Ik wil deze zomer naar Elzas, ik zag via de zoekfunctie dat @Qwerty123 en @Pugface vorig jaar zijn geweest volgens mij, hebben jullie nog tips ?
Colmar!!
Ook goed! Hahahaha ben ik ook heel benieuwd naar. Wij hadden vroeger een vakantiehuis in de Vogezen en ik wil heel graag terug want love het daar! Het plan is een beetje in dat gebied 2,5 week vakantie met de auto. Dus Vogezen/Elzas/Duitsland daar is allemaal leuk. Ik wil niet alleen maar doen wat ik al ken van vroeger, dus vandaar: als je tips hebt, qua verblijf, dorpjes of wat dan ook hoor ik het graag !
@tskkie ja Colmar is prachtig hè!
Edit; moet naar @crazyplantlady
Beetje late reactie maar ik vind dit soort boekingen altijd heel fijn, ook omdat er dan vaak reisleiding ter plaatste is of iniedergeval goed bereikbaar. Ook nu met Covid is dit prettig omdat je met zo’n reis (pakket) vaak wel een voucher of geld terug krijgt (wel de kleine lettertjes lezen) en als je dingen los boekt is dat lastiger. Waar je wel op moet letten; een Tui reisbureau laat je (natuurlijk) alleen reizen van henzelf zien, terwijl de zelfde reis misschien ergens anders wel goedkoper of gunstiger voor je is. Ik kijk altijd zelf even van te voren om te orienteren en ik boek nooit direct omdat ik daarna ook nog even wil Googlen en recensies wil lezen van de accomodatie.
(Overigens hebben wij paar weken geleden Sti Lanka geboekt dmv groepsreis en is daar nu de pleuris uitgebroken dus hoop dat als het dan nog zo is de organisatie zegt; joe we gaan niet, als zij dat zeggen dan kan je vaak wel omboeken/geld terug krijgen. Als we het zelf hadden samengesteld zijn de kosten voor annuleren wss veel hoger).
Ik ben op zoek naar een romantisch weekendje weg in het Paasweekend (15-18 april). Is met mijn date, ons eerste tripje weg samen dus super spannend Zo goed als alles wat ik vind is super duur in dat weekend. Heeft iemand tips qua leuke plaatsen, hotels…?
Ik sliep in TiTiwangsa One, in Paddington. Zo’n 5 minuten vanaf Paddington station. Voor Londense begrippen erg groot en een goede prijs.
De kamer bathing bikou in het volkshotel! Super mooie kamer met een groot houten bad en vanuit het bed en bad kan je films kijken met de beamer. Daarnaast hebben ze hottubs op het dakterrras dus kan je lekker de zonsondergang bekijken in de hottub!
Thanks voor de tips voor hotels in London!
@flalamingo ik woonde een paar jaar terug vlak bij het volkshotel en hun cocktails in het restaurant zijn ook heel lekker! Sowieso een fijne relaxte vibe daar in het restaurant en bijbehorend dakterras.
Als je niet in Amsterdam wil zitten maar juist in een buitengebied kan ik van der valk de Cantharel bij Apeldoorn echt van harte aanbevelen. Mooie kamers, lekker eten in het restaurant en vlakbij een bos. Helaas wel snel volgeboekt in dat soort weekenden.
@Okapi @Desalnietteplus beiden zijn helaas al uitverkocht op die datum wel hele goeie tips, dankjewel! Ik houd ze bij voor een volgende keer.
Wil je een weekendje weg in NL? Anders is Praag of Boedapest ook heel leuk en goedkoper dan hier
Is iemand al eens in Zagreb geweest? Ik ga in mei een aantal daagjes daarheen. Iemand leuke tips voor restaurants/barretjes/uitjes/uitgaan? Alle tips zijn welkom
Ik heb voor het eerst via airbnb een apartement geboekt voor in juni. Op airbnb stond zo’n ding van neem contact op over de check in etc. Dus ik heb een bericht gestuurd. Daar stond bij dat de responstijd een uur is. Nu is het al drie dagen later. Omdat het de eerste keer is vind ik het best een beetje spannend. Er stond wel bij dat ze een superhost is ofzo.
Iemand hier ervaring mee? Is dit normaal?
Als het een superhost is zal het allemaal wel loslopen. Je hebt al wel geboekt echt? (soms stelt een verhuurder in dat diegene nog goedkeuring geven van je reservering, maar dat moet volgens mij binnen 24 uur). Juni is nog best ver weg dus ik kan me voorstellen dat diegene er niet zo’n haast bij heeft om je alle info te geven als de boeking verder rond is. Zou er niet over stressen en als je over een weekje nog niet hebt gehoord kun je altijd nog een berichtje sturen.
Oh ja is niet raar hoor. Ook omdat je ‘pas’ in juni gaat. Ik krijg ook best vaak pas een paar dagen van tevoren nadere details over de check-in (incl. exact adres etc).
Ja ik heb al gewoon betaald en al. Maar goed om te horen, dan wacht ik het nog even af. Bedankt voor jullie antwoorden @dodecavia
Ik ga begin mei een lang weekend naar Gent. Heeft iemand nog tips qua winkels, eten, straten etc die ik niet moet missen?
Wanneer is dat juist want op feestdagen is hier alles gesloten.
Lekkere cocktails bij the Cobbler( eerste verdieping van the Post Hotel)
Brunch: luvloeuf
Restaurants: John Dory, Volta, Oak, Gillis(steak house), per bacco voor de beste Italiaans, Uncle Babes voor de lekkerste burgers met lekkere drankjes.
Iets drinken in bar des amis, Het Spijker, …
29 april tot 1 mei. Op 1 mei gaan we weg omdat zondag het meeste dicht is en jullie vieren Dag van de Arbeid.
Maar bedankt voor de tips. Ik ga zo even googelen.
Ik heb wel een boekje van gent voor je