Reizen / Vakantie #2

Ja! Ik ben een dag naar Zagreb geweest en ik zat een aantal dagen in een kleine plaats aan de kust, Senj. Dat was best dichtbij het eiland Krk. Ik vond het aan de kust echt prachtig, heerlijk eten, mooie omgeving en heerlijke temperatuur (warm overdag maar met een flinke bries van de zee, eind aug/sept). Echt een aanrader, zou er zeker opnieuw heen willen.

Oh ik lees nu alleen, ik was samen met mijn ex dus weet niet hoe het is om er alleen op vakantie te zijn maar in het algemeen kan ik het dus zeker aanraden!

3 likes

Ik ben in 2019 een week in Split geweest en vond dat echt een hele leuke stad! Goede combinatie tussen genoeg te doen in de stad zelf, naar het strand kunnen gaan, activiteiten in de omgeving en leuke restaurantjes. Wel echt mega toeristisch met veel Nederlanders helaas.

2 likes

Voor wat meer rust en een strand direct onder je balkon: https://www.tripadvisor.nl/Hotel_Review-g1093546-d660076-Reviews-Ionian_Star_Hotel-Alykes_Zakynthos_Ionian_Islands.html

2 likes

Ah klinkt wel goed! In welke periode was jij er?

1 like

Ziet er top uit! Alleen onze week al vol…
zijn echt al aan de late kant merk ik, krijg hier zoveel stress van haha! Ik haaaaat vakantie boeken.

1 like

Augustus! Dus wel precies in de schoolvakantie toen.

2 likes

Herkenbaar, ik reageerde ook nogal laat onder je berichtje haha, maar moest toch even aan je denken. Hopelijk vinden jullie wat leuks!

3 likes

Hoe was het? Zit aan Dublin (in combinatie met een andere plaats of stad) te denken voor de zomer.

2 likes

Ik wil zo graag in juni iets van een stedentrip doen… Maar m’n vriend wil liever niet vliegen, niet te ver rijden en niet te lang in de trein. Oja, varen houdt hij ook niet van. :roll_eyes: Sorry even een klaagpost, maar als ik dit topic lees, dan baal ik alleen maar nog meer.

2 likes

Wat is “te lang”? Het beperkt natuurlijk behoorlijk de mogelijkheden, maar er zijn ook leuke steden die met de trein/auto niet al te ver zijn.

3 likes

Kan hij dan niet met opties komen?

12 likes

Lekker alleen gaan anders? Of naar België.

2 likes

Jawel, maar dan wordt het een huisje in NL/net over de grens van Duitsland en dat komt ook wel m’n neus uit inmiddels. Terwijl hij al heel veel landen heeft bezocht met het vliegtuig, dus snap niet zo goed waarom het nu een probleem is.

1 like

Ja is ook wel zo, maar ik wil wel verder dan dat.

Oh ja, stedentrip zou ik meer denken aan Berlijn-Praag-Wenen ergens in Duitsland overnachten en dan naar huis?

Ja dat is wat ik wil dus haha. IK wil een stedentrip, hij wil weer naar een huisje niet te ver weg.

Vervelend dag jullie beide wat anders willen, hopelijk kunnen jullie een compromis sluiten en een leuke vakantie hebben!

Ik heb ook familie leden die zo zijn (niks slechts) en hebben toen geregeld dat er elk jaar een ander besluit (ene jaar vliegen etc andere jaar wat de andere wil) misschien is dat iets om aan te dragen?

3 likes

Met de trein naar Londen? Is iets van 3,5 uur in de trein. Je zou zelfs na een aantal dagen met de trein naar edinburgh kunnen gaan (4 uur in de trein)

3 likes

Toch wel een beetje spijt dat we niet via Düsseldorf hebben geboekt :smiling_face_with_tear: hoop dat ze niet last minute gaan annuleren. Wij vliegen zondag 17 juli dus dan hebben noord en midden vakantie…

2 likes

Hierop verder, je kan na London ook naar Brighton, Cambridge of Oxford gaan als je nog een anderhalf uur in de trein zit. Vooral Brighton zou ik aanraden! Wat zou je vriend van Newcastle vinden? Met de boot via Amsterdam, de boot is zelfs al bijna een cruise met restaurant en pub!

4 likes