Reizen / Vakantie #2

6 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Londen-topic

Ik ben nu 6 dagen op Sardinie, zitten in Cagliari. Iemand nog leuke tips?

Oh top, dankjewel!

Hoe is het openbaar vervoer, weet je dat toevallig? Zit ook te denken om te vliegen naar Glasgow, daar even te blijven en dan met de trein naar Dublin. Maar missch kan dat helemaal niet of zo.

Edit: waar ik Glasgow zei bedoelde ik Belfast, stop de tijd

3 likes

Glasgow? Bedoel je niet Belfast? Glasgow naar Dublin lijkt me lastig met de trein, al gaat er misschien wel eentje op een ferry ergens ofzo :woman_shrugging:t3:

2 likes

Haha Belfast natuurlijk!! Sorry, heb zoveel bekeken dat ik alles nu door elkaar haal!

2 likes

Cuba is echt heel erg leuk!
Wil toch even zeggen dat het in Cuba ook echt heel makkelijk is om alleen rond te reizen. Je slaapt voornamelijk in een casa particular. Je hebt kleinere en grotere, en bij de grotere zijn er ook vaak andere solo reizigers. En vervoer van de ene plek naar de andere wordt geregeld door de casa, dan ga je met een taxi collectivo, wat gedeeld is met andere reizigers.

2 likes

Ik ben er in de buurt geweest - stond op een leuke camping maar verder vond ik het gebied helaas inderdaad wat oncharmant en niet zo interessant. Maar dit was wel net iets meer het binnenland in - dus misschien is het meer richting kust anders!

1 like

Ik wil half juni nog een stedentrip dichtbij doen met mijn man. Parijs lijkt me te omslachtig vanwege het parkeren en de trein was erg duur op de datum die ik wil. Nu dacht ik dankzij hier aan Lille. Is 1 nacht genoeg of is 2 beter? Ik heb de kinderen 2 nachten uitbesteed dus we kunnen prima 2 nachten weg.

Of evt Lille in combinatie met iets anders?

1 like

Ik heb (op de valreep) nog wel wat tips voor je! Ik ben er laatst ook een lang weekend geweest en heb echt genoten.

Musea:
*Palais des Beaux-Arts de Lille, is op het Louvre na (zeggen ze) het belangrijkste museum van Frankrijk. Moderne kunst en oude meesters (Van Gogh, Monet etc.) en er is een zaal met alleen naar Nederlandse kunst. Het museum zelf is ook echt prachtig met de trappen en de mooie ramen.
*Musée La Piscine de Roubaix. Natuur historisch museum, helaas zelf niet geweest wegens tijdgebrek maar schijnt een grote aanrader te zijn.

Ook is er een leuke boekenmarkt met niet alleen boeken maar ook gave vintage prints en posters (Marche de La Vieille Bourse). En een kleine foodhal (Marché de Wazemmes).

Lekker eten/lunchen/ontbijten (belangrijkste natuurlijk):
*Paddo Café, zit tegenover de kathedraal dus misschien leuk om deze dan ook meteen te bezoeken. De avocado met halloumi toast is echt next level.
*Méert, mag je eigenlijk niet overslaan als je in Lille bent. Je kunt er zitten achterin met thee en een taartje en wafels kopen (neem de vanille).
*Aux Merveilleux de Fred, mag je ook niet overslaan eigenlijk als je er bent. Soort van schuim achtige lichte soezen (je moet het gewoon eens proberen, lastig te omschrijven).
*Dumplings and Co, goedkoop en lekker. Niet de allerbeste dim sum maar voor de prijs zeker een goede stop.
*Britney, kun je in de avond aanschuiven maar ik zou de lunch aanraden. Kleine warme gerechtjes om te delen.
*Le Maison du Donut, de matcha donut is echt fantastisch.
*Boulangerie Vianney Degrusson, fantastisch klein bakkertje met heerlijke chocolade broodjes en amandel/chocolade broodjes.

Nog wat dingen die op mijn lijstje stonden maar helaas niet genoeg tijd voor had:
Coffee Makers, Boulangerie Pitman, Boulangerie Bele, Oxalis et Bergamote, Wally’s Coffee, We Are Ara en Réveille.

11 likes

Misschien combineren met een halve of een hele dag in Antwerpen? Ik ben een dag in Antwerpen geweest en ben aan het einde van de dag richting Lille gegaan. Lille is niet groot en eigenlijk is alles goed op loopafstand te doen!

6 likes

Over 2 weken ga ik naar Sicilië! Heeft er iemand tips voor Palermo, Taormina, Syracusa en Catania?

2 likes

Ik kom er niet helemaal uit, is er voor Marokko nu nog een PCR test nodig? Ik vlieg vrijdag vanaf Eindhoven: Reisadvies Marokko | Ministerie van Buitenlandse Zaken

Ik ben gevaccineerd.

1 like

Ik heb vorige zomer een parkeerplaats geboekt via opngo in Parijs en dat werkte perfect! Je gaf het kenteken van tevoren door, dus de poort ging al