Airolo is top! Bieden ook onbeperkt aan en vind het chill dat je bundels tussentijds kan ophogen als je data ineens op is.
Het is dan erg koud, ik zou als ik gebonden zou zijn aan januari een warm land kiezen en in een ander jaar naar Japan gaan.
Heeft iemand dé tip of een persoonlijke ervaring? Ik zoek een zonvakantie voor mij en m’n kleuter van 5, halverwege mei voor max 400-550/600 pp. Wat voorwaarden: vliegtuig, hotel, (kinderz)wembad en/of zandstrand, goed eten, inclusief transfer, winkeltjes goed bereikbaar
Heb al zowat alle reiswebsites gehad en landen als Spanje, Griekenland, Portugal, Turkije bekeken etc. Maar vind echt alleen hotels binnen mn budget die dan in reviews toch tegenvallen.
Hoe lang wil je weg? Om heel eerlijk te zijn denk ik dat het budget dat je hebt te laag is voor je eisen/wensen.
Mei is al best een dure periode, ik ben bang dat je budget aan de lage kant is.
Wij gaan 7 april, 12 dagen, all-in met huurauto voor +/- 2000 euro met zn 3en (2 volw en 1 kind) naar Kreta. En dit is echt een van de allergoedkoopste periodes. Wij krijgen veel kinderkorting maar als je met 1 volw gaat is dat ook minder volgens mij wat het lastig maakt.
Zit je echt aan die periode vast?
En hoe kritisch ben je, wij lezen ook altijd reviews maar nemen het wel met korreltje zout en zijn zelf relatief snel tevreden. Sommige mensen vergeten in hun review prijs kwaliteit mee te nemen en vergelijken dan met een ander hotel wat 6x zo duur was bijv.
Ik ging even rondkijken, want ik ben wel eens goedkoop naar spaanse eilanden geweest.
Bijvoorbeeld malaga van 15 tot 23 mei. Vluchten voor 2 personen (heen met overstap) totaal 352 euro.
Een hotel met zwembad en tweepersoonskamer 795 euro. Ontbijt kan erbij geboekt worden voor 15 eu per nacht, maar je kan natuurlijk ook ergens gaan ontbijten evt. In de buurt van winkels en supermarkten. Met bus het strand en het centrum te bereiken. hotel krijgt ook nog 8,3 als cijfer
Totaal rond de 1100 euro voor 8 nachten. Alleen kosten van avondeten etc tellen mee dan.
Dan kom je in totaal ook wel zeker >1500e uit. Als je nog 3x per dag moet eten, transfers/vervoer & alles erbij telt.
Ik denk ook dat het budget max 1000e tegenwoordig - zeker afgelopen jaar prijzen weer fors gestegen zijn… - te optimistisch is voor mei. Ik zou zelf ook de voorkeur hebben voor een directe vlucht op zo’n korte afstand met een jong kind.
Mogelijk andere vibe/idee maar Marokko? Daar ben ik afgelopen jaren geweest & zowel riads (met zwembad) als eten en vervoer is daar relatief goedkoop.
Een andere goedkope optie is Albanië. Retour vluchten rond de 140-150 p.p.
En als je goed rondzoekt zijn er goedkope half-board hotels met zwembad en strandtoegang etc.
Ik heb nog wel een aanrader voor een goed hotel die een paar jaar geleden tenminste goedkoop was.
Verder is albanië echt het ideale goedkope land als het gaat om eten en activiteiten.
Ik weet niet hoe lang je wilt gaan maar voor 8 dagen vallen onderstaande allemaal binnen je budget en ze zien er prima uit. Allemaal dichtbij het strand, met een zwembad en all in.
Het budget is denk ik vrij krap voor mei maar er zijn wel opties. Ik heb even gezocht bij D-reizen omdat ik denk dat een pakketreis de voordeligste optie is, zeker als je transfer etc erbij wil hebben. Als je daar vertrekmaand mei en Griekenland opgeeft krijg je best wat aanbod voor minder dan 500 euro pp, zelfs kindvriendelijke accomodaties als je ook kunt vertrekken vanaf Dusseldorf of Brussel: Goedkope vakantie Griekenland - Vakantie deals | D-reizen
Bijv deze
Of deze
Wij hebben die 1e vandaag geboekt! Ben benieuwd (duurt nog even haha)
Aan de Costa Brava en in Bulgarije zijn de temperaturen in mei 12 - 18 graden. Dat zou ik te koud vinden voor aan het strand/zwembad.
Ik zou dan eerder voor bijv Kreta of Rhodos gaan in die periode.
ja, wel in een ander land, maar was prima. Ik had niet altijd een goede snelheid van internet, vooral in het buitengebied, maar dat kan ook aan het desbetreffende land (Oman) liggen.
Ik kan me voorstellen dat het netwerk in jouw landen beter is.
Verder duidelijke instructies en service, ik zou het zo weer doen.
Ik zou er wel rekening mee houden dat dingen die wat goedkoper zijn half mei dat vaak ook zijn omdat het dan nog niet zon zeker is. Als je mazzel hebt dan heb je stralend weer hoor maar op veel plekken in bijv. Spanje en Griekenland kan je het als het tegen zit ook 16 graden met regen zijn. Ook zijn zwembaden vaak niet verwarmd en dus nog erg koud evenals het zeewater. Niet om je te ontmoedigen, maar wel iets om rekening mee te houden als je wat goedkopere opties vindt.
Als ik al jouw filters zoek op vakantiediscounter kom ik echt op veel dingen uit die hoger dan een 9 scoren. Maar wil je all inclusive of alleen ontbijt?
Edit:
Zie bv dit:
Ik denk erover om in juni een fly & drive vakantie naar Montenegro te doen. Heeft iemand ervaringen? En als iemand toevallig bij Montenegro reizen heeft geboekt, ben ik ook benieuwd naar die ervaring! Ik heb daar nu een offerte aangevraagd.
Ik maak mij toch wel een beetje zorgen over de wegen. Hoe zijn die? En dan vooral als je ook de bergen in gaat? Ik reis alleen, dus heb geen bijrijder die op smalle bergwegen even kan kijken of we al bijna het ravijn in storten
Is er ergens een weerwebsite waar je de weersvoorspellingen van verschillende bestemmingen makkelijk naast elkaar kan zetten om te vergelijken? Liefst de 14-dagenvoorspelling.
Ik wil gewoon heel simpel naar de plek met het mooiste weer en heb meerdere kanshebbers en op alle weer-websites moet ik ze steeds een-voor-een intypen en bekijken. Kan dat makkelijker?
Vraag het chatgpt. bijvoorbeeld:
Kun je voor mij de 14-daagse weersvoorspellingen vergelijken van [bestemming A], [bestemming B] en [bestemming C]? Ik wil naar de bestemming met het mooiste weer. Kijk vooral naar zon, temperatuur en regen, en zet ze overzichtelijk naast elkaar.
waarom tegenwoordig alles met chat. Hoe meer we het gebruiken, hoe erger de global warming wordt. Dan hoeven we straks nergens meer naar toe hoor. Maar of je dat wilt.
Er is ook nog zoiets als Google wat veel minder impact heeft.