Het is al eventjes geleden dat wij er waren (2017) maar onze b&b in Palermo tipte toen de Streaty streetfoodtour. Je hebt hem ook in Catania. Je gaat allemaal lokale specialiteiten proeven en de tourguide vertelt over alle plekken waar je langs komt. Ik ben niet heel erg van de tourtjes maar ik vond dit echt heel leuk!
Verder weet ik niet of je van kunstgeschiedenis of bijzondere kerken houdt maar dan is de Duomo van Monreale (ligt net iets onder Palermo) echt prachtig.
Je hebt in de buurt van Palermo ook een beetje macabere catacomben. Daar liggen gezalfde mensen (of hoe zeg je dat). Wij zijn er niet geweest maar anderen die er wel waren vonden het heel bijzonder.
We hebben heel lekker gegeten en heerlijke wijnen geproefd bij Murgo. Mooi terras overdekt met bladeren. Mocht je er in de buurt zijn is het een aanrader!
De laatste avond hebben we fantastische wijn gedronken bij een restaurant dat volgens m’n foto’s pizzoleria le monache heet. Ligt ook in het westen.
Edit: wat me ineens te binnen schiet als je van wandelen houdt is Necropoli di Pantalica ook echt een mooi gebied. Er zijn daar oude rotsgraven en verschillende goed aangegeven wandelingen te doen. Het was mega rustig toen wij er waren, volgens mij slaan de meesten het over maar het was echt prachtig.