Ik heb ook een time to momo boekje van de bieb geleend, die btw heel goor is. Maar alle tips zijn welkom.
Dat en het boek is van 2018 en door Corona zijn, gok ik, wat zaken failliet gegaan.
Ik heb ook een time to momo boekje van de bieb geleend, die btw heel goor is. Maar alle tips zijn welkom.
Dat en het boek is van 2018 en door Corona zijn, gok ik, wat zaken failliet gegaan.
Ik vind deze city guides altijd wel leuk, met wat minder bekende tips van locals en vaak wat alternatiever dan de grote gidsen met gedoodverfde toeristenhotspots
Wauw geweldig!!! Dank je wel voor je uitgebreide reactie! Wij gaan ook meer kind dus geen verre wandelingen etc:)
Was jouw accommodatie fijn en zou je die ook willen tippen of juist niet?
Is iemand wel eens in oktober naar Griekenland geweest? Is dat qua temperatuur chill en leeft het dan nog een beetje? Niet dat we perse topdrukte willen, maar wel dat je keuze hebt in waar je wil eten en er nog wel gezelligheid te vinden is in cafeetjes enzo
Oh ik vind Gent zo leuk! Qua eten: le heritage, le botaniste, stek, ona, kruidtuin. Winkel vind ik Books&Booz heel leuk & boekhandel Limerick.
oktober is qua weer meestal top - lekker warm, maar niet meer heet. Zwemmen in de zee gaat ook nog. qua drukte ligt het heel erg aan de plek waar je heengaat. Als je een groter eiland/ op het vasteland kiest zal er meer open zijn dan op een klein eiland. Grieken zijn over ‘t algemeen heel gezellig dus je kan vast overal wel iets vinden waar je tussen de mensen zit!
Wij zijn wel eens in de herfstvakantie geweest en het weer is dan nog prima. In de avonden wel een vestje/dun jasje nodig maar overdag op het strand ging nog prima. Nadeel vond ik dat met name op de minder toeristische plekken veel al gesloten was (bv restaurantjes op het strand etc, echt de locaties die het vooral van de toeristen moeten hebben).
Ik wil in de zomer twee maanden naar Bolivia, Colombia en Chili gaan. Zijn er mensen die er recent zijn geweest en iets kunnen vertellen over hoe zij het daar ervaren hebben mbt coronaregels etc? Aangezien die nog steeds heel streng lijken als ik de regels lees. Wilde eigenlijk graag naar Midden-Amerika gaan, maar daar is het dan regenseizoen (net als in Azië op veel plekken).
haha ik ga over een week op vakantie en ik ben nu elke dag (letterlijk elke dag) het weerbericht aan het kjiken (20-22 graden!!) en naar de livecam van het haventje Zoooo zin in zon
Ik kan the Chamberlain of het Hilton Tower Bridge aanraden. Beide in dezelfde buurt, goed bereikbaar, maar wel een beetje aan de prijs.
Oh ik mag eind deze maand naar Amerika vliegen, en als ik het goed lees mag ik alleen op vaccinatie + herstelbewijs vliegen. (dus ik hoef niet te testen van tevoren)
Dat vind ik best spannend. Iemand al vaker alleen met vaccinatie + herstelbewijs gevlogen?
Dat staat er niet toch? Er staat vaccinatiebewijs + negatief testresultaat OF (vaccinatiebewijs +) herstelbewijs.
Ja ik bedoel dat ik niet hoef te testen van tevoren, dus kan vliegen op vaccinatie + herstelbewijs. Lekker duidelijk sorry haha.
Ik las op een NY facebook dat toch nog het meest handige is om te testen. Je hebt een gezondheidsverklaring nodig ipv een herstelbewijs als ik het goed heb.
Maarrr ik hoop dat dat hele testen er gewoon af gaat.
Edit: oh ik zie een herstelbewijs EN een gezondheidsverklaring.
Ja, ik hoop het ook. We vliegen eind deze maand dus wellicht veranderd het nog.
En idd en herstel- en gezondheidsverklaring.
Ik zou dan gewoon antigeen doen. Is niet zo duur en geeft je meer zekerheid dan die gezondheidsverklaring want waar ga je die vandaan toveren? Plus wanneer is deze dan ‘goed genoeg’ voor de US, daar zullen ze ook wel streng mee zijn.
Dus ik ga naar Turijn voor het songfestival, en ik had accomodatie geboekt maar die is geannuleerd door overboeking
Alles zit natuurlijk vol of is heel duur, en aangezien ik naar de middagshow ga ben ik aan het denken om met de trein naar een andere stad te gaan, daar een hostel te boeken voor veel minder geld en als mijn school het toelaat (en de lessen online zijn) er nog enkele dagen te spenderen.
Ik dacht aan Milaan aangezien dat dichtbij is, ben er al eens eerder geweest, vond het niet de meest fantastische stad ooit haha, vandaar dat ik me afvroeg of iemand toevallig andere suggesties heeft?
Misschien kan je via de fb groep “host a sister” nog een slaapplek vinden.
Genua?