Reizen / Vakantie #2

Wat een lekker vooruitzicht zeg! Het is voor ons al weer een paar jaar geleden dat we in Mexico zijn geweest.

Wij hadden toen geen auto gehuurd maar dat zou ik nu zeker wel doen als ik zou gaan. Ik vond Tulum echt heel tof, ik weet niet of dat in je reis past maar zowel voor de ruïnes aan zee als voor de bars en restaurants echt een aanrader. Vlak naast de tempels is een strandje en het is zo gaaf om die tempels vanuit zee te zien.

Wij vonden Valladolid niet zoveel aan maar dat had er vooral mee te maken dat het een tussenstop was op een georganiseerde dag richting Chichen Itza dus we hadden maar een uurtje de tijd en doolden daarom een beetje rond daar. Achteraf had ik ook wel naar de tempels in Coba gewild maar helaas hadden we daar geen tijd voor.

Ik weet niet of je wat tijd hebt te overbruggen in Cancun maar daar is een pleintje (las palapos oid als ik het me goed herinner) met allemaal streetfood kraampjes. Er komt ook regelmatig zo´n typisch bandje een tijdje spelen en dan met de pet rond. Zitten veel locals en vonden wij veel leuker dan de zona hotelleria in Cancun.

Oh en ik zou ook zeker gaan zwemmen in een Cenote, dat vond ik zo gaaf! Er zaten van die dr. fish visjes in het water die je dode huidcellen opeten en je kon aan een liaan het water in slingeren.

Ik heb gisteren een korte vakantie (5 dagen) naar Dubrovnik geboekt! Onwijssss veel zin in, het is 2 jaar geleden dat ik op een fatsoenlijke vakantie ging! Mijn vriend is GoT fan dus die is ook helemaal enthousiast. We hebben een appartement met zwembad :heart_eyes: dus gaan sowieso een dagje chillen aan het strand en bij het huisje in het zwembad, maar wat doen we de overige dagen?

• Een dag kajakken en dan naar Cave Beach
  • Een dag door Old Town lopen en alle plekjes van GoT opzoeken
  • Een dag met een scooter (?) langs alle verschillende mooie strandjes die wat verder weg zitten

Wie heeft de ultieme tips? :grin: :grin:

4 likes

Tulum:
La Negra Tomasa in Tulum, mooie plek, mega lekkere ceviche en voor Tulum echt goede prijzen (ook de cocktails)
El Rincon Chiapaneco: echt Mexicaans traditioneel eten voor te bizar lage prijzen.
Encanto Cantina: super mooi restaurant met een hele leuke binnentuin. Wel wat duurder, leuk voor datenight

Isla Holbox:
Las Panchas voor de beste ceviche en vis! Goedkoop en mega lekker
Roots pizza: iedereen en elke reisblog gaat je aanraden hier lobster pizza te eten. Ik vond die zelf wel oké, maar als je ziet wat voor prijs je er voor betaald vind ik het absoluut niet waard.Dus zou deze skippen.
Painapol voor lekker ontbijtjes en bowls

Ik heb nog heel veel tips voor de andere plekken maar moet ze even een keer opzoeken. Had deze toevallig op een rijtje gezet voor een vriendin. Maar sowieso kun je gewoon bijna overal lekker eten, dus echte tips zijn haast niet nodig.

Ik raad ook aan om vanuit Tulum naar Akumal te gaan om met zeeschildpadden te zwemmen! Was zo leuk. Als je daar aankomt neem dan geen tour met iemand die langs de weg staat, maar ga helemaal naar binnen via de officiele ingang en dan pas op het strand een tour kopen. Zonder tour kan niet.

2 likes

je bent in een uur wel klaar met de plekken uit GoT ben ik bang. wij zijn naar een eiland geweest en hebben daar super lekker gegeten maar ik weet niet meer welk eiland dus je hebt hier niks aan. ik ga kijken of ik het kan achterhalen

Ah ja bedoelde ook niet de hele dag GoT, maar meer gewoon een dagje ‘town’ en daar vanalles bekijken en rondom doen. Ben je naar Lokum-eiland geweest?

Ja Lokum zijn we ook geweest, vond ik niet echt de moeite waard. Maar dat leuke eiland was Lopud, je heb daar een leuk wegje langs het water met allemaal leuke restaurantjes.

Old town is klein dus halve dag at most

2 likes

@anon43983847 , waarom reageer jij met een boze smiley op mijn berichtje? :thinking: Is er iets mis met de Griekse eilanden? Heb ik iets gemist? :woman_shrugging:t3:

:sweat_smile: Linkshandigheid, sorry! Griekenland is super chill haha.

1 like

Haha ik zat echt al te denken van hmm :thinking::joy: Met rechtshandigheid overigens ook vaker een probleem helaas.

2 likes

Op Lokrum stond wel de troon van GoT (voor een fototje). Ik vond het trouwens wel fijn om op t eiland een dagje niets te doen

1 like

Middagje naar Lokrum eiland! Daar heb je een GoT expo en de iron throne waar je op kan zitten. Er zijn in Old Town ook een paar plekken, maar daar betaal je voor. Er is ook een mooie tuin, een strand en een fort op het eiland.

