Ik ook! Nieuw WIDM seizoen is in Tanzania en ik heb afgelopen week al mijn foto’s en video’s weer bekeken.
Ja dat hoorde ik! Ik kijk dat nooit, maar gaan ze daar dan ook op safari of dat niet? ![]()
En prachtig he! Ik kijk ook nog wekelijks naar mijn foto’s en pak ook maandelijks nog het fotoboek erbij dat ik had samengesteld na mijn reis.
Is gewoon onbeschrijfelijk mooi, weet niet of ooit iets gaat vergelijken met dat gevoel. Zelfs het noorderlicht zien (en dat was ook intens mooi) in Noorwegen bracht niet hetzelfde in me teweeg.
Wat is nu jullie beste chill vakantie geweest? Dus niet iets super actiefs maar gewoon mooie natuur, leuke mensen en lekker eten?
Bedoel je in Europa? Want ik heb het heel fijn gehad op de Cook eilanden, maar ik denk dat dat niet is wat je bedoelt ![]()
Hahah ja ik wou zeggen; nou, Fiji was wel echt
voor chillen en natuur.
Maar een iets meer dichtbij-optie: Kos heb ik eens een heel chille vakantie gehad in het begin van het seizoen (april/mei): lekker eten, beetje fietsen, zwemmen, in de zon liggen.
Rome vond ik ook heerlijk in het najaar: goedkoop en lekker eten, veel koffietjes, lekker struinen door de stad en veel bezienswaardigheden zien
Nou ik sta open voor alles! Wat verder weg, buiten Europa, lijkt me eigenlijk ook het leukst. Thanks allebei! Ga het even googlen, ken de Cook eilanden en Fiji beiden niet zo goed.
Edit: toevallig zijn deze twee wel heel ver weg ![]()
Ik vind de Ligurische kust heel leuk!
Griekenland! Corfu is echt mooi groen nog en het eten vind ik ook altijd vet lekker.
Ja die 900 vliegtuigen per dag zijn super chill… not. Ik had Corfu na 3 dagen al gezien. Was mooi maar werd echt gestoord van de vliegtuigen. En ook verder weg van het vliegveld hoor je het ook.
Heb ik echt geen moment last van gehad
Malta, Griekse eilanden, een leuk klein (surf)plaatsje aan de Portugese kust. Kennissen van me hebben het net heel chill gehad op de Kaapverdische eilanden.
dan zat je hotel wss net onder een vliegroute
Zakynthos!
Heb je nog aanraders daar? Ik ga in mei een week op vakantie en superveel zin in. Ook een auto gehuurd want las dat daar niet heel veel ov is.
Een auto huren is wat mij betreft wel echt een must inderdaad. Mijn tip is vooral lekker rondrijden zonder plan haha! Zo zijn wij de meest random mooie strandjes tegen gekomen. Porto Limnionas Beach is wel redelijk toeristisch maar vond het daar wel heel mooi en hebben daar erg lekker eten. Keri Lighthouse is ook een trekpleister, maar praaaachtige zonsondergang tijdens het eten.
Mocht je het geld voor over hebben, een privé bootje huren voor de hele middag ipv de tours. Nog nooit zulke blauwe zee gezien rondom de rotsen!
Ik sluit me helemaal bij deze tips aan @Peterselie
En Porta Roxa vond ik ook mooi en fijn om een paar uur te chillen.
Ik ga volgende maand een paar dagen naar Berlijn met de trein. De vorige keer dat ik er was is bijna 10 jaar geleden. Heeft een van jullie nog tips? Ik ga met mn kinderen (pubers geen peuters) helaas niet op een zondag, dus geen rommelmarkten denk ik!
Er staan nog heel veel tips in het Duitsland topic!
Behalve de bezienswaardigheden vind ik (voormalig) vliegveld Tempelhof altijd leuk om even naar toe te gaan. Leukste wijk om door heen te wandelen vind ik Kreuzberg, Friedrichshain en Neukolln.
Ik heb niet zo heel veel food tips meer want ben al een tijdje niet meer geweest dus weet niet helemaal of mijn lijstje nog up to date is maar de afgelopen paar keer haalde ik altijd wel een keer eten bij Han West Home of Dumplings, een bagel bij Fine Bagels (ook leuke boekenwinkel) en ontbijt bij Zeit für Brot. Tabibito is altijd mijn lievelings sushi.
Oh en kijk even bij @rausgegangenberlin op Instagram of er nog leuke dingen zijn in de stad op het moment dat je er bent. Zo ben ik ooit een keer random op een pasta festival beland bijvoorbeeld.
En veel plezier!
Wat een fijne tips, dank je wel! En suf heb niet aan dat topic gedacht…
Mijn eettips van de vorige keren zijn er ook allemaal niet meer, echt jammer! Maar ik ga er van uit dat er weer allemaal nieuwe vietnamese eettentjes zijn gekomen.
Tempelhof komt zeker op ons lijstje!