Kijk zeker na of het ook geldt in de luchthaven van je reisbestemming. In brussels airport wordt er gekeken naar totaal inhoud van je toilettas die niet meer dan 1l mag zijn, in kopenhagen moet dat alleemaal in zo’n klein doorzichtig zakje passen en ik heb heel veel zaken moeten weggooien om terug naar huis te kunnen vliegen.
Is iemand hier wel eens naar een muay thai camp in Thailand geweest? Zo ja, welke en raad je die gym aan? We willen een week gaan (en daarna een beetje rondreizen nog) en hebben al kickbokservaring
Wow serieus? Als ik vlieg vlieg ik via Brussel en altijd handbagage en ik zit sowieso over de liter en niemand heeft er ooit wat van gezegd en hopelijk gaan ze dat niet doen🍀
Ik heb dingen moeten weg gooien in Kopenhagen. Ik zat daar ook niet over die 1l maar het paste niet in dat minizakje. Brussel zijn ze coulanter en moet het gewoon in een transparante tas/zak.
In Palermo vragen ze niet eens naar je zakje, swipen over je handen voor drugs doen ze natuurlijk wel!!
In Bologna mochten je liquids ook in je tas blijven. Zolang Brussel en Charleroi moeilijk doen, zitten we vast. En ik vind het voor alles oké behalve bodylotion, de reisformaten zijn vaak niet hydraterend genoeg.
Begin juli ga ik naar Sicilië en heb die solid bodylotion van Hema gekocht om te testen.
Ik vind het echt raar dat alle landen toch zo verschillend er mee om gaan, zeker omdat heel veel van de zaken juist op Europees niveau geregeld worden met verordeningen. Anderzijds is die limiet van 1 liter ook al lang zo hard ontkracht als belangrijk veiligheidsmechanisme zonder dat ze het aanpassen.
Ik hoop dat je soelaas vind in die solide lotion van Hema!
Ik heb geen reisverzekering. Ik ga spontaan een paar dagen naar Londen en denk dat het wel handig is om nog even een kortlopende te nemen. Voorheen deed ik het altijd via mijn bank maar ik zie dat het veel goedkoper kan via een andere maatschappij. Maakt dit echt veel uit als je ongeveer gelijkwaardige opties selecteert?
Heb je toevallig een kredietkaart? Want vaak heb je met die kaart ook een reis- of annulatieverzekering. Als je bij een andere maatschappij neemt, dan zou ik checken of die makkelijk en snel bereikbaar zijn. Voor extra comfort en zorgeloosheid, betaal ik gerust wat meer.
Ik wil graag voor een langere tijd weg uit Nederland en zit nu te denken aan Centraal Amerika (Of zuidelijker). Ik ben nog niet eerder (in mijn eentje) op reis geweest, dus ben wellicht erg naïef met de kosten etc.
Momenteel ben ik aan het nadenken aan hoeveel ik moet sparen hiervoor. Zijn hier mensen (Solo) naar deze regio geweest, hoelang waren jullie weg en hoeveel heb je ervoor gespaard toen?
Nee, die heb ik momenteel niet. De bereikbaarheid had ik nog niet meegenomen in mijn oordeel. Ik zie op trustpilot wel veel negatieve reacties over de klantenservice van de goedkopere verzekeraars, dus mijn eigen bank is hoogstwaarschijnlijk toch de beste optie. Bedankt voor het meedenken!
Ik ben heel erg blij met centraal beheer. Hebben mij echt super goed geholpen toen ik laatst in m’n hand had gesneden in het buitenland. Geld kreeg ik niet direct terug omdat m’n mail niet goed was aangekomen maar na 5 min bellen stond het de volgende dag op m’n rekening!
Er zit best een verschil tussen landen in Centraal Amerika en hoe duur het levensonderhoud is. Wil je in één land blijven of rondreizen? Daarnaast wil je in hostels of hotels/airbnbs verblijven?
Heb je al geboekt? Dan kan je niet altijd achteraf nog een reisverzekering afsluiten.
Ja snap ik! Ik wil graag rondreizen. Ben echt nog in de oriëntatie fase, dus ben niet zeker van de plekken nog. Dacht een beetje aan Mexico - guatamala - El Salvador - nicaragua - Costa Rica/Panama. Ik weet dat Costa Rica duurder is, wellicht dat ik daar zoek naar vrijwilligerswerk oid om kosten te besparen.
Verder ga ik gewoon in Hostels zitten, met wellicht af en toe een privé kamer om te ont prikkelen haha
Alsjeblieft niet.
Waarschijnlijk ben ik erg naïef, maar wat is het probleem met werken in een hostel zodat je daar gratis kan verblijven?
Ik heb een probleem met het feit dat je vrijwilligerswerk wil doen om je retrospectiereis (deels) te financieren. Je neemt de plek in van een Costa Ricaan die moet werken voor geld en er zijn tal van onderzoeken dat vrijwilligerswerk de lokale bevolking vaak niet ten goede komt.
Bedankt voor je uitleg, ik was mij hier eigenlijk niet echt bewust van.
Goed dat ik hier op word aangesproken!
In Mexico was ik ongeveer 900 euro per maand kwijt, wel veel op straat gegeten maar ook veel leuke activiteiten gedaan.
Belize was ik voor werk dus weinig uitjes, maar is vergelijkbaar met Mexico qua prijzen voor mijn gevoel. Behalve in Caye Caulker, dat is duurder, daar was ik denk ik rond de 400 euro kwijt voor een week inclusief activiteiten.
Costa Rica en Panama was ik ook voor werk maar ik maakte wel eens tripjes en dan merk je dat het sneller oploopt dan je wilt. Je kan wel besparen door in CR veel bij sodas te eten bijvoorbeeld.
Grof genomen zou ik richting minstens 1000 euro per maand aanhouden als je in hostels zit.