Dankjewel!!! Ik ga het allemaal opslaan. Klinkt allemaal super
Balen! Zou eerder een klein stadje in de buurt van Turijn doen, misschien Asti?
Genoa is ook leuk maar net zo ver als Milaan denk ik. Als je liever schattig dorpje aan het meer wilt kun je ook door van Milaan naar Varenna en als je dan toch bezig bent kun je met de mooiste Europese treinroute, met de Bernina express trein over de Alpen naar Zwitserland.
vlieg je terug van Turijn of moet je terugvlucht nog boeken?
Ik was van de week in Bremen. Daarbij heb ik deze audiotoer gedaan. Was leuk om te doen!
Heeft iemand tips voor oost Canada? Denken aan QuƩbec, Nova Scotia of Ontario. We houden van natuur, sportieve activiteiten, lekker eten, gezellige stadjes. Liever niet teveel vliegen.
Ik ga naar daar met de trein! Heb nog geen terugreis geboekt omdat het me dus wel interessant leek nog naar ergens anders te gaan. Ben over het algemeen wel meer fan van wat grotere steden dan van kleinere, dus vind het niet erg om dan āwat verderā te treinen naar een stad waar ik persoonlijk zelf meer activiteiten kan doen die ik leuk vind.
Ik dacht even dat dit een antwoord was op het bericht hierboven en was echt in de war haha
Oh leuk! Venetië en Verona zou je ook kunnen. Doen. Zürich zou misschien ook kunnen dan, met die route die ik noemde. Of Innsbruck. Mooie treinroutes door de Alpen.
Ik ben op zoek naar een boutique hotel met zwembad op minder dan 500m van het strand in Marbella, Ibiza of Mallorca. Heeft iemand tips?
En niet vergeten dat je voor de terugreis ook een negatief testbewijs moet hebben als je niet vanaf een Europese bestemming naar Nederland vliegt. Was mij bijna overkomen
Bologna is ook heel gezellig. Is niet zo heel ver met de trein zie ik. Of Genoa? Vind Venetiƫ of Verona wel erg ver weg van Turijn. Zit aan het noord oosten. Alhoewel Verona ik opvallend leuk vond. Minder toeristisch van het Venetiƫ maar wel gezellig.
Asti, Bra of Alba zijn allemaal in de buurt en leuk!
Sowieso is Piedmonte geweldig, zo mooi
Ik wil deze zomer graag naar Barcelona voor een paar dagen. Maar daarna willen we graag nog ergens heen om te chillen. Wel dus ook in Spanje. Heeft iemand tips/aanraders?
Iemand nog tips voor Kroatiƫ? Ik ga acht dagen met twee vriendinnen, we vliegen op Zagreb en verblijven in twee verschillende huisjes in Omis en in Sinac. We gaan in Zagreb waarschijnlijk alleen de dag van vertrek een beetje rondkijken. Zijn Split of Zadar per se aanraders? We vinden wandelen leuk, willen naar de kust en vinden het wel leuk om een keertje lekker uit eten te gaan en ergens cocktails te drinken. We hebben het Krka Nationaal Park met de watervallen op de planning staan en misschien de Plitvice meren. We vroegen ons af hoe toeristisch het daar is? We zijn er in september. Oh en we hebben de gehele periode een huurauto. Tips zijn welkom!
Edit: Ik heb ook nog wel aan Dubrovnik gedacht maar dat is wel weer een uur of drie rijden vanaf Omis dus ik weet niet of dat per se de moeite is (want dat zouden we dan voor een dag tripje doen en dan zitten we dus zes uur in de autoā¦)
Plitvice en Krka zijn wel toeristisch, ik denk dat het wel wat rustiger is dan augustus maar hou er rekening mee dat het wel druk kan zijn. Ik zou dan zo vroeg mogelijk gaan dan heb je niet zo veel last van al die mensen. Wat betreft Split en Zadar, ik vond Zadar veel mooier dan Split. Ik zag dat Split een half uurtje rijden was, dus dat zou ik sowieso doen. Is ook een gezellige stad. Je zou een dagje naar Zadar kunnen gaan, daar zwemmen bijvoorbeeld en in de avond rondlopen. Je hebt genoeg plekken waar je kan douchen.
Dubrovnik ben ik nooit geweest, maar mocht je daarheen willen gaan, je passeert daar de grens met Bosniƫ eerst. Het lijkt mij wel een mooie stad maar 6 uur in een auto zitten is wel lang. Bij Split in de buurt heb je ook Trogir, ook een leuke kleine stad. Sibenik is ook een leuke stad en Makarska ook. Dat zijn steden die snel te bereiken zijn en daar kun je altijd in de avond naartoe om wat te gaan drinken.
O ja voordat ik het vergeet, het verkeer in Omis kan super druk zijn waardoor je veel in de file komt te staan
Ik vond Valencia twee jaar terug echt geweldig. Niet zo toeristisch als Barcelona. Mooi architectuur. Goede fietsstad. Strand in de buurt.
Ik was in september 2019 in Kroatiƫ, ook bij plitvice geweest, en ik vond het qua drukte echt mee vallen! Wij hadden wel meteen het allereerste tijdslot om het park in te komen. Dat raad ik wel aan, want dan kun je lekker rustig rond wandelen. Toen we 3-4 uur later weer bij de parkeerplaats kwamen, waren de grote tour bussen al gearriveerd en werd het drukker.
We zijn toen verder niet in grote steden geweest dus hoe druk het daar is in die periode weet ik niet. Maar verder rond de kust vond ik het al best rustig en merkte je echt dat het al naseizoen was.
Iemand wel eens in december naar zuid korea geweest?
Volgens mij was ik er net tot het einde van november! Dus nee
Ik ga over 4 weken naar Amerika en ik kom er niet helemaal uit wat voor vaccinatiebewijs nou geaccepteerd wordt. Ik heb uiteraard een QR code in de app en ik heb mijn vaccinaties ook in mijn gele boekje laten zetten door de GGD. Is dat voldoende? Ik lees soms ook iets over je vaccinatiebewijs printen maar ik kan ook niet vinden wat daar nou precies mee bedoeld wordt.