ja hij is gevonden!!! ben echt blij haha. @Echo het is dus niet meer nodig, maar alsnog superlief dat je het aanbood ![]()
Oh jammer, had al helemaal zin in een mission
maar gelukkig dat je hem gevonden hebt!
Een weekendje kan jij makkelijk met een onder je stoel rugzak. Ik geloof in je!
De Europese wetgeving is veranderd heb ik begrepen waardoor 40 x 30 x 20 cm aan bagage met een max van 10 kilo gratis is bij alle maatschappijen.
Maar cabinebagage bij Transavia is qua afmeting niet veel groter (50 x 40 x 30) en het gecombineerde gewicht blijft 10 kilo.
Je bent het beste uit met de gratis handbagage als je het mij vraagt. Ik ben net 8 dagen weggeweest en heb dat ook met handbagage gedaan, dat ging makkelijk. Je moet natuurlijk wel een beetje kritisch zijn in wat je meeneemt. En het helpt als er op locatie een wasmachine beschikbaar is.
Toiletartikelen kun je vaak ter plekke goedkoop halen, dat scheelt veel in gewicht en ruimte.
Ben je al geweest trouwens? Waar heb je uiteindelijk voor gekozen?
Ik ben bezig om een vakantie naar Nieuw Zeeland te plannen en wil me alvast oriënteren op campervans/auto met rooftoptent. Probleem is dat mijn vriend bijna 2 meter is en ik zelf ook niet de kleinste ben. Heeft iemand tips of afraders?
Onze rooftoptent in NZ was van Feldon (crow’s nest) en die was ruim! (is 2,40 lang heb ik even opgezocht, klapt open naar de zijkant van je auto). Dus als je die ergens kan huren zit je goed
Nice!! Vond jij dat ook een chille manier van reizen of had je toch liever een camper oid gehad?
Wat zijn jullie 2026 plannen? Wil graag weer inspiratie voor locaties. Ik wil heel graag naar Japan!
Jaaa vond het echt heerlijk. Beetje alsof je in een boomhut slaapt. In een camper heb je wel wat meer comfort, maar ik houd heel erg van kamperen dus ik vond dit top. Je hebt ‘m ook in 5 min uitgeklapt en weer ingeklapt. Enige onhandige is dat als het heel erg heeft geregend je ‘m nat in moet klappen en dat is minder fijn als je je matras of ook je beddengoed erin laat (maar dat zou je er dan dus uit kunnen halen)
Als je een 4WD neemt met een tent erop ben je ook wat mobieler in NZ, want er zijn best wat kuilige gravelwegen of bochtige modderige wegen en dan is een camper wel een stuk spannender rijden
Ik ga in januari een paar dagen naar Berlijn, daar kom ik normaal elk jaar wel maar dit jaar niet geweest dus heel veel zin in!
Ik heb waarschijnlijk in maart een lange week vakantie en dan wil ik ook wel erg graag weg. Misschien dan iets in Oost-Europa/Balkan. Ik wilde eigenlijk eerst Georgië maar vind dat toch een heel klein beetje spannend met de onrust rondom Rusland. Zullen vast genoeg mensen zijn die dat stom vinden haha, maar voelt toch een beetje gekkig.
En dan heb ik in juni nog twee weken zomervakantie (en na de zomer nog wel wat maar geen idee nog wanneer) maar daarin weet ik het ook nog niet zo. Japan lijkt me waanzinnig maar ik vind twee weken een beetje aan de korte kant. Ik wil ook heel graag een keer naar New York maar vind Amerika momenteel niet zo gezellig. Canada lijkt me ook vet maar zou ik ook wel meer tijd voor uit willen trekken. Een rondreizen door de UK/Ierland/Schotland lijkt me ook wel weer vet. Oh en Kazachstan en die regio staan ook hoog op m’n lijstje. En ik wil ook een keer naar Istanbul.
Moeilijk al die keuzes haha
Ik ga in januari naar Schotland, en ben aan het kijken voor eind mei! Gaat een beetje aan het budget liggen maar ben aan het kijken naar Oostenrijk, Albanië of Azoren. Maar het kan altijd alle kanten uit: in september keek ik naar Albanië en ging ik uiteindelijk naar Marokko hahah. Ligt vaak ook aan goede deals
Ik wilt naar het caribisch gebied, mogelijk sintmaarten, was daar afgelopen jaar maar ik had de griep, geen zak van het eiland gezien. Anders eventueel Barbados.
Zuid afrika staat ook op het lijstje.
Mijn droom is frans Polynesië, maar dat is heel ver vliegen.
Is iemand ooit in Tunesië geweest? Ik wil in het voorjaar 2 à 3 weken gaan voor een rondreis.
Is iemand hier wel eens alleen in Istanbul geweest? Het lijkt me een waanzinnig mooie stad (met héél veel lekker eten), maar ik hoor een beetje wisselende dingen over er alleen naar toe gaan.
Ik sta op het punt een solo reisje te boeken van een week of drie naar Mexico eind februari. Eerste keer Mexico, heb veel zin in lekker eten, een fijn land om alleen op avontuur te gaan, maar ook strand en een weekje een retreat ergens (heb nu de westkust op het oog). Heb een ticket gevonden voor rond de 800 retour, maar twijfel opeens of ik niet om me heen moet kijken naar andere landen.
Hier nog gedachten bij vergelijkbare landen als wat ik hierboven benoem?
Nee, Mexico is fantastisch!! Echt een van mijn favoriete landen.
Geboekt!
Ik was er alleen en heb me er geen moment onveilig gevoeld.
Mijn ouders in 1990 maar mijn vader praat er nog elk jaar met veel lof over ![]()
Ik weet even niet waar dit moet, dus ik vraag het even hier. Ik moet mijn id kaart verlengen, en nou staat er dat je alle reisdocumenten die je hebt mee moet nemen, ook degene die verlopen zijn. Ik heb als kind wel een paspoort gehad, maar dat heb ik echt allang niet meer, ik weet ook helemaal niet waar dat is. Gaat dat voor problemen zorgen?