Cardiff, wat vond ik dat een saai en sfeerloze stad.
Bristol
Cardiff, wat vond ik dat een saai en sfeerloze stad.
Bristol
Oh grappig, ik vond Ljubljana juist een verrassend leuke stad.
Luxemburg vond ik echt stom.
Ja ik moet ook eerlijk bekennen dat het echt heel slecht weer was, toen ik er was. Maar wat ik al zei, ik was eerst in Wenen, en dan valt een stad als Ljubljana al snel tegen.
Teleurstelling: Bratislava en Sarajevo
Ik had met Wenen dan weer niks haha. Misschien hebben wij gewoon een hele andere smaak, kan ook natuurlijk.
Rome voor het lekkere eten, de sfeer, de mensen.
Grootste teleurstelling was voor mij Sofia
Favoriete sowieso Madrid: super sfeer, heerlijk eten, geweldige musea (Reina Sofia is echt mijn lievelingsmuseum in Europa - tot nu toe), en ben er vroeg in het voorjaar en laat in de herfst geweest en toen was het weer al/nog zoveel beter dan hier
En natuurlijk een eervolle vermelding voor Berlijn, dat vond ik zo leuk dat ik erheen verhuisd ben
Grootste teleurstelling was denk ik Praag, vond het gewoon niet zo boeiend? Best cute, maar niet heel bijzonder en vond het eten ook niet om over naar huis te schrijven, heb alleen ergens lekker ontbeten, de rest was overal veel te vet. Barcelona vond ik ook niks, veel te vol. En Stockholm, ondanks dat ik met locals was, gewoon echt geen fijne sfeer/mensen (de andere delen van Zweden die ik heb gezien daarentegen )
Grootste verassing gelukkig nergens, zou jammer zijn als het afgefikt was (sorry, kon het niet laten). Grootste verrassing denk ik Arles, heel mooi, veel goede kunst, heerlijk eten
Praag. Ik kan het niet zo goed uitleggen, maar ik vond het zó vreselijk ingericht op toeristen en ik voelde gewoon echt totaal de vibe niet met die stad.
Oh en niet echt een citytrip, maar wel geweest: Santiago de Compostela. Echt een deceptie als je daar aankomt met voeten vol blaren en helemaal aan je einde en dan een leuke stad verwacht.
Wroclaw! En überhaupt alle steden in Polen waar ik geweest ben eigenlijk. Kom met werk er nu ook wat vaker en ik vind al die steden eigenlijk altijd een relaxte sfeer hebben, overal leuke eettentjes en mooie pleintjes. En ik voel me somehow nergens zo veilig ‘s avonds laat op straat als in Poolse steden.
Berlijn, 100%. Altijd m’n lievelings haha. Ik ben er inmiddels iets van 10x geweest ofzo en ik blijf altijd weer nieuwe leuke dingen tegenkomen, maar ook altijd oude favorieten terug opzoeken. Ik voel me er heel erg thuis en ondanks dat m’n verhuispoging toen mislukt is, blijft het naast Rotterdam echt mijn lievelingsstad.
Verder vind ik Valencia ook echt fantastisch. Lekker bij het strand, alles loop/fietsbaar en overal leuke eettentjes. En niet zo druk als Barcelona.
Tefenvaller voor mij Rovaniemi. Stad zelf is echt meh. Paar musea wel leuk. De omgeving is natuurlijk prachtig maar de stad zelf echt niet
Oh ja, hier sluit ik me volledig bij aan. Had ook weinig sfeer, vonden we echt matig. Levi was daarna veel leuker om in te zijn.
Glasgow vond ik als stad ook wat tegenvallen. Het voelde onpersoonlijk en industrieel, ik vind Edinburgh veel leuker.
Verder vind ik Poznan in Polen heel mooi, zelfs terwijl het prachtige centrum werd gerenoveerd toen ik er was en in de steigers stond. Ik wil erg graag nog naar Krakau, dankzij deze ervaring en de andere aanbevelingen hierboven.
Tallinn, Riga, en Vilnius vond ik alledrie leuk voor een dag. En ik zou het in deze volgorde doen, zodat je van klein naar groter gaat.
Welke citytrip was de grootste teleurstelling?
Ik had het niet alleen als city trip gelukkig, maar ik vond reykjavik echt tegenvallen, vooral gewoon niet veel te doen. Had oprecht het idee dat ik na een dagje het meeste wel gezien had en ik miste een beetje sfeer
Verassends was vilnius
Ontzettend groot en veel verschillende bezienswaardigheden en musea, grote verscheidenheid in architectuur en toen ik er was niet te druk
ik vind alles leuk, het succes van city trips wordt voor 90% bepaald door gezelschap, weer en seizoen
Minst leuk: Glasgow, Genève, Genua.
Verrassendste: Freiburg, Straatsburg, Malaga.
Ik vind York verrassend leuk, al was ik er maar kort. Maar de sfeer en de vele horeca was top.
Tegenvallers zijn er nog niet echt geweest, maar ik vond Helsinki niet per se iets waar ik nog weer naar terug zou gaan.
Minst leuk:
Leukst:
Ben het met veel dingen eens. Reykjavik is inderdaad niet bijzonder, maar de rest van het land is leuk/mooi. Zelfde geldt voor Tirana. Ik vond Kopenhagen wel verrassend leuk, had ik niet verwacht
Ik heb hem nog niet langs zien komen, Helsinki. Vond ik een heel leuke en chille stad. Veel te doen, saunas (!), leuk uitgaan.
Maar all time favorite blijft Londen. Al vaak geweest en blijf toch nieuwe dingen ontdekken.
Zooo leuk om te lezen allemaal!!
Waaat, wie vindt Malaga nou niet leuk
Sevilla nog niet genoemd?! Vond ik echt leuk. Ik was er in februari met zon en 20+graden, maar nog heel rustig qua toeristen. Desondanks genoeg leven en gezelligheid op straat. Veel mooie dingen te zien, gezellig en geschikt om per fiets te verkennen.
Verder Bristol. En ook Brighton. Beide fijne, open en beetje alternatieve sfeer. Brighton ook nog aan zee, wat ik echt een grote plus vind.