Iemand toevallig een leuke tip voor een huisje op Aruba met twee slaapkamers?
Heeft er iemand nog bijzondere activiteiten, ervaringen of aanraders voor Praag?
Ik heb het topic al doorgespit, maar zag hier voornamelijk wat eettentjes voorbijkomen en weinig anders
Ik vond the anonymous bar leuk, is een speakeasy. Wij hebben ook heel leuk gegeten bij Marie B. Is fine dining en je hoort pas na je gang wat het was + je zit aan een bar waarbij je recht op de keuken kijkt. Hele leuke ervaring! Zit ook een leuke wijnbar achter de ingang. Verder vondik Theresienstadt indrukwekkend. Veel plezier!
Ja! Wij zijn naar o.a. hrt volgende geweest:
- Mucha Museum
- National Monument to the Heroes of the Heydrich Terror (heel indrukwekkend)
- Cafe Mysak
- Strahov Monastery (en je kunt dan vervolgens weer een heel mooie wandeling naar beneden maken, langs de wijnranken)
- Cinema Lucerna: wij zijn hier nog naar de film gegaan, vonden we een leuke ervaring!
- National Gallery Prague in het Trade Fair Palace, mooie collectie en toen wij er waren heel rustig
- IF Cafe, heerlijke patisserie en mooie locatie(s)
- Het terrein van het kasteel mag je ook na sluitingstijd nog op, alleen kun je dan nergens in. Wij vonden het lejk om toen Golden Lane nog een heel stuk rustiger te zien!
Nog een tip voor het kasteel/burcht: pak een taxi naar boven en loop alles naar beneden. Zoveel uitgeputte mensen gezien die naar boven liepen
taxiâs zijn goedkoop dus is het echt waard.
Ben benieuwd of iemand hier goed advies heeft. Wij zijn normaal gesproken echt typisch kampeerders (Duitsland, Ardennen, Frankrijk, Oostenrijk etc.) en vliegen eigenlijk nooit. Nu willen we vlak voor mijn zwangerschapsverlof nog in april ergens op toch een wat zonnige vakantie voor 10 dagen/14 dagen (en niet meer dan 5 a 6 uur vliegen). We zijn met 2 volwassenen en een kind van (dan) bijna 4. Eigenlijk willen we wel een beetje relaxed, maar we houden ook erg van cultuur/uitstapjes. Maar⊠Ik heb echt geen idee wat leuk is.
We zitten te denken aan Griekenland (maar waar dan? Welk eiland etc?) of Gran Canaria (maar vooralsnog spreekt me dat qua omgeving minder aan, qua weer wel). Ben heel benieuwd naar jullie tips!
Kijk op het youtube kanaal Honest guides
Ik zou een van de meest zuidelijke Griekse eilanden kiezen (Karpathos, Rhodos, Kos), of eventueel Cyprus. Goede kans op goed weer en ik vind het persoonlijk een stuk authentieker dan de Canarische Eilanden (al heb ik heus wel mooie en leuke dingen gezien op Lanzarote en Tenerife, maar toch ook vooral veel âstripâ/boulevard en hotels).
Ik zou dan eerder voor Tenerife kiezem dan voor Gran Canaria. Op Tenerife is meer te doen en kun je leuke plekken bezezoeken als me bijvoorbeeld een huurauto hebt.
Ik ga binnenkort naar Kreta, had het idee daar meer afwisseling qua natuur/historie/cultuur/stadjes te kunnen vinden dan de Canarische eilanden. En prima weersvoorspellingen.
Check je wel even de voorwaarden van de luchtvaartmaatschappij? Weet niet hoever je dan bent maar sommige maatschappijen vragen om een doktersverklaring vanaf 28 weken.
Dank voor alle tips! Rekening houdend met de kosten van de tickets, reisperiode en zo hebben we gekozen voor Rhodos! Ben heel benieuwd!
Oh ja en gecheckt, met 31 weken mag ik nog vliegen met deze maatschappij!
Hoi!
Mijn vriend en ik gaan eind mei van maandag tot en met vrijdag naar Kopenhagen. Heeft iemand misschien nog tips qua verblijf?
Andere tips zijn natuurlijk ook welkom!!
Zouden jullie Thailand en Vietnam combineren in ruim 5 weken? Hoor wisselende verhalen, maar wil ook niet te gehaast reizen (en sowieso Vietnam rustig kunnen ontdekken).
Hoeveel weken zouden jullie naar Vietnam gaan? En hoeveel weken naar Thailand? En zijn er mensen die bijv Vietnam hebben gecombineerd met noord Thailand of juist alleen de stranden?
