Reizen / Vakantie #2

Iemand die wel eens naar Lille en omgeving is geweest? :slight_smile:
Ga er een lang weekend heen dit weekend en tips zijn altijd welkom!!

Even terugscrollen. 4 dagen geleden ging het over lille

1 like

Oh ja sorry, ik zie het! Maar geen inhoudelijke tips verder, alleen dat het leuk was haha. Dat is wel al fijn om te lezen :slight_smile:

In januari ging het nog over honeymoon (@Ouioui heb je iets geboekt, en zo ja waar ga je uiteindelijk heen?), wij hebben inmiddels geboekt in CR, maar heb nog wat twijfels over:

-moeten we qua planning echt rekening houden met regenseizoen? Of is het meer als in azie ff 2 uur regen en weer door? We gaan in juni; eerst la fortuna, monteverde en daarna naar de westkust, weten nog niet 100% waarheen

• heb je echt iets van hiking schoenen nodif, of is teva’s of sneakers voldoende
  • hebben jullie tips/ervaring met auto huren? Lees wisselende verhalen.

Misschien @kleinmaargroot of @Loxodonta?
Of een andere geweldige tip/hotel/eten wat we jiet mogen missen?

Ik vond Puerto Jiménez heel leuk, voor de ara’s. En Tortuguero. Maar ik heb echt alleen toeristische dingen gedaan dus anderen weten vast betere hidden gems. Maar Costa Rica was echt een van mijn mooiste reizen, de natuur daar is echt crazy mooi

Ik had sneakers trouwens, tevas kan ook. Zeker voor die paden bij Monteverde

2 likes

Ah leuk dat je geboekt hebt, ben benieuwd hoe je het gaat hebben! Wij hebben ook een reis geboekt, maar uiteindelijk naar Sri Lanka en de Malediven. Over 4,5 week vertrekken we, echt zin in!

2 likes

Zijn hier mensen die met backpack hebben gevlogen zonder een flightbag?
Ik wil mijne niet meenemen omdat hij vrij stug en zwaar is, maar vraag me af of dat vaak fout gaat?

1 like

Ja ik meerdere keren! Had gewoon de loshangende riempjes aan elkaar vastgeklikt, slotje op de rits en ging verder helemaal goed

3 likes

Ik vroeger, maar ik plakte sommige riemen wel vast. Nu doe ik het niet meer, ook al heb ik niet de lichtste flightbag van Decatlon.
Op groepsreis is er altijd iemand bij die geen flightbag gebruikt en gaat toch ook altijd goed.

1 like

In Sri Lanka is toch de noodtoestand uitgeroepen? Kun je daar nu gewoon nog op vakantie?

3 likes

Ja, maar ik moest 'm toen wel op een aparte band in leveren bij de kwetsbare bagage. Ik vind het zelf niet zo’n fijn idee met al die riempjes xie ergens achter kunnen blijven hangen en breken. Tweede reden om een flightbag te gebruiken is omdat je dan snel kan controleren of iemand iets in je tas heeft gedaan of er iets uitgehaald (want dan moet de flightbag beschadigd zijn). Ik gebruik de flightbag ook als beschermingshoes tijdens langere reisdagen want mensen nemen altijd gore troep mee onderin een bus. Never forget dat mijn backpack onder kippenpoep zat.

2 likes

Ik vind een flightbag inderdaad ook fijn omdat hij makkelijk op slot kan maar voor bescherming/losse riempjes kan je ook de regenhoes gebruiken.

2 likes

Oeh wij denken ook aan de malediven, waar heb jij geboekt?

Ik doe mijn flichtbag eigenlijk nooit op slot, maar denk dat ik hem toch wel meeneem :sweat_smile:

Ja klopt, Sri Lanka zit inderdaad in een enorme crisis. Maar juist daarom stimuleren ze toeristen heel erg om wèl te komen om daar hun geld uit te geven aan de locals. Ik houd alles goed in de gaten (bijv via facebook en de backpackers groepen) en iedereen geeft aan dat je nu echt prima daar op vakantie kan, als je je een beetje aanpast en hier rekening mee houdt. We hebben onze reisplanning wat aangepast en slaan de steden over om protesten te vermijden en nemen een powerbank mee als de stroom uitvalt (maar zitten ook veel in de wat luxere hotels met generator).

1 like

Kennissen gingen twee maanden geleden redelijk oningelezen naar Sri Lanka voor vakantie, en die zijn uiteindelijk vervroegd teruggekeerd naar huis omdat ze veel merkten van de crisis en het voor hen niet goed voelde om daar op vakantie te zijn. N=1 natuurlijk. Hoop dat je alsnog een goede vakantie hebt @Ouiouil! Wellicht verschilt het inderdaad ook per gebied hoeveel je er van merkt.

2 likes

Vilamendhoo (adults only gedeelte)!!! Zijn we een paar jaar geleden al geweest toen we eigenlijk naar Sri Lanka zouden gaan maar moesten annuleren vanwege de bomaanslagen. Was echt fantastisch en gaan we nu weer heen. Deze is nog redelijk betaalbaar (in vergelijking met de rest) en is een van de weinige eilanden met een prachtig huisrif, daar zou ik goed naar zoeken als je er heen wilt. Eten is ook overheerlijk.
Maar ik moet eerlijk zeggen dat het bijna niet te betalen is als je alleen hierheen wilt en het niet kan combineren met een goedkoper land.

Ja, dan lijkt het me ook schrikken! Ik houd het dagelijks in de gaten en omdat er juist zo wordt aangeraden om wel te gaan, gaan wij gewoon. Wr hebben redelijk veel in Azië gereisd en gaan vrij luxe, dus ik verwacht dat het goedkomt :slight_smile:

2 likes

Thanks voor je reactie! Ja klopt dus we kijken evt ook naar een combi, maar fijn om je tips te horen!

2 likes

Ik ben 4 dagen/3 nachten geweest, vond het een hele fijne en vriendelijke stad. Je kunt makkelijk met mensen kletsen en ik vond eigenlijk iedereen ook heel vriendelijk. Ik zat in een mooi hotel in de wijk Temple Bar en ging voor de eerste keer alleen weg dus was wel even aan het aanvoelen wat ik zelf chill vond, maar ik vond het echt leuk en ontspannen en veilig. Er zitten veel bezienswaardigheden in de buurt daar en ik heb ook even lekker zo’n cliché big bus genomen. Ik denk niet dat ik er langer had hoeven blijven, maar wat ik niet heb gedaan maar wel super mooi schijnt te zijn zijn de coastal tours, dus dat is misschien nog wel een aanrader!

2 likes