Oh ik vind Gent zo leuk! Qua eten: le heritage, le botaniste, stek, ona, kruidtuin. Winkel vind ik Books&Booz heel leuk & boekhandel Limerick.
oktober is qua weer meestal top - lekker warm, maar niet meer heet. Zwemmen in de zee gaat ook nog. qua drukte ligt het heel erg aan de plek waar je heengaat. Als je een groter eiland/ op het vasteland kiest zal er meer open zijn dan op een klein eiland. Grieken zijn over ât algemeen heel gezellig dus je kan vast overal wel iets vinden waar je tussen de mensen zit!
Wij zijn wel eens in de herfstvakantie geweest en het weer is dan nog prima. In de avonden wel een vestje/dun jasje nodig maar overdag op het strand ging nog prima. Nadeel vond ik dat met name op de minder toeristische plekken veel al gesloten was (bv restaurantjes op het strand etc, echt de locaties die het vooral van de toeristen moeten hebben).
Ik wil in de zomer twee maanden naar Bolivia, Colombia en Chili gaan. Zijn er mensen die er recent zijn geweest en iets kunnen vertellen over hoe zij het daar ervaren hebben mbt coronaregels etc? Aangezien die nog steeds heel streng lijken als ik de regels lees. Wilde eigenlijk graag naar Midden-Amerika gaan, maar daar is het dan regenseizoen (net als in Azië op veel plekken).
Ik kan the Chamberlain of het Hilton Tower Bridge aanraden. Beide in dezelfde buurt, goed bereikbaar, maar wel een beetje aan de prijs.
Oh ik mag eind deze maand naar Amerika vliegen, en als ik het goed lees mag ik alleen op vaccinatie + herstelbewijs vliegen. (dus ik hoef niet te testen van tevoren)
Dat vind ik best spannend. Iemand al vaker alleen met vaccinatie + herstelbewijs gevlogen?
Dat staat er niet toch? Er staat vaccinatiebewijs + negatief testresultaat OF (vaccinatiebewijs +) herstelbewijs.
Ja ik bedoel dat ik niet hoef te testen van tevoren, dus kan vliegen op vaccinatie + herstelbewijs. Lekker duidelijk sorry haha.
Ik las op een NY facebook dat toch nog het meest handige is om te testen. Je hebt een gezondheidsverklaring nodig ipv een herstelbewijs als ik het goed heb.
Maarrr ik hoop dat dat hele testen er gewoon af gaat.
Edit: oh ik zie een herstelbewijs EN een gezondheidsverklaring.
Ja, ik hoop het ook. We vliegen eind deze maand dus wellicht veranderd het nog.
En idd en herstel- en gezondheidsverklaring.
Ik zou dan gewoon antigeen doen. Is niet zo duur en geeft je meer zekerheid dan die gezondheidsverklaring want waar ga je die vandaan toveren? Plus wanneer is deze dan âgoed genoegâ voor de US, daar zullen ze ook wel streng mee zijn.
Dus ik ga naar Turijn voor het songfestival, en ik had accomodatie geboekt maar die is geannuleerd door overboeking ![]()
Alles zit natuurlijk vol of is heel duur, en aangezien ik naar de middagshow ga ben ik aan het denken om met de trein naar een andere stad te gaan, daar een hostel te boeken voor veel minder geld en als mijn school het toelaat (en de lessen online zijn) er nog enkele dagen te spenderen.
Ik dacht aan Milaan aangezien dat dichtbij is, ben er al eens eerder geweest, vond het niet de meest fantastische stad ooit haha, vandaar dat ik me afvroeg of iemand toevallig andere suggesties heeft?
Misschien kan je via de fb groep âhost a sisterâ nog een slaapplek vinden.
Genua?
Dankjewel!!! Ik ga het allemaal opslaan. Klinkt allemaal super
Balen! Zou eerder een klein stadje in de buurt van Turijn doen, misschien Asti?
Genoa is ook leuk maar net zo ver als Milaan denk ik. Als je liever schattig dorpje aan het meer wilt kun je ook door van Milaan naar Varenna
en als je dan toch bezig bent kun je met de mooiste Europese treinroute, met de Bernina express trein over de Alpen naar Zwitserland.
vlieg je terug van Turijn of moet je terugvlucht nog boeken?
Ik was van de week in Bremen. Daarbij heb ik deze audiotoer gedaan. Was leuk om te doen!
Heeft iemand tips voor oost Canada? Denken aan Québec, Nova Scotia of Ontario. We houden van natuur, sportieve activiteiten, lekker eten, gezellige stadjes. Liever niet teveel vliegen.![]()
Ik ga naar daar met de trein! Heb nog geen terugreis geboekt omdat het me dus wel interessant leek nog naar ergens anders te gaan. Ben over het algemeen wel meer fan van wat grotere steden dan van kleinere, dus vind het niet erg om dan âwat verderâ te treinen naar een stad waar ik persoonlijk zelf meer activiteiten kan doen die ik leuk vind.
Ik dacht even dat dit een antwoord was op het bericht hierboven en was echt in de war haha