Ja, Leiden is heel leuk @Kahlo ! Soort mini Amsterdam, net zo mooi, maar veel chiller, niet zo extreem toeristisch. En heel veel musea met heel veel verschillende thema’s.
Mini Amsterdam ![]()
Beledig Leiden niet haha. Maar wel goede tip ja want leukste stad
Alleen qua hoe het eruit ziet! Verder is het natuurlijk veel leuker (maar dat is ook niet moeilijk natuurlijk
)
Ondertussen hebben we afgeklopt op midden maart!
Ik twijfel nu nog tussen Leiden of Den Haag. Mini Amsterdam maar minder toeristisch klinkt heel leuk. Utrecht vond ik bv ook heel fijn, deed me enorm aan Gent denken qua sfeer.
joh doe gewoon allebei, 12 minuten met de trein.
ochtend/middag rondbanjeren in Leiden, daarna eten in Den Haag
Op 15 maart is er in Den Haag de NN CPC loop (met afstanden tot de halve marathon). Daardoor is Den Haag op die dag wat drukker en iig met de auto minder goed bereikbaar. OV en binnenstad weet ik niet zo goed. Maar goed om te onderzoeken en rekening mee te houden dus! Verder zijn het allebei leuke steden, die je in een weekend prima samen kunt bezoeken.
Ik vond Leiden ook echt verrassend leuk als rotterdammer, maar Den Haag heeft heel goede Indonesische restaurants en als je van winkelen houdt ook een Arket. Helpt dat?
Oh, maart/april is precies loopeventmaand! Leuk dat iedereen zo op de hoogte is van alles hier, ik hou van dit forum haha.
@Okapi en @instantramen
Ik ga beide steden voorstellen om er nog bij te plakken.
Dank je wel iedereen!
Niet overal haha! In Leiden is dat in mei, dus daar zit je in maart en april safe ![]()
Den Haag. Veel te zien en het strand natuurlijk
Heeft er iemand eerder meerdere eilanden in het Caribisch gebied in 1 vakantie bezocht? Ik bedoel niet de ABC-eilanden maar bv. de Franse Antillen (Sint Maarten, Guadeloupe, Martinique bv. ) of bv St. Eustatius, Saba? Of bv. rondreis Dominicaanse Republiek combineren met een ander eiland? Ik hoor graag jullie tips!
Ik heb St Maarten en Puerto Rico ooit gecombineerd, maar dat is al 12 jaar geleden. Als ik ooit nog die kant op zou gaan zou ik heel graag naar Dominica willen. Ken wat mensen die een tijdje op St Maarten gewoond hebben en vanuit daar meerdere eilanden in de regio bezocht hebben en die zijn allemaal vooral enthousiast daar over.
Niet voor vakantie maar voor werk ben ik naar Sint Maarten en Saba geweest. Deze twee zijn goed te combineren (20 min vliegen). Saba is een klein maar heel fijn en bijzonder eiland, maar daar heb je aan 2 dagen wel alles gezien (kan evt in 1 dag, met vroegste vlucht van Sint Maarten en laatste weer terug), maar iets langer kan ook als je het combineert met een dag duiken (schijnt daar een gebied met mooi koraal te zijn).
Het landen en opstijgen op Saba is wel een ervaring, haha
. St Eustatius (hier vlieg ik toevallig komende week naar toe dus kan je volgende week meer over vertellen) is ook even ver vliegen vanaf Sint Maarten en soms zijn er ook vluchten van st Eustatius die via Saba naar Sint Maarten vliegen.
Sint Maarten is ook een hub naar andere bovenwindse eilanden, st Barths, St Kitts, Guadeloupe etc dus daar heb je nog meer opties om andere eilanden te bezoeken.
Sorry maar wat voor werk doe jij?
Holy moly, als je daar voor je werk naar toe kan haha!
Maar goede tip om vanaf Sint Maarten te kijken. Ik keek van Curacao (waar we jaarlijks wel komen) maar die hebben niet veel verbindingen naar de bovenwindse eilanden.
Vond je destijds Sint Maarten de moeite waard? Volgens mij kun je daar in zo’n 3 dagen al een heleboel zien denk ik of niet?
Iemand ervaring met Holafly esim (of een andere esim) op reis?
Thanks! Ik weet niet zo goed waar ik op moet letten ![]()
Ik heb Airalo gebruikt, ga dat nu weer gebruiken voor mijn komende reis en ben hier heel tevreden over. Werkt top en goede prijs.
Ja ik heb laatst holafly gebruikt en was ff gedoe met installeren, maar uiteindelijk werkte het top. Vond m wel duur, maar ik heb eigenlijk niet gekeken of het goedkoper kon bij een andere aanbieder ![]()