Iemand al eens in haar eentje naar Egypte geweest om te duiken? Ik ga binnenkort en hoewel ik wel vaker alleen gereisd heb, vind ik dit toch mega spannend.
Dit is de site van de Noorse NS, daar kun je info vinden en tickets boeken!
Ik kom net uit Egypte. Was niet alleen, maar wil toch even reageren op je post. Vond de mensen daar echt bizar vriendelijk/niet opdringerig, en had het gevoel dat toeristen goed worden beschermd door alle regelingen van het ministerie van toerisme (o.a. checkpoints langs de wegen etc).
Heeft iemand nog tips/addertjes onder het gras om op te letten bij het boeken van een reis via corendon/tui/ander reisbureau? Zitten nu te kijken naar een vakantie incl vliegreis, maar hebben nog nooit zoiets geboekt
Vooral goed googlen waar de hotels precies zitten, die pakketreizen hebben vaak mooie hotels op afgelegen locaties, of dat je vanaf het vliegveld nog mega lang in een bus moet. Heb ik iig zelf nooit zin in.
Je vluchten kunnen altijd nog veranderen! Zeker als je met bv TUI Fly vliegt. Dus wat je nu extra betaalt voor een ochtendvlucht zie je miss niet meer terug als het toch een avondvlucht wordt. Heel kut, maar gebeurde best regelmatig toen ik daar werkte dus dat is het eerste waar ik aan denk. Ook trouwens dat je miss met een shuttle naar je hotel gebracht wordt. Deze kwam bij ons 1,5u voordat wij met onze eigen auto terug gingen naar het vliegveld dus het kost ook wat extra tijd (maar wel chill als je wat verder weg zit of geen auto huurt).
Wij hebben een paar keer via Tui geboekt (3x buiten de EU) maar kan geen enkel minpuntje bedenken. Wat hierboven wordt beschreven hebben wij niet meegemaakt. 30 dagen van te voren stoelen inchecken (ā¬12 p.p.), een transfer bus indien nodig, ze zijn snel bereikbaar via de app vond ik.
Goeie tips @Krabsalade @soarin @Nebula
@soarin, ja enige nadeel aan deze reis die we nu hebben is dat de terugreis om 23:45 gaat en dat je dus midden in de nacht weer aankomt in NL. Dus als die verandert zijn we alleen maar blij haha. Ik kan er idd ook een shuttle bijboeken, dat vind ik wel fijn omdat we geen auto willen huren
@Nebula klinkt goed! Hebben nu iets gezien via Corendon, hoop dat dat vergelijkbaar is met TUI
Dit is een long shot, maar is er iemand die toevallig ervaring heeft met het reizen per bus op SiciliĆ«? Ik ken iemand die het weleens gedaan heeft en zegt dat het prima gaat, maar die heeft ook geen verdere info. Ik kan geen websites vinden met routes en bustijden enzo, iemand enig idee waar ik die kan vinden? Ik ben niet zo goed in āik zie welā en meer van het āik heb alles tot in detail geplandā
Ik heb alles met de trein gedaan vorige zomer. Heb grote steden uitgekozen waar je makkelijk met de trein naar toe kon. Heb de tickets gekocht via trenitalia en was super makkelijk! Je krijgt de kaartjes dan gewoon op je mail en hoef je niet te printen.
Ah ja dat zou heel makkelijk zijn. Ik heb alleen 2 bestemmingen waarbij ik dan alsnog een stukje met de bus zou moeten omdat het net te ver lopen is, dus dan doe ik net zo lief de rest van de route ook per bus.
Zelf geen ervaring mee, maar van wat ik kan vinden zijn er 3 vervoerders, misschien dat je met die websites verder komt?
- One of the three bus lines is SAIS. Check SAIS schedules here.
- Another of the three bus lines is Interbus. Check Interbus schedules here.
- The third bus line is AST. Check AST bus schedules here.
Ja er is zelfs nog een vierde naast deze die me nog het meest op weg helpt. Voor het eerste deel van mijn reis kom ik daar wel een beetje mee op weg, ik krijg alleen gewoon geen bus gevonden die naar de dichtstbijzijnde bushalte van een andere bestemming gaat, terwijl daar volgens google maps wel een bushalte is. Dat is pas op dag 6 van mn trip dus daar zou ik ook evt. nog wel hulp van mn hotel of toeristenkiosk oid voor kunnen inschakelen.
Ik heb dat wel gedaan (combi bus en trein door heel sicilie) en keek vooral per locatie naar de bustijden, soms letterlijk bij de halte alvast voor mn trip van de volgende dag. Ik denk dat ze in het hotel zeker behulpzaam zijn met dit soort dingen, maar als je specifieke locaties hebt via pb kan ik wel even meezoeken?
Ah dat vind ik lief van je! Ik vind het al een geruststelling dat het ter plaatse goed te doen is en ik hoorde vanavond dat ik gewoon naar het centrale busstation van Messina kan reizen ipv een kleine halte een half uur verderop dus dat scheelt al veel. Mocht ik ergens nog niet uitkomen dan stuur ik je een pb!
Je hebt misschien al iets geboekt ondertussen? Maar ik zou sru lanka momenteel toch met kleine kinderen niet aanraden. We zijn er net voor corona zelf geweest en ik vond in de dorpjes/steden toch net te weinig voorzieningen (fatsoenlijke supermarkt, dokter, apotheek) om met kleine kinderen te gaan. Ook hebben ze heel erg te lijden onder de coronacrisis met tekorten/rellen/⦠momenteel is zelfs de noodtoestand afgekondigd geloof ik. Dus ik zou het toch even van heel recente info latwn afhangen wat je kiest en niet omdat iemand het enkele jaren geleden een goede kindbestemming vondā¦
Iemand hier de tip voor een mooi hotel in London? Zie door de bomen het bos niet meer. En het hotel waar we normaal heen gaan is pas in juni weer over vanwege renovatie.
The Clermont?
Wij gaan naar park plaza Westminster bridge.
Hoxton Southwark