Costa Rica is heel duur, maar wel fantastisch mooi qua natuur/wild life etc. In Mexico vond ik dat een stuk minder (ben er 7 weken geweest in meerdere deelstaten). Yucatan is vrij droog qua klimaat/jungle etc, mooie stranden vind je bij Puerto Escondido. Oaxaca als stad vond ik erg leuk. In Costa Rica heb je ook wel mooie stranden, maar anders dan in Mexico. Denk dat je moet bedenken hoeveel geld je wil uitgeven en wat doel van je vakantie is (Mexico is cultuur en strand/cenotes, Costa Rica is wildlife/jungle/vogels).
Ik ga in januari naar Tromsø in Noorwegen. Het wordt daar natuurlijk vrij koud en je hebt daar speciale kleding nodig. Ik vind het alleen best duur om dat allemaal aan te schaffen voor een week op vakantie gaan, terwijl ik verder nooit op wintersport of zoiets ga. Heeft iemand een tip waar ik kleding geschikt voor deze vakantie kan huren? Ik heb al wat gegoogeld en er zit ook wel een bedrijf in Tromsø zelf, maar deze is best duur. Misschien zijn ze in Nederland wel goedkoper… misschien een tip van iemand die zelf naar deze plek op vakantie is geweest en weet wat voor kleding geschikt is?
valt echt mee door het zeeklimaat/warme zeestroom. het heeft vrij weinig zin om daar met een volledige polar/arctic outfit te komen. alleen wat slip-on spikes en wat goede onderlagen (liefst wol, of iets als Uniqlo heattech) zijn essentieel. en als je de sneeuw ingaat een waterafstotende broek. dus ik zou vooral kijken wat je al hebt liggen en geschikt is
en anders heb je daar veel (ook wel betaalbare) winkels waar je nog extra dingen zou kunnen kopen.
Decathlon, las ik daar laatst. Ken de service zelf niet.
Ik ben in noord finland geweest met een ski broek van decathlon, paar lagen thermokleding en een fleece trui en goede winterjas die ik in Nederland ook draag. En heb goede sneeuwlaarzen, van Sorel.
Thanks voor je reactie!
Zouden deze broeken goed zijn met een heattech legging eronder nog?
& heattech uniqlo top met een wollen trui oid?
Ik heb ook geen speciale jas of schoenen en doe wel van die tours ook noorderlichttour enzo. Moet ik geen snowboots? Ik las dat Sorel wel goede had. En ik weet ook niet of ik wel een goede jas heb voor die temperaturen. Heb een wollen mantel thuis …
Ik lees zoveel verschillende dingen, de een zegt je kan gewoon op je sneakers komen en de ander zegt je hebt echt snowboots nodig.
daar is het dus veeel kouder dan Tromsø in de winter! dus wat je daar nodig hebt ga je niet in Tromsø nodig hebben. niet als kritiek hoor haha, maar heb een tijdje in Tromsø gewoond en zo vaak mensen gezien/horen klagen over hoeveel ze hebben uitgegeven aan speciale kleding die E uiteindelijk niet nodig hebben gehad ![]()
@Nysmn ik reageer straks weer even!
primark heeft heel fijne thermokleding! en ook niet duur. en misschien kan je een skibroek/ski-jas van iemand uit je omgeving lenen?
Ik zou ook even checken of er kleding inbegrepen is bij die tours, dat is volgens mij vaak wel het geval en zou al heel veel schelen.
Bij de noorderlicht tours is het vaak inbegrepen, als je naar de fotos kijkt zie je vaak iedereen in dezelfde outfit.
Kun je niet een set kleding lenen van iemand? Iemand in je kennissenkring of zelfs hier van het forum? Ik heb een broek en moonboots die je zou kunnen lenen maar weet niet of je mijn maat hebt (s en schoenen 38). Evt een jas maar die is niet suuuperwarm.
Uniqlo heattech is heel fijn! Ze hebben ook hele fijne handschoenen. Verder heb ik ooit voor 1 dag skien een skibroek bij de lidl gekocht, was prima. Zelf in Fins Lapland vooral laagjes gedragen en normale jeans, was ook prima met -24. Je kon daar ook overal pakken huren, die kregen wij sowieso inderdaad bij noorderlicht tour op een snowmobiel
Ik ben dit jaar voor het eerst op wintersport geweest met het idee dat dat misschien wel de enige keer zou zijn, dus ik heb m’n broek en jas bij Lidl gekocht op de site ![]()
die Uniqlo heattech is ook idd fijn
Ik zoek een wereldstekker voor in Marrakech. Op de website van de overheid staat dat het niet nodig is, hotel zegt van wel. Iemand hier die er is geweest en weet welke ik moet hebben? Op bol staan er superveel en als ik er dan een aanklik die geschikt is voor 6283738 landen, dan staat Marokko er vervolgens niet tussen…
Ik had er (in september) in heel Marokko geen nodig. Heb in 2 hotels in Marrakech en nog 3 andere hotels in het land geslapen en kon gewoon mn Nederlandse stekker gebruiken. Had voor de zekerheid wel mn ANWB wereldstekker mee, omdat daar verschillende opties op zaten.
Ik heb er nog nooit een nodig gehad in Marokko!
Ik kom via de zoekfunctie bij deze vraag uit, heb jij toevallig nog tips van toen?
Wij twijfelen wel nog qua bestemming, dus andere tips zijn ook welkom,
Frankrijk/spanje/italie/kroatie zijn allen opties. Liefst een road trip met 1 langer verblijf bv in een chalet op een camping ofzo zo dat er wat vriendjes, zwembadjes/speeltuintjes zijn
Oostenrijk is heel kindvriendelijk en veel meren om in te zwemmen.
Ja dit blijf ik horen, ben zelf eerder van de zuidelijkere bestemmingen zowel qua klimaat als cultuur/culinair maar ooit zullen we oostenrijk toch eens moeten proberen ![]()
Noord Italie, in Trentino ook kleinere meren. En Zuid-Tirol met mooie berggebieden en bergen zoals Plose met ook speeltuin e.d.
De keren dat ik in Oostenrijk was, was het gewoon rond de 30 graden! Ik ben in het gedeelte Karinthië nog nooit geweest, maar het schijnt dat het daar een mediterraans klimaat is.