Reizen / Vakantie #2

Haha ik zat echt al te denken van hmm :thinking::joy: Met rechtshandigheid overigens ook vaker een probleem helaas.

2 likes

Op Lokrum stond wel de troon van GoT (voor een fototje). Ik vond het trouwens wel fijn om op t eiland een dagje niets te doen

1 like

Middagje naar Lokrum eiland! Daar heb je een GoT expo en de iron throne waar je op kan zitten. Er zijn in Old Town ook een paar plekken, maar daar betaal je voor. Er is ook een mooie tuin, een strand en een fort op het eiland.

Als je over de stadsmuren wil wandelen zou ik aanraden om zo vroeg mogelijk te gaan en kaartjes dag van tevoren kopen. Je komt langs 2 GoT locaties en hebt toegang tot de fortress waar ook een paar locaties zijn.

Als je van Urban Exploren bent kan je ook kijken bij hotel belvedere dubrovnik. Een verlaten hotel met een strand ernaast. Daar is ook een terras waar DE :eye::eye: scene is opgenomen. Je hoeft trouwens niet door het hotel oid om bij het strand en terras te komen, er is een kleine ingang.

Bij Buza I kun je cliffdiven.

1 like

Is dit je eerste bezoek?

Als je nog iets zoekt voor 's avonds kan ik Sleep No More aanraden. Het is een immersive theatre waar bezoekers de acteurs volgen door de verschillende sets en scenes. Je rent de hele avond rond, dus zou het niet op een drukke dag doen.

En ben ook naar opnames van een late night show geweest. O.a Seth Meyer, Jimmy Fallon en Stephen Colbert doen lotingen voor tickets.

2 likes

Wat een heerlijk vooruitzicht :heart_eyes: Varen naar het eiland Mljet is een aanrader als je van mooie natuur houdt! Met de scooter zou je naar het Arboretum daar in de buurt kunnen rijden, daar zijn ook GOT scènes opgenomen!

3 likes

We willen in augustus weg, twee weken ergens in Europa. Niet in een te druk gebied en liever ook niet té warm. Zat te denken aan Zwitserland/Oostenrijk. Heeft iemand een goeie suggestie?

Oh wat een heeeerlijk vooruitzicht!!
Hierbij mijn tips:
Holbox:

• neem een trui mee voor op de ferry (wij waren er in hoogseizoen januari en het was behoorlijk fris)
  • neem zeker genoeg cash mee, de pinapparaten doen het heel vaak niet op het eiland. Wij hebben daar echt gedoe mee gehad
  • huur fietsen!
  • luuma staat óveral op blogs. Mijn vriendin wilde er perse eten en uiteindelijk hebben we er voor 80e op broccoli zitten knagen… ik zou het overslaan.
  • Diner: Roots is heel gezellig en het ALLERleukste tentje van het eiland vonden wij Barba Negra :heart_eyes:
  • ontbijt: clandestino en manglu

Valladolid: wij vonden hotel zentik echt heel leuk en ze hebben een hele chille grot met zoutbad, naast de tempels vonden wij het verder niet heel bijzonder in het dorp

Bacalar:

• let hier echt heel erg goed op waar je langs rijdt. Neem zeker weten de tolweg (echt doen), zorg dat je er niet te toeristisch uitziet (blond haar etc) en stop weinig geld in je portomonnee. Rijd via Tulum (ook al is het om) en rijd om felipe carillo puerto heen, ga niet door de stad. Vanaf die stad staat de politie overal te posten op heen- en terugweg om toeristen geld afhandig te maken. Het is ons ook gebeurd en wij vonden het als twee vrouwen best beangstigend met 4 politieagenten met machinegeweren. Ze doen niets en zijn heel vriendelijk, zeggen alleen dat je te hard reed oid en dan moet je betalen. Maar toch eng! Ik had het gelukkig van te voren gelezen en maar 20 euro in mijn portomonnee. Sommige mensen in Bacalar waren 200 euro kwijt. De terugweg hebben we een vermomming gekocht en toen ging het wel goed.
  • wij vonden een zeiltocht heel leuk. Verder niet zo heel veel te beleven.

Tulum: hotel H2O is superchill!
Batey is heel leuk om drankjes te doen, vaak ook een dansshow
Tulum is echt ontzettend druk en het strand is vrij ver van het dorp. De restaurants aan het strand zijn extreem duur en als je niet aan het strand een hotel hebt, kom je ook bijna het strand niet op (betaal je 80 dollar per dag ofzo). Wel handig om te weten. Er is wel veel te doen in de omgeving en genoeg leuke restaurants maar wij moesten erg wennen. Het is niet het idyllische wat je van te voren misschien verwacht, maar alsnog leuk!

Als het kan zou ik eindigen in Holbox want dat was echt geweldig!
Heel veel plezier!

1 like

Frankrijk (Elzas, Savoie, Alpengebied), Slovenie, Kroatie, Zwitserland (Lauterbrunnen).

Kan je op de website coronacheck.nl inloggen en dan ‘maak een papieren bewijs’ met Digid en dan een internationaal herstelbewijs downloaden?

& @Matala @Airy-fairy dankjullie wel! We nemen de dingen mee! :relaxed:

Wij hebben dit met de politie ook tussen Cancun en Playa del Carmen gehad, dus dat is helaas overal zo.

1 like

Misschien kan je een bewijs van de test uitdraaien en die ook meenemen? Daar zou wel op moeten staan om wat voor soort test het ging.

We gaan in mei naar IJsland en willen daar rondreizen. Hebben jullie tips voor dingen die echt de moeite waard zijn, maar niet in ieder lijstje op internet staan? We zijn nog flexibel in dagen en vinden het prima om veel kilometers te maken, dus het mag echt iedere uithoek zijn haha.

1 like

de westfjorden: natuurreservaat Hornstrandir!
maar eerlijk: de toeristische klassiekers zijn prachtig!

2 likes

Je hoeft nog geen booster te hebben voor Spanje toch? Dus dan zou je met je vaccinatiebewijs kunnen (mits je gevaccineerd bent natuurlijk).

Echt alles is prachtig. Wij reden ongeveer 3uur per dag met de auto en dat was ideaal. Had je nog genoeg tijd om rustig wandelingen te doen.

Heb je een PB gestuurd met een kaart waarin mijn route staat

1 like

Wij kijken nu naar Mauritius. Iemand tips voor hotels of de mooiste plek om te verblijven of andere tips?

2 likes

Oh gaaf. Die Riu hotels bij Le Morne lijken me zo nice

2 likes

Hebben mensen tips voor een chill all inclusive resort met chille cocktails en lekker eten? Liefst Griekenland, Spanje of Portugal.

Wij zijn op isla mujeres staande gehouden en ik moest ter plekke geld en rijbewijs afgeven. Als ik dat niet deed moesten we mee naar t bureau en daar zou het nog meer kosten. Ik weigerde dit en werd best fel (kan zeer slecht tegen bedrog) en zei prima om mee te gaan naar t bureau en hield voet bij stuk dat ik helemaal niets zou afstaan en toen dropen ze af :joy::grin:

1 like