Reizen / Vakantie #2

Wat zijn jullie treinreis vermaak tips en wat voor eten neem je mee?

Ik zit volgende week twee keer zo’n 8u in de trein naar Duitsland en ik hou echt van treinen, maar 8 uur wordt wel beetje lang.

Ik heb een (oude) ipad en een telefoon waar ik dingen op kan downloaden.

Qua eten dacht ik een boterhammetje te smeren, maar verder ben ik een beetje op

Ps. Bid dat we de overstap van 25 min halen in Duitsland ….

1 like

Ik download vaak series op Netflix of Videoland. Daarnaast heb ik altijd boeken op m’n ereader om te lezen.
Qua eten neem ik vaak een bakje fruit mee, boterhammen, koekjes/andere snack, flesjes water.

1 like

Voor mij echt het moment om lekker een boek uit te lezen en af te wisselen met een serie of film.

Zou er wel een beetje vanuit gaan dat je die overstap niet gaat halen -sorry- :cry: de laatste keer heb ik mij uren moeten vermaken op Frankfurt station.

4 likes

Ohnee help, dat zou echt kut zijn. Gingen er maar zo weinig treinen :smiling_face_with_tear:

serie of film dowlnoaden, boek mee, wat ik momenteel heel leuk vind zijn magazines zoals kijk en quest omdat mijn aandacht boog nogal kort is en een boek daardoor vaak te lang is.

Inderdaad gewoon wat boterhammen smeren, een bakje druiven mee en wat koekjes of mueslirepen

2 likes

Een puzzelboek! https://www.bol.com/nl/nl/p/denksport-het-grote-bosatlas-puzzelboek/9300000012088735/?Referrer=ADVNLGOO002069-S--9300000012088735-PMAX-C-22298560720&gad_source=1&gad_campaignid=22288163229&gbraid=0AAAAAD5OnmPjzFQyVgowqmExDW8b5se8f&gclid=CjwKCAjw56DBBhAkEiwAaFsG-jODLAVMF5g5Sadbug7qypJVbJ73d4uqOD2T_Cb3UBoZKEzFLRY7RBoCjxEQAvD_BwE

2 likes

Snacks tijdens de reis zijn mn favoriet, vaak heb ik:

• klein flesje wijn
  • flesje water
  • blikje ice tea
  • bakje fruit
  • bakje pasta
  • sandwich of bijv een gozleme
  • zakje haribo
    En heb altijd herbruikbare bekers en een vork op zak + servetjes en desinfecterende handgel

Onderweg kijk ik meestal 1 of 2 films en/of series (download ik van tevoren), heb ik een sudoku boekje mee + boeken

Vind 6 uur altijd goed te doen, daarboven vind ik t minder chill. Heb ook wel eens 11 uur in de trein gezeten en dan nam ik soms een slaappil.

Heb toevallig net gisteren ook de trein naar Polen geboekt :grin: ik reken altijd op vertraging dus heb op zowel de heen als terugreis een nachtje in Berlijn. En wel meer betaald voor een directe trein want overstap stress is echt iets wat ik wil vermijden.

Oh en als je met iemand gaat kun je een spelletje meenemen! Kaarten of Set! Ofzo

4 likes

Alles is al wel zo’n beetje genoemd, maar idd ereader/boek, podcasts, serie/film op mn ipad (let er ook altijd op dat ik ook iets te ijken heb dat niet te heftig/duister/gewelddadig/etc. is, je weet nooit wie er naast je zit/op je scherm kan kijken en ik wil geen kleine kinderen traumatiseren :sweat_smile:).
Qua drinken heb ik altijd sowieso een fles water bij me, en daarnaast een thermos thee, en iets van frisdrank/ijsthee. Qua eten meestal iets van een sandwich voor ontbijt (vertrek meestal vroeg en ontbijt nooit voor 9:30/10u) en een pastasalade of broodje als lunch, en fruit en nootjes als snack. En haal ook vaak nog voor vertrek een koffie/chai latte oid. op het station

2 likes

Ik neem vaak ook spelletje mee zoals qwixx, clever, regenwormen reis editie.

