Reizen / Vakantie #2

Bij het centrale busstation van de plaats naar loketje van maatschappij gaan. Meestal hangen de vertrektijden op de loketjes dus kun je eentje uitzoeken met eerstvolgende vertrek. Opletten dat je niet de goedkoopste maatschappij pakt, dan heb je ook meer kans op wat comfort en minder stops (je wil het liefste een directo).

En anders kun je via hostels shuttels boeken, van die minibusjes. Prijziger en dus met andere toeristen.

1 like

Gewoon via lokaal vervoer - chicken bus - of shuttle bussen, was gemakkelijk & goed te doen! Hadden niets van te voren geboekt of vast gelegd.

1 like

Wat gaaf! Ik ga toevallig volgende week dinsdag, ook naar Tromsø, voor 8 dagen. Na jouw foto’s en post nog meer zin in haha.
Noorderlicht en walvis spotten hebben we al geboekt, maar ben ook benieuwd waar jij die sneeuwscootertocht hebt geboekt! Twijfelen nog over de fjordentour omdat het lijkt alsof je met het walvis spotten ook wel heel veel vanaf het water ziet. We willen ook het huskysleeën en waarschijnlijk de rendieren/Sami nog doen (en mijn vriend wil waarschijnlijk ook nog wel ergens ijsvissen haha), dus mocht je nog meer aanraders of tips hebben, altijd welkom! :blush:

4 likes

Ik ben er afgelopen september geweest, en wij hebben ook niks van tevoren geboekt. Binnenlandse vlucht tussen Guatemala stad en Flores een paar dagen van tevoren geboekt toen we al in Guatemala waren, en voor de rest alles ter plekke via het hotel of zo’n lokale tour agency. Wij hebben alles met shuttlebus gedaan, dat werkte wel prima. Reken er wel op dat het allemaal vaak langer duurt dan aangegeven wordt, maar dat geldt voor bijna elk vervoersmiddel in Guatemala wel volgens mij. Chickenbus hebben wij niet gedaan, maar kan ook prima als je wat meer op je budget wil letten en het je minder uit maakt om wat langer te reizen.

3 likes

Wat leuk! Veel plezier

https://www.getyourguide.com/tromso-l32375/vanuit-tromso-sneeuwscootersafari-in-de-lyngsalpen-t407365/?utm_source=getyourguide&utm_medium=sharing&utm_campaign=activity_details

Snowmobilen via hier geboekt.

4 likes

Heel gaaf! Mag ik vragen hoeveel je hier ongeveer voor kwijt was?

1 like

Vlucht niet zo duur. 250 pp, accommodatie zo’n 1000 euro in totaal voor 1 week (dus 500 pp), activiteiten waren vooral erg duur. Variërend van 130 (goedkoopste activiteit) tot 260 (duurste) per persoon.
Oh en eten ook duur. Simpele burger en friet en drankje kostte al snel 75 euro voor 2 personen.

Bedankt! Maar al met al het wel waard als ik het zo zie

1 like

Hebben jullie nog tips voor Belfast? Mijn vriend en ik zijn er ongeveer 2,5 dag. Mijn vriend wil heel graag naar het Titanic museum, maar voor de rest hebben we nog niet echt een idee.
We zouden het ook leuk vinden om naar een mooie plaats te treinen/natuur te zien.

Ik heb twee aanraders vanuit Belfast: een tour over de troubles vond ik het aller aller interessants daar. Wij hadden een black taxi tour maar er zijn veel verschillende. En als je natuur zoekt zou je richting Giants Causeway kunnen.

8 likes

Inderdaad Titanic museum en Troubles tour! Allebei erg indrukwekkend!

5 likes

Mijn vriend en ik willen binnenkort graag een weekendje weg naar Antwerpen, Brussel of Parijs. We willen graag lekker uitgebreid uit eten, naar een sterrestaurant of vergelijkbaar qua niveau. Qua hotel zoeken we iets voor ongeveer 150 euro per nacht. Een beetje een gezellige kamer zou wel leuk zijn maar ik weet niet of dat realistisch is voor dit budget. We willen vrijdagmiddag vertrekken en zondagochtend weer naar huis. We houden erg van lekker eten en gewoon door een stad struinen. Heeft iemand tips voor een van deze steden? En welke zou je kiezen?

• Parijs
  • Brussel
  • Antwerpen

0 stemmers

2 likes

Brussel, kan je makkelijk naar een sterrenrestaurant gaan. Mix Brussels, The Standard of the Hoxton zijn super leuke hotels. Nh Collection op de zavel is super goed gelegen en dichtst bij twee sterrenrestaurants Hummus et Hortense (beste vega in België) en Senzanome (beste Italiaanse restaurant). Antwerpen kan je makkelijk op 1 dag doen, dus daarom Brussel

2 likes

Ik zou ook zeggen Brussel met het zelfde argument als @Daelyss en je hebt daar ook heel leuk een markt achtig iets met een viskraam waar je lekker cava kan drinken en garnalenkroketten oid kan eten (mocht je vis eten). Qua restaurants kan het ook niet op daar.
Moet zeggen dat ik dit ook allemaal voor Antwerpen vind gelden, Antwerpen is top, alleen de stad heb je inderdaad wel in 1 dag gezien.

Edit: Qua restaurants zou ik zelf nog een keer naar La Bonne Chère willen in Brussel. Schijnt goed te zijn. En Savage mocht je plant based willen eten en inderdaad Senzanome ook aanrader.

In Antwerpen vind ik DIM dining heel lekker, Nagé en Album ook top alleen geen ster.

5 likes

Bij Noordzee voor de vis en schuimwijn op Sainte Catherine.

2 likes

Antwerpen is wel wat toegankelijker dan Brussel. Daarom zitten er elk weekend ook drie miljoen Nederlanders

3 likes

Ik zou in maart of april naar Rotterdam gaan (Belg hiero), maar ik ben er al eerder geweest en denk dat ik er met 2-3 dagen wel genoeg van heb. Zijn er steden in de buurt die vlot bereikbaar zijn per trein en die leuk zijn voor een dag?

1 like

Genoeg! Hangt er ook een beetje vanaf wat voor stad / omgeving je zoekt. Ik zou voor Den Haag of Leiden gaan, evt. combineren met het strand.

3 likes

Ja dus daar zijn al genoeg Nederlanders, kun je beter doorrijden naar Brussel (of Parijs) voor een echt buitenlandgevoel.

1 like

Met de trein ben je makkelijk in andere leuke steden. Den Haag, Delft, Gouda en Dordrecht zijn mooie opties. Oude centrum van Schiedam is ook wel schattig, maar klein. Mocht je Kinderdijk leuk vinden, dan kan je vanaf de Erasmusbrug de waterbus daarheen pakken.

En moet je nog beslissen wanneer je gaat? Bijna halverwege april is in Rotterdam de marathon by the way. Leuk als je ervan houdt, want erg leuke sfeer, maar verschrikkelijk als je de stad wil verkennen.

2 likes