Reizen / Vakantie #2

Gran Canaria?

1 like

Ja thanks! Dat is een optie. Ik was al beetje naar de canarische eilanden aan het kijken maar ik heb het vooroordeel dat ze saai zijn en bepaald publiek trekken maar mogelijk klopt dat niet haha

Ik ben alleen op Tenerife geweest maar vond het ook een tof eiland qua natuur, vooral El Teide nationaal park. Het is zeker geen Colombia, maar ik vond het leuker dan verwacht!

En inderdaad ABC Eilanden die je noemt, of misschien Marokko of Egypte? Zoek je echt een relax-vakantie of ook wat sightseeing?

3 likes

Ben er zelf nog niet geweest, maar ken wel meerdere (jonge) personen die er wel op vakantie zijn geweest en dat leek altijd goed mee te vallen!

Een onbekendere optie, maar zeker ook een aanrader: Réunion, Frans eiland in de buurt van Madagascar en Mauritius. Prachtige natuur, veelzijdig en ideaal om in een weekje of twee te doen.

5 likes

Sardinie, Mallorca, Madeira?

3 likes

Sicilie, The Keys in Florida, Bahamas, Hawaii

1 like

Ik zou ook naar Griekse eilanden kijken! :heart_eyes:

7 likes

Wij hebben dat inderdaad ook een aantal keer gedaan. Ook wel eens met 1 wissel, zodat we allebei een deel business konden zitten.

Ik ga binnenkort 5 dagen naar Marrakech. Er worden wat vaccinaties aangeraden, maar verplicht zijn ze niet. Iemand ervaring hiermee? Vind het maar lastig, want het voelt zo overdreven voor die 5 dagen, maarja je weet maar nooit

2 likes

Iemand ervaring met deze koffer?

https://www.action.com/nl-nl/p/3016301/spilbergen-koffer-milan/

2 likes

Azoren, Madeira, Tenerife vond ik allemaal top en heel mooi! Zuid-Afrika? Wij zijn op babymoon geweest naar Vietnam.

2 likes

Ik denk dat ze voor Marokko de gebruikelijke vaccinaties aanraden zoals hepatitis en de inentingen die de meeste mensen als kind hebben gekregen.
Dat is natuurlijk altijd goed voor de toekomst.
Ik denk dat hepatitis wel met booster vaccinatie is, toch toen ik het kreeg, maar al even geleden.
Als je ‘binnenkort’ gaat ben je daar al laat mee.

Als je geregeld op vakantie gaat gaan, zou ik het wel doen.
Nu niet gele koorts of iets

Ik check deze Vlaamse website voor betrouwbare informatie rond vaccinaties:
specifieks.Marokko | Wanda

Voor eenmalig een reisje buiten Europa misschien wat overdreven.
Ik vermoed dat je in een hotel gaat logeren .

2 likes

Ja, niet beter of slechter dan een andere budgetkoffer van bijv hema. Hij is wel een beetje slap bij de rits, dus je moet hem niet te vol willen duwen

Top, dankjewel! We slapen inderdaad in een hotel

2 likes

Ja oa Zuid-Afrika dacht ik ook aan! Azie zou ik heel leuk vinden maar niet risicovol qua muggen?

1 like

Ja, Thailand, Indonesië, Sri Lanka, Filipijnen zou ik om die reden niet doen. In Vietnam geen mug gezien (wel even rekening houden met gebied waar je heen gaat en periode, wij waren er in de winter, is in regenseizoen misschien wel anders) en ook vrijwel geen zika (hebben dit toen overlegd met GGD, maar het is zo moeilijk om goede huidige cijfers te krijgen). Er is een klein gebiedje met mogelijk malaria, Phu Quoc geloof ik maar dat hebben we gewoon overgeslagen. Wel goede gezondheidszorg indien er iets zou zijn qua zwangerschap. Japan, China, Taiwan, Zuid-Korea etc zouden wel kunnen in Azië natuurlijk, maar daar heb je minder chillen op het strand ofzo als je dat zou willen.

1 like

Ik heb van meerdere mensen gehoord dat Lanzerote prachtig is en ondergewaardeerd

2 likes

Ben op alle canarische eilanden geweest, en 100% eens. Lanzarote is het leukste.

2 likes

Heeft iemand tips voor Lissabon en Lagos (en alles daar tussenin)? Ben 10 jaar geleden al eens in Lissabon geweest en toen de meeste highlights wel gezien zoals het kasteel en de Belem toren, zoek nu wat andere leuke dingen om te doen. Leuke eettentjes ook zeer welkom!

Mooie regio! Welke periode ga je? Er zijn wel een aantal leuke vissersdorpjes om te bezoeken. Ik liep vorig jaar de Fisherman Trail voor een deel en vond alle dorpjes leuk om te bezoeken. Porto Covo, Zamujeiro do Mar, Odexeice, Vila Nova de Milfontes.

2 likes