2 likes

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Kampeertopic

3 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Londen-topic

Ik wil na de zomer waarschijnlijk in mijn eentje op interrail gaan, hoeveel moet ik daar ongeveer voor sparen? Iemand die ik ken is voornamelijk met de bus gegaan, dus dat is goedkoper. Alleen word ik snel wagenziek dus wil het niet wagen op alleen maar met de bus, ik houd ook echt van de trein.
Ik wil waarschijnlijk een maand weg, maar misschien wel twee als mijn werk situatie veranderd. Ik wil graag midden oktober weg, maar wordt het dan te koud om nog richting oost Europa te gaan? Ik heb nog geen route of iets, het liefste beslis ik een beetje in the go.

Ah bedankt, wachten tot black Friday werkt sowieso niet voor nu, maar handig om te weten! Ik zie dat ik die prijs als jongeren nu ook zou betalen. Is eerste klas aan te raden? Daar heb ik vrijwel nooit mee gereisd.

3 likes

Ik vind het zelf wel heeel fijn vooral omdat ik het dan in heel toeristische gebieden gebruik in Zwitserland (en 1 dag in engeland) en het is dan minder druk en je zit dan iets relaxter. In Engeland kun je ook in de lounges en lekker “gratis” eten en drinken en in de treinen krijg je ook snacks of in de ochtend ook een ontbijtje in sommige lange afstandstreinen (Avanti West Coast). In Zwitserland helaas niets van dat haha maar dan doe ik het echt om even in een rustigere coupe te zitten. Je moet even kijken naar welke landen je wilt en hoe de tickets daar zijn.

3 likes

In de zomer hebben ze vaak ook nog sale. En in maart maar daar heb je nu niks aan. Vorig jaar hadden ze in juli 20% korting dus zou dat sowieso nog even afwachten.

1 like

Ik ben paar jaar geleden ook midden oktober geweest en dat was prima qua temperatuur. Ik was naar Berlijn, Wroclaw, Praag, Boedapest en Bratislava en had m’n winterjas nog niet nodig en alleen een trenchcoat mee.

Qua financiën weet ik het niet helemaal meer. Ik had ook een interrail ticket in de zomer gekocht met korting. Verder in hostels en airbnb’s geslapen die wel redelijk betaalbaar waren. En ik heb ook niet echt hele dure excursies gedaan (alleen Auschwitz was toen best prijzig) dus ik had niet een hele dure vakantie.

2 likes

Ik ben 2 keer 2 weken gegaan en was toen allebei de keren rond de 1000 euro kwijt excl interrailpas zelf

2 likes

Dat is toch niet echt Oost Europa :stuck_out_tongue: Oost Duitsland en centraal europa vooral. Boedapest wel. En er zijn zeker gebieden in Polen waar je in je trenchcoat in Polen echt koud gaat hebben.

Ik was in November vorig jaar in Krakau en dag naar Auschwitz, het was zo ongieglijk koud. Ik had thermokleding onder mijn jeans en trui aan, dikke winterjas, muts handschoenen. Bij zo’n dag naar Auschwitz ben je veel buiten en kun je jezelf natuurlijk niet in een koffietentje opwarmen. Op een gewone city trip ben je veel aan het slenteren en museum, koffietentje, lunchplek in en uit enz dan zal het wel meevallen.

Haha nee ja i know, maar veel mensen noemen het wel Oost Europa. Ik dacht ik gooi het er gewoon in omdat ik ook in oktober ben geweest :woman_shrugging:t2:

1 like

Ja fijn dankjewel! Ik bedoelde ook meer deze plekken. Ik was in december in berlijn en dat was mega koud. Aangezien het backpacken wordt wil ik niet met al te veel dikke truien mee moeten!

2 likes