Volgende week! Een weekje maar, 2 nachten in Lissabon en dan door naar Lagos. Dus niet mega veel tijd en wil ook zeker veel relaxen en mooie strandjes zien, maar ook lekker eten! Knusse dorpjes ook altijd leuk, dank voor de tips!
Nou het is zo ver, morgenochtend is de eerste vlucht. Nou ik kan wel kotsen op dit moment. Heb al in paniek bij mijn moeder gezeten vandaag. Ga nu logeren bij een reisgenoot, hoop dat ik wat kan slapen. Nog laatste kalmeer tips zijn welkom haha.
Fingers crossed.
Voor Lissabon: ik vond pensao amor een hele toffe cocktailbar!
Als je van moderne kunst houdt: https://www.berardocollection.com/
En ik heb heel erg lekker Marokkaans gegeten bij Flor da Laranja en heel leker cocktails gedronken en gechilld op het terras bij Pharmacia in Lissabon
Ik heb de eerste van de drie vluchten overleefd. Er was vertraging, want er was iets stuk in de slurf. Nou dat is top voor de gemoedstoestand. Toe. Ik in de slurf stond even gedacht ik ren terug, voelde me echt niet top. Tijdens het vliegen ook echt wat momenten niet fijn gehad, maar over het algemeen ging het goed. Geen leipe paniek gehad, niet gehuild. Ook niet geslapen helaas, maarja we kunnen niet alles hebben. Ik hoop enorm dat ik na deze vakantie van mijn angst af ben! (Zo veel mogelijk dan)
Ik spam wel ff in het juiste topic dan @June
Ja welpjes 🥹 sowieso echt veel leeuwen gezien, cheeta, luipaard, neushoorn, buffel, olifanten, giraffes, nijlpaarden, krokodillen, wildebeest, zebra, serval… en nog wel meer.
Echt een prachtig land en het voelde alsof ik in een natuurdocumentaire zat. De eerste nacht hoorden we een leeuw brullen vanuit onze tent, we hebben vrijwel elke nacht hyena’s gehoord. De laatste nacht liep er een buffel rond het tentenkamp die tegen onze tent aan het grazen was. We hoorden allerlei gekke geluiden dus vroegen met onze walkietalkie wat er aan de hand was, was het een buffel.
Tijdens de great migration van de wildebeesten hebben we gezien hoe een krokodil een overstekende zebra heeft gepakt, was lastig om te zien maar ook indrukwekkend. En allemaal overleden wildebeesten door verdrinking of stampede tijdens de oversteek… die vervolgens weer als voer dienen voor allerlei aasgieren. Van onze gids geleerd dat er diverse soorten aasgieren zijn met elk hun eigen functie, de ene heeft een sterkere snavel dus die doorboort de huid en wacht vervolgens tot een ander soort aasgier het zachtere deel heeft opgegeten, waarna hij de spieren kan opeten. Mega interessant al dat soort feitjes.
We hebben in de ngorongoro krater gezien hoe een groep leeuwen probeerde te jagen op een buffel, het lukte ze niet maar zo interessant om die tactieken in werking te zien.
Nouja, kortom vind ik het echt een prachtig land en een hele mooie ervaring die ik voor altijd zal herinneren.
Prachtig
Zo jaloers dat je een luipaard hebt gezien, ik heb best vaak safari’s gedaan maar een luipaard is nooit gelukt om te zien. Goede foto’s heb je ook gemaakt zeg, dichtbij en scherp. Ik wil zelf ook heel graag een keer naar Tanzania!
Ik zou die laatste luipaard (foto 11) dus nooit gezien hebben want hij viel mij bij het door de foto’s scrollen niet eens op
goede schutkleur.
Wat leuk! Waar heb je safari’s gedaan?
@Tamara dat is een serval! Maar zeker goed gecamoufleerd
Echt fantastisch, je hebt veel gezien zeg! Mooie foto’s ook! Weinig zo magisch als op safari gaan. Was begin dit jaar op safari maar krijg weer helemaal dat euforische gevoel als ik je foto’s zie
.
Onlangs zo lekker gegeten in Lissabon! Zou hier zo nog eens heen gaan:
Acaso
Pomme Eatery
The Folks (koffie/brunch)
Onderweg naar Lissabon vond ik Porto Covo wel een leuke stop. Enjoy!
Ja echt het mooiste wat ik ooit gedaan heb, al zo’n 10-15 jaar mijn droomreis nadat mijn moeder en ik een ouder stel spraken die heeeel veel hadden gereisd en vertelden dat Ngorongoro het mooiste was dat ze ooit hadden gezien.
Waar ben jij op safari geweest? Ik zou graag nog naar Namibië en Botswana gaan ooit.
Ik zoek een huisje oid en wie weet heeft iemand hier een goeie tip.
We willen op vakantie met 3 gezinnen met kleine kinderen van 0 tot 7, het liefst in een groot huis maar wel met wat privé ruimte (bijv 2 woonkamers oid). Een andere optie is een paar kleine huisjes naast elkaar ofzoiets. Ik zoek op een paar uur rijden, bij voorkeur richting Duitsland.
En daarbij: we gaan in de winter dus een zomers tuinhuis achtig-iets is niet handig en het liefst hebben we op rijafstand een leuk stadje en ook natuur, maar dat zal wel moeten lukken.
Ik ben niet zo’n goeie vakantieboeker en heb de sites die ik ken al afgestruind maar niets gevonden. Heeft iemand een tip voor een site (of beter nog een huisje
)?
Voor familievakanties hebben wij meerdere keren geboekt bij Beaujean Vacances. Die huizen zitten wel overwegend in zuid-Nederland/België, maar we hebben toen meerdere huizen gehad met 2 woonkamers en minstens 6 slaapkamers/3 badkamers.
Goeie tips! Helaas is alles op de website al geboekt op onze data (schoolvakantie…) maar ik sla hem op!
Update weer: ik heb de vakantie vluchten overleefd! Het ging echt beter dan verwacht. De laatste vlucht was soms pittig, het was extreem druk en heet op het vliegveld en we hadden veel haast en stress. Hierdoor voelde ik mij sowieso erg slecht. In de vlucht ging het echt goed, buiten dat het een kutvlucht was qua mensen.
Heb nog steeds bij elke schudding en kleine daling dat er door mijn hoofd gaat dat ik neer ga, maar probeer altijd te focussen op de cabin crew. Uiteindelijk kon ik door afleiding gewoon even vergeten dat ik vloog en was het juist fijn daar te zijn.
Er gaat zelfs weer door mijn gedachten dat ik ooit weer de “ik wil later stewardess worden” krijg.
Dit had ik als tiener als best grote wens. Gezien mijn angststoornis zie ik dit alsnog niet gebeuren haha, maar ik hoop dat ik nu niet meer bang ga zijn tijdens vliegen!
Superfijn! Klinkt goed. En die situatie met drukte, hitte, stress zouden veel mensen pittig vinden! Wat nog mogelijk kan helpen om tegen jezelf te zeggen is dat het doel niet is dat je nooit meer bang bent in een vliegtuig, maar dat je weet dat - ondanks dat je gespannen of bang bent - dat kan verdragen & het weer over gaat.
Heb 2 vakantiehuizen die misschien een optie zijn.
Maar misschien ook te groot weer…
En
Hoe slaan jullie leuke adresjes (restaurants, winkels…) op op een offline map?
Ik gebruik normaal gezien My Maps in Google maar dat werkt niet offline. Heb al diverse andere apps geprobeerd (bv. Citymaps2Go) maar vind die minder handig omdat de data vaak sterk verouderd is.
jawel toch? je kan een deel van een kaart van Google voor offline opslaan. kost wel vrij veel geheugen. in ieder geval op de Google maps app.
bij settings ~ offline maps