Zoveeel opties
Ik ben in beide landen geweest en zou het niet combineren. Het kan wel, maar ik vraag me wel af waarom je dat zou willen.
Ik ben in drie weken van noord naar zuid gegaan in Vietnam en vond dat net aan te doen. Dat was soms wel een beetje âracenâ en weinig chillen. Ik weet nog dat ik aan het eind van die vakantie ook echt niet echt bijgekomen was. Ik heb hele mooie dingen gezien en gedaan, maar was liever langer geweest of maar een deel van de route. Het is echt een groot land en ik heb ook wel onderschat hoe groot en hoe lang je onderweg was van a naar b.
Als ik het zou combineren zou ik het eerder met Laos of Cambodja doen. Dat laatste heeft mân vriend gedaan, die is na onze Vietnamrace nog twee weken in Cambodja geweest. En dan zou ik ook niet heel Vietnam pakken, maar een deel en dat combineren.
Thailand heeft trouwens een mooiere kust en stranden, dus daar zou je voor kunnen kiezen, maar dan nog zou ik eerder Cambodja kiezen.
Rondom Tivoli is ideaal. Dan kun je met de bus overal naar toe.
Ga zeker ook naar Reffen, echt super gezellig.
Ik zou dat niet doen, ik ben in beide landen een maand geweest & dan moet je - natuurlijk - alsnog keuzes maken. Vind ze beide ook te leuk en mooi om te snel in te reizen.
Ik ben in beide landen geweest en ik zou ze zelf niet combineren in 5 weken, met name omdat Thailand al erg groot is en er veel te zien is.
Ik vond het noorden van Vietnam echt prachtig, het midden en het zuiden vond ik mwah dus als ik het opnieuw zou kunnen doen zou ik Vietnam dan wel weer combineren met een ander land en het midden/zuiden skippen maar dat is voor iedereen natuurlijk anders.
Ik heb 3 weken Vietnam gedaan en dat vond ik goed te doen, maar ligt er ook aan hoeveel je wil zien en of je bereid bent âs nachts te reizen
Paar dagen ho chi minh (vond ik leuk!), ook een bustour naar die tunnels gedaan, was beetje een tourist trap
- gevlogen naar danang
paar dagen Hoi an en Da nang (beide leuk) - trein naar Hue (aanrader! Mooi uitzicht)
2 dagen Hue (aanrader, mooie imperiale oude stad) - busreis naar Phong Nha
3 dagen phong nha (ook mooi, heel ander landschap en de grotten zijn mega!) - nachttrein naar Ninh Binh (een⊠ervaring
maar ik durfde niet met de sleeperbus âs nachts dus dit voelde veiliger!)
2 dagen Ninh Binh (heel mooi, rijstvelden etc) - sleeperbus overdag naar Ha Giang
4 dagen Ha Giang loop (DOEN! Achterop bij een motorrijder. Was echt heeeeel mooi en leuk). - bus naar Hanoi
paar dagen Hanoi om af te sluiten
Wij hebben ha long bay dus overgeslagen, en ook het stuk tussen ho chi minh en da nang. En we zijn niet naar de mekong delta geweest in het zuiden, las daar vooral over dat het niet super bijzonder was en heel touristy.
Ik zou 100% van zuiden naar noorden reizen want 1. In het zuiden zijn mensen wat vriendelijker dus dan kun je ff inkomen, en 2. het noorden wordt steeds mooier dus dan blijf je elke keer mooiere dingen zien ![]()
Zoals de rest ook al zegt zou ik het niet combineren. Ik ben vier weken in Vietnam geweest en heb al dingen moeten overslaan, en drie weken in Thailand en dan heb je echt verre van alles gezien. Kwaliteit boven kwantiteit en lekker van 1 land genieten zonder te strakke planning!
Edit: Oh en hierboven wordt aangeraden van zuiden naar noorden te reizen, ik zou dat dus juist andersom doen. Inderdaad is het noorden mooier, maar dan kun je dus nog kiezen om op plekken langer te blijven en het zuiden in te korten in plaats van dat je opeens tijd te kort komt in het noorden en denkt was ik hier maar langer geweest ![]()
Echt heel random dit maar ik mis Tanzania zo
ik ben daar in augustus afgelopen jaar geweest en het was echt de beste en mooiste ervaring van mijn leven. Ik denk oprecht nog elke dag terug aan die week lange safari die ik daar gedaan heb. En ook die strandbungalow op Zanzibar was zoo fijn.
Ik wil zo graag weer een keer terug! Maar het was ook zoooo duur ![]()
![]()