ik ga volgende week vanaf regio Rotterdam op de fiets naar Texel (wel met een overnachting in Noord Holland heen en terug), ik ben alles bij elkaar dan 9 dagen van huis en besefte me vandaag pas dat ik eigenlijk veel te kleine fietstassen heb hiervoor. Maar ik vind het wel een uitdaging om licht te pakken hiervoor dus ik heb helemaal zin in dit slimme inpakken
Verrassend: Warschau! Ik vond het prachtig. En mooie musea ook.
Sevilla en Granada vond ik ook fantastisch! Heel veel moois om te zien. Fine sfeer, lekker eten.
Malaga vond ik tegenvallen, net als hierboven werd gezegd. Veel Britten/nederlanders die er komen om te zuipen en de stranden zijn mwuah. Vooral een deceptie omdat we eerst Sevilla en Granada hadden bezocht.
Ik vond Krakau en Valencia heel leuk. Malaga vond ik wat minder. Het is een vrij compacte stad, maar we waren er te lang. Ook was het gezelschap niet zo leuk, dus dat zal aan mijn ervaring hebben bijgedragen.
Ik heb een accommodatie geboekt via Agoda, nu kan ik niet met CC betalen / reserveren en vraagt de eigenaar om op een IBAN nummer 30% vast over te maken als aanbetaling. Ik vind dat raar dat het buiten het beveiligde systeem van Agoda om gaat & heb dat nog nooit gehad, heeft iemand dat wel eens gehad?
Nooit gehad maar zou het ook niet doen. Is het verblijf niet via een andere website te boeken? Zijn andere huisjes wel te boeken met cc via agoda?
Nee, ik twijfel ook te erg… ga een annulering aanvragen! Ze staan ook op booking, maar met 1 review. Normaal gesproken boek ik altijd via agoda / booking met CC, moet nooit een aanbetaling overboeken op een iban.
Scam🚩
Nog nooit gehad. Altijd betalen via zo’n platform zodat je ook hun kan benaderen wanneer er wat is. Sowieso zou ik iets anders zoeken na zo’n vraag hoor. Vertrouw het dan al helemaal niet meer.
Laatst heb ik nog een overboeking gedaan op een IBAN. Dat was ook een voorschot. Is het een kleinschalige accommodatie / familiebedrijf waar je naartoe gaat? In mijn ogen is het niet meteen een scam. Maar ik ken Agoda verder niet. Goed dat je voorzichtig bent!
Ik ga komende vrijdag 8 dagen naar Kreta maar ik zie nu allemaal filmpjes over de horreur van het vliegveld daar (Heraklion). Kan iemand me geruststellen dat het meevalt of hoe lang ze moesten wachten met inchecken/douane? Dar het goor is boeit me minder. Ik neem wel alcoholdoekjes mee . Zolang ik m’n terugvlucht maar niet mis en ik ergens een fles water kan krijgen ofzo haha
Ik herken dit niet hoor en in april nog geweest. Het is niet super groot en wel een relatief druk vliegveld maar niet lang hoeven wachten en na de douane is er een groot taxfree gebied. Toiletten werden ook continu schoongemaakt maar het is en blijft wel Griekenland.
Al vond ik het deze keer op schiphol ook echt smerig, anders dan ik gewend ben.
Ik was er een week geleden. Het is vooral erg klein - wij hadden flinke vertraging en andere vluchten ook, dus dan is het vechten voor een stoeltje tijdens het wachten. Zolang je die hebt is het oké Zorg ook dat je daarvoor in de stad iets eet. Hygiëne viel me echt mee
Ik ben twee weken geleden teruggevlogen van Heraklion naar Eindhoven airport en vond het echt meevallen qua douane. Mijn enige tip is wel goed opletten waar en welk water je koopt. Ze verkopen daar water van 3.90 euro en 90 cent. Wij zagen later pas het verschil tussen de twee soorten.
En we hebben daar een hele lekkere pita gyros gehaald voor een prima prijsje. ( Voor vliegveld begrippen dan.)
Wie heeft tips voor een leuke vakantie rond Kerst en nieuwjaar?
Ik heb nu paar keer in Praag en omstreken gedaan en paar keer Polen gedaan, oh en Riga. Vind Kerstmarkten leuk en lekker rondwandelen en gluhwein drinken lol. Behalve Duitsland, heeft iemand tips?
Is echt meer dan prima te doen vond ik. Komt echt wel goed.
wenen misschien? veel kerstmarkten en dus glühwein haha
Noord-oost Frankrijk. Richting Colmar en de dorpjes eromheen. Ooit in de zomer geweest, maar zie rondom kerstperiode vaak mooie video’s voorbij komen.
Richting Freiburg, Strassbourgh mogelijk?
Oh ja leuk, hoe lang zou je Wenen adviseren in de winter? En wat heb je nog meer gedaan behalve kerstmarkten?
@VanderWoodsen @Broodrooster oja die kant helemaal vergeten, bedankt voor de suggesties