Reizen / Vakantie #2

Weet iemand welk stadje leuk is als tussenstop als je met de auto naar Praag gaat?

2 likes

Heidelberg heel leuk, Neurenberg ook verrassend leuk. Is wel meer zuidelijke route, ligt er aan hoe je rijdt.

Ik word helemaal lijp van alle info over vaccinaties. Heeft iemand ervoor gekozen vaccinaties te nemen voor Indonesië?

2 likes

Dresden!

2 likes

Wij zijn dit jaar met de camper naar oa Praag geweest: vond Neurenberg leuk & mooi!

3 likes

Ja! Echt super mooi.

En wat wij in deze regio ook heel erg tof vonden was de Bastei!

3 likes

Ja ik. Ik vond het in Azië wel soepeler werken dan in de US, maar ik vond het niet hinderlijk. Je hebt internet dat via een Singapore IP gaat (ik begreep al niet waarom prijzen telkens werden aangeduid met Singapore Dollars op google en websites).

1 like

Iemand nog tips voor een leuke stedentrip? Ik ga een stedentrip organiseren voor ons vriendengroepje, we zijn al geweest naar Madrid, Sevilla en Palermo.

2 likes

Porto!

4 likes

Rome of Florence

2 likes

Bilbao of Lissabon

6 likes

Yes 3 weken holafly gehad op vakantie werkte overal goed! Had toen meerdere vergeleken en vond het fijn dat je unlimited internet had, dat bood niet iedereen aan

1 like

Kun je niet gewoon de info volgen van de GGD? Dat lijkt me de meest betrouwbare info. Ik heb zelf 10 jaar geleden geloof ik buiktyfus, DTP (herhaling want die was verlopen) en gele koorts vaccinatie gehad voor Bali.

Hier: Vaccinaties Indonesië | GGD Reisvaccinaties

8 likes

Porto is inderdaad echt mega leuk! Ontzettend mooie stad, heel veel leuke restaurants en je kunt bijvoorbeeld een Port proeverij doen of een Pastel de Nata workshop!

Bilbao is ook heel leuk. Lekker tapas eten en Sangria drinken, naar het Guggenheim museum en ook echt een mooie stad verder. En voelt wat minder toeristisch als andere Spaanse steden vind ik (als in; je hoort niet continu Nederlands om je heen).

Valencia, Malaga of Granada vind ik ook erg leuk maar die eerste twee hoor je wel non stop Nederlands om je heen is mijn ervaring.

En Florence is ook fantastisch vind ik. Vooral voor het eten haha.

Verder vind ik Poolse steden ook echt heel leuk! Krakau is echt een fantastische stad, maar ook Wroclaw is heel leuk.

2 likes

Bologna vond ik verrassend leuk, kan je makkelijk met de trein naar Florence of andere steden in de Toscane

Wenen of Innsbruck.
Stockholm
Edinburgh
Nantes
Lyon

2 likes

Je hebt al veel tips gehad, maar ik heb goede ervaring met Nomad eSIM.

1 like

Holafly en airalo zijn allebei prima!

Dank allemaal!!

1 like

Wellicht overbodig maar ik heb zowel ervaring met Holafly (vaak onnodig duur wat mij betreft), Airalo en Ubigi. Ik vind het heel erg afhankelijk van waar je heen gaat welke provider het beste is.

Voor Amerika sluit ik gewoon af via KPN, want dat is niet duur en uiteindelijk het allermakkelijkst. Voor Maleisië, Tokyo etc. doe wel een eSIM.

O en vaak kan je op Reddit kortingscodes krijgen!

2 likes

Toevallig gisteren gedaan voor Bali. Hep. A had ik nog, dus voor DTP gegaan sowieso. Tijdens het gesprek ook toch rabies nog voor de zekerheid gedaan

2 likes

Edinburgh, Praag, Lissabon

2 likes