan. Ik plan wat strakker als ik twee en een halve week ga dan dat ik een maand heb. In het laatste geval loopt het programma nog weleens anders dan van te voren bedacht.

2 likes