Reizen / Vakantie #2

Man man man waarom mag je bij transavia geen handbagage meer meenemen?? Wil ff een weekendje naar een vriend in Spanje maar vliegticket wordt gewoon 80 euro duurder als je bagage mee wilt, ruimbagage. Terwijl ik gewoon een handbagage koffertje mee wil

Waarom word ik zo gepestttt

1 like

Transavia is heel duur daarmee, Ryanair is het goedkoopst! Soms is het ook goedkoper om het basis tarief te kiezen en later tijdens het boeken bagage toe te voegen. Bij Ryanair is het vaak maar €17 enkele reisvoor handbagage en een grote koffer soms maar €20 enkele reis.

Ben er vorige zomer geweest! Bovec is een goede uitvalsbasis voor het Triglav gebergte. Vanuit hier vertrekken ook tourtjes voor kayakken, ziplinen, raften, mountainbiken etc. Die outdoor activiteiten vond ik zelf het leukste aan Slovenië en de kloven (vintar en Tolmin). Oh ja en de skocjan grot vond ik ook heel bijzonder (en goed te combineren met het Predjama castle). Bled vond ik zelf veel te toeristisch en ik zou dan liever voor lake Bohinj gaan, want groter en mooier en minder toeristisch. De kust heb ik zelf niet bezocht. Het is een klein land, dus je kan veel zien in een week. Ljubljana is trouwens ook mini en heb je in een paar uurtjes wel gezien.

2 likes

Ik ben een dag in Piran geweest en vond het leuk, maar zou Bled er niet voor overslaan. Ik vond Bled idyllisch en heb me daar echt vermaakt. Ik was er wel buiten het hoogseizoen

3 likes

Wij gaan volgend weekend naar Berlijn :star_struck: Iemand Nog (dogproof) tips qua eetgelegenheden?

1 like

Weet iemand of je met de Lisboa Card vooraf tickets kunt reserveren bij bepaalde attracties? Ik wil bijvoorbeeld naar Mosteiro dos Jeronimos maar kan bij het reserveren van tickets niks zien over afrekenen met de Lisboa Card. En ik zou de kaart willen om geld te besparen maar het zou zonde zijn als je vervolgens wel in de lange rij moet gaan staan.

Edit: Zoek nu op een andere manier en ik vind iets over fast track poortjes, is er toevallig iemand die het bestaan ervan kan bevestigen? En staat er dan een rij voor de fast track of is het daar wel rustig?

dit is echt een super long shot maar gaat er iemand binnenkort naar new york die een specifieke pet voor me wil kopen? het is een typisch souvenir prul van 5 dollar maar ik kan hem op internet nergens vinden en hij is net ergens in een bus blijven liggen :sob:

foto pet

edit: pet is terecht :smiling_face_with_three_hearts: call off the search

2 likes

Ik ga met kerst naar New York! Ik wil hem best naar je opsturen :blush:

7 likes

ah zo lief, thanks!!! ik hoop dat je hem makkelijk kunt vinden, maar zo niet, dan niet hoor! laat maar weten! ik vergoed uiteraard alle kosten

1 like

Had je hem ergens specifiek gekocht?

1 like

ja, op de Brooklyn Bridge bij zo’n kleedje :sweat_smile: maar toen was het 27 graden en zonnig, dus ik denk niet dat die mensen daar nu ook staan. daarom; doe vooral niet te veel moeite hoor, ik weet dat het een long shot is!

als je image search op Vinted / Google doet vind je heeeeel veel dit exacte model pet, alleen niet in precies dezelfde kleurstelling

1 like

ja klopt, er staan er een miljoen, maar het gaat juist om deze kleuren :frowning: en die heb ik nog niet gevonden

ja echt raar!!! hoe kan dat nou

kan je de busmaatschappij niet bellen om gevonden voorwerpen ofzo? of niet in nederland?

1 like

ja hij is gevonden!!! ben echt blij haha. @Echo het is dus niet meer nodig, maar alsnog superlief dat je het aanbood :smiling_face_with_three_hearts:

11 likes

Oh jammer, had al helemaal zin in een mission :joy: maar gelukkig dat je hem gevonden hebt!

1 like

Een weekendje kan jij makkelijk met een onder je stoel rugzak. Ik geloof in je!

1 like

De Europese wetgeving is veranderd heb ik begrepen waardoor 40 x 30 x 20 cm aan bagage met een max van 10 kilo gratis is bij alle maatschappijen.
Maar cabinebagage bij Transavia is qua afmeting niet veel groter (50 x 40 x 30) en het gecombineerde gewicht blijft 10 kilo.
Je bent het beste uit met de gratis handbagage als je het mij vraagt. Ik ben net 8 dagen weggeweest en heb dat ook met handbagage gedaan, dat ging makkelijk. Je moet natuurlijk wel een beetje kritisch zijn in wat je meeneemt. En het helpt als er op locatie een wasmachine beschikbaar is.
Toiletartikelen kun je vaak ter plekke goedkoop halen, dat scheelt veel in gewicht en ruimte.

Ben je al geweest trouwens? Waar heb je uiteindelijk voor gekozen?

3 likes