Als je over de stadsmuren wil wandelen zou ik aanraden om zo vroeg mogelijk te gaan en kaartjes dag van tevoren kopen. Je komt langs 2 GoT locaties en hebt toegang tot de fortress waar ook een paar locaties zijn.

Als je van Urban Exploren bent kan je ook kijken bij hotel belvedere dubrovnik. Een verlaten hotel met een strand ernaast. Daar is ook een terras waar DE :eye::eye: scene is opgenomen. Je hoeft trouwens niet door het hotel oid om bij het strand en terras te komen, er is een kleine ingang.

Bij Buza I kun je cliffdiven.

1 like

Is dit je eerste bezoek?

Als je nog iets zoekt voor 's avonds kan ik Sleep No More aanraden. Het is een immersive theatre waar bezoekers de acteurs volgen door de verschillende sets en scenes. Je rent de hele avond rond, dus zou het niet op een drukke dag doen.

En ben ook naar opnames van een late night show geweest. O.a Seth Meyer, Jimmy Fallon en Stephen Colbert doen lotingen voor tickets.

2 likes

Wat een heerlijk vooruitzicht :heart_eyes: Varen naar het eiland Mljet is een aanrader als je van mooie natuur houdt! Met de scooter zou je naar het Arboretum daar in de buurt kunnen rijden, daar zijn ook GOT scènes opgenomen!

3 likes

We willen in augustus weg, twee weken ergens in Europa. Niet in een te druk gebied en liever ook niet té warm. Zat te denken aan Zwitserland/Oostenrijk. Heeft iemand een goeie suggestie?

Oh wat een heeeerlijk vooruitzicht!!
Hierbij mijn tips:
Holbox:

• neem een trui mee voor op de ferry (wij waren er in hoogseizoen januari en het was behoorlijk fris)
  • neem zeker genoeg cash mee, de pinapparaten doen het heel vaak niet op het eiland. Wij hebben daar echt gedoe mee gehad
  • huur fietsen!
  • luuma staat óveral op blogs. Mijn vriendin wilde er perse eten en uiteindelijk hebben we er voor 80e op broccoli zitten knagen… ik zou het overslaan.
  • Diner: Roots is heel gezellig en het ALLERleukste tentje van het eiland vonden wij Barba Negra :heart_eyes:
  • ontbijt: clandestino en manglu

Valladolid: wij vonden hotel zentik echt heel leuk en ze hebben een hele chille grot met zoutbad, naast de tempels vonden wij het verder niet heel bijzonder in het dorp

Bacalar:

• let hier echt heel erg goed op waar je langs rijdt. Neem zeker weten de tolweg (echt doen), zorg dat je er niet te toeristisch uitziet (blond haar etc) en stop weinig geld in je portomonnee. Rijd via Tulum (ook al is het om) en rijd om felipe carillo puerto heen, ga niet door de stad. Vanaf die stad staat de politie overal te posten op heen- en terugweg om toeristen geld afhandig te maken. Het is ons ook gebeurd en wij vonden het als twee vrouwen best beangstigend met 4 politieagenten met machinegeweren. Ze doen niets en zijn heel vriendelijk, zeggen alleen dat je te hard reed oid en dan moet je betalen. Maar toch eng! Ik had het gelukkig van te voren gelezen en maar 20 euro in mijn portomonnee. Sommige mensen in Bacalar waren 200 euro kwijt. De terugweg hebben we een vermomming gekocht en toen ging het wel goed.
  • wij vonden een zeiltocht heel leuk. Verder niet zo heel veel te beleven.

Tulum: hotel H2O is superchill!
Batey is heel leuk om drankjes te doen, vaak ook een dansshow
Tulum is echt ontzettend druk en het strand is vrij ver van het dorp. De restaurants aan het strand zijn extreem duur en als je niet aan het strand een hotel hebt, kom je ook bijna het strand niet op (betaal je 80 dollar per dag ofzo). Wel handig om te weten. Er is wel veel te doen in de omgeving en genoeg leuke restaurants maar wij moesten erg wennen. Het is niet het idyllische wat je van te voren misschien verwacht, maar alsnog leuk!

Als het kan zou ik eindigen in Holbox want dat was echt geweldig!
Heel veel plezier!

Frankrijk (Elzas, Savoie, Alpengebied), Slovenie, Kroatie, Zwitserland (Lauterbrunnen).

Kan je op de website coronacheck.nl inloggen en dan ‘maak een papieren bewijs’ met Digid en dan een internationaal herstelbewijs downloaden?

& @Matala @Airy-fairy dankjullie wel! We nemen de dingen mee! :relaxed:

Wij hebben dit met de politie ook tussen Cancun en Playa del Carmen gehad, dus dat is helaas overal zo.

1 like

Misschien kan je een bewijs van de test uitdraaien en die ook meenemen? Daar zou wel op moeten staan om wat voor soort test het ging.