Reizen / Vakantie #2

Ja de maps zelf wel, maar de plaatsen die je in de functie “my maps” hebt aangeduid, zijn enkel zichtbaar met internetverbinding.

Lists werkt wel, maar dan kan je niet categoriseren…

Edit; ik neem toch een esim en los het zo op.

1 like

In december wil ik drie weken gaan backpacken in Costa Rica of Panama (als het Panama wordt dan zeilen naar de San Blas-eilanden). Ik twijfel nog tussen beide landen en ben benieuwd: als je in beide bent geweest, welke was dan jouw favoriet en waarom?

1 like

Heeft iemand hier aanraders voor Gdańsk? Horeca, activiteiten andere must see’s.

Organic maps een optie? Sowieso een aanrader in het buitenland, kent ook veel meer wandelpaden dan Google maps!

1 like

In welk seizoen ga je? Ik ben er rond de kerst geweest, heb niet veel activiteiten gedaan behalve wandelen in de stad van café tot café, kerken, er is een heel gaaf museum tweede wereldoorlog) en de kerstmarkt natuurlijk. Er lag toen wel veel sneeuw. Vond het een leuk klein stadje, mooi in de winter, was wel heel koud toen ik er was. De binnenstad is prachtig in elk seizoen.

1 like

Wij vonden Panama echt fantastisch. Fijn ook nog wat rustiger dan Costa Rica en even mooie natuur. San Blas was prachtig, we verbleven oo een zeilboot. Het enige was dat het ook ergens (voor ons) over de rand ging van wat toerisme met een gebied doet en twijfelde ik een beetje aan of de lokale bevolking fair werd gecompenseerd voor hoe toeristen in dat gebied komen etc. We hadden ook een hevige storm daar tijdens het varen en mochten bijna niet vertrekken, maar de kapitein ging toch wel en dat voelde ook niet heel veilig achteraf. Gedurende diezelfde dagen is ook een kindje door de storm om het leven gekomen op een van de eilanden.

1 like

Jozef K is leuk! Ze hebben ook koffie/taart maar ik ben er alleen later op de avond geweest, dan is het een bar en dansen mensen ook wel. Voor avondeten Manna 68! European Solidarity Centre ben ik niet aan toegekomen maar wil ik wel nog een keer heen.

1 like

Heeft iemand nog goede tips voor Porto?

1 like

Ik kom er net vandaan. Die overdekte foodhall (Mercado do Bolhao) klinkt miss toeristisch (is het ook wel een beetje), maar het staat ook vol locals die wijntjes voor 3 euro drinken. Leuk om rond de lunch te gaan kijken! En natuurlijk een van de porthuizen bezoeken :blush:

8 likes

wel een afrader, NOLA kitchen. zelden zo SMERIG gegeten.

3 likes

Ontbijt/lunch bij Hungry Biker

3 likes

& @chouette
Thnx nog. Ik was er vrijdag! Leuk gehad :star_struck:

Wij zijn uiteindelijk bij Bitzaro Grande geweest. Was echt heerlijk! Nog bedankt voor de tip😁

1 like

Heeft iemand ervaring met een camper huren (met hond) in NL om mee naar het buitenland te gaan (“gewoon” Europa)? Ben benieuwd naar goede of slechte ervaringen met verhuurders/platforms!

Wij hebben er via GoBoony een keer eentje gehuurd en zijn daarmee naar Zweden gegaan. Dat is goed bevallen!

We hebben er inmiddels zelf eentje en verhuren ‘m ook via dat platform.

Zou kiezen voor een camper die al wat reviews heeft en bij het ophalen uitgebreid controleren.

2 likes

Wij verhuren onze camper via Goboony zelf en hebben 9/10 hele goede ervaringen met huurders! Je kunt filteren op oa beoordelingen.

3 likes

Costa Rica of Mexico, daar twijfel ik tussen. Stranden in Mexico zien er prachtig uit, natuur in Costa Rica trekt me aan. Heeft iemand tips, voorkeur qua bestemming?

1 like

Vanwege de veiligheid zou ik persoonlijk de voorkeur geven aan costa rica in plaats van Mexico

1 like

Ik ben nog niet in Costa Rica geweest, dus kan niet echt een vergelijking maken. Mexico vind ik heel leuk, veel te doen, leuke steden, mooie natuur en heerlijke stranden. Ik ben er 2 keer op vakantie geweest en heb toen rondgereisd met de bus, maar auto kan ook, zeker in de Yucatan regio.

2 likes

Ik was heel tevreden met roadsurfer!

2 likes