Reizen / Vakantie #2

Ik denk dat het ook wel per jaar verschilt hoe koud het is, maar ik had toen twee warme truien mee en dan dus die trenchcoat en dat was voor toen prima. Had wel een muts en sjaal mee maar die heb ik maar 1 dag opgehad in Berlijn.

3 likes

Neem een fleecevest mee! Ik had op ijsland een speciale die ze er veel gebruiken op glaciers etc. Heel licht en klein maar heerlijk warm. scheeldt zoveel ruimte

5 likes

Ik heb een vlucht naar een tropisch eiland geboekt waar heel weinig te doen is. Ik wil een beetje duiken (3 dagen), chillen en de paar dingen bezoeken wat er te bezoeke valt. Hoelang denken jullie dat zoiets leuk is? 7 dagen? 10 dagen?

Ik heb nog nooit een chill vakantie gehad, dus ik wil niet te lang maar ook niet te kort blijven.

Ligt echt heel erg aan jezelf denk ik! Normaal ga ik op vakanties van plek naar plek, de enige keer dat ik op 1 plek bleef om te chillen toen ik nog geen kind had was 10 dagen. Toen wel een auto gehuurd om het eiland te zien, maar verder vrij weinig gedaan en vond dat ook wel eens erg fijn.

Als je ook 3 dagen gaat duiken dan zou ik zelf om echt te kunnen chillen 10 dagen doen. Naar welk eiland ga je? Als je dat wil delen.

3 likes

Denk dat het zo verschillend is per persoon… Ik ben bijv keer op Malediven geweest, vond 7 dagen echt lang genoeg ook al was het prachtig en ben ik wel gek op de zee & strand maar ik word een eentonige omgeving toch snel zat. Ik doe nooit dat soort vakanties als losstaand, maar zijn natuurlijk mensen die dat prima 2 weken kunnen op 1 plek.

1 like

Ja ik ben normaal dus ook zo dat ik altijd het beste overal wil uithalen en het meeste wil zien, maar ik heb net de lengte van NZ gefietst (3000km ofzo) en het idee om gewoon op het strand niks te doen en om de dag te duiken lijkt me ook fantastisch! Alleen ik denk idd dat ik na 7 miss wel behoefte heb om verder te gaan?
Ik kijk wel even welke goedkope vluchten een beetje aansluiten.

Ik ga trouwens naar Rarotonga (cook eilanden), want nu ik toch in de buurt ben :crazy_face:…

13 likes

Oh wow wat onwijs gaaf! En Cook Islands lijkt me echt prachtigšŸ˜Heel veel plezier!

5 likes

Bij zo’n strandvakantie zeg maar ben ik het na 7 dagen echt wel zat. Eigenlijk na 5 dagen al wel.

1 like

Ik ben vanuit daar een week naar Fiji geweest! Met 1 dag daarvan reizen en dus eigenlijk 6 dagen vakantie. Vond dat eigenlijk precies lang genoeg! er was daar best veel te doen qua snorkelen/duiken, en verder gewoon boekje lezen op het strand etc.

3 likes

Wat is jullie favoriete stedentrip stad geweest waar je tot nu toe bent geweest en waarom?

2 likes

krakow, gezellige en goedkope stad. Alles eigenlijk lopend te doen of dingen verder kunnen met een uber of worden al geregeld met transport.
Veel te doen en veel verschillende aspecten, kerken en kastelen, natuur, musea, lekker eten, uitgaan, evt Auschwitz
wat heel mooi was was ook de zoutmijn

1 like

Sluit me aan bij de tips van Krakow maar ik vond Wroclaw (ook Polen) ook suuuperleuk.

Praag, mooi historisch centrum en lekker eten. Lissabon, leuke sfeer en lekker eten en mooie uitzichten.
Sarajevo ook heel leuk!

1 like

tbilisi, ik vond het een unieke stad waar veel te zien is met lekker eten. ook een aanrader om vanuit voor 1 nacht naar jerevan te gaan

5 likes

San Sebastian (ben ik altijd alleen als onderdeel van een langere vakantie ipv stedentrip maar denk niet dat dat echt uitmaakt): hele relaxte sfeer, genoeg te zien maar niet onoverzichtelijk groot, heel goed eten, combi stad+strand

Lissabon: gezellig, heel mooi oud centrum, goed eten

Berlijn: veel te doen, fijne vibe, goed uitgaan, veel wat alternatievere creatieve plekken

8 likes

ja eens is echt mega leuk! alleen wel bijna 5 uur vliegen, vind dat echt lang voor een paar dagen

Londen :heart: en lissabon, dichtbij huis Gent.

1 like

Edinburgh, heel fijne stad waar veel moois te zien is. Ik kom er heel graag en blijf elke keer weer genieten.

En vind Florence en Rome erg mooi en leuke steden.

2 likes

Leuke vraag. Ben ook benieuwd naar het volgende.

Welke citytrip was de grootste teleurstelling?

Welke citytrip was de grootste verassing?

1 like

Na Wenen en Budapest belandde ik in Ljubljana en Graz (2e grootste stad van Oostenrijk). Laatste twee echt teleurstellend wat mij betreft.

Ik ben verliefd geworden op Porto.

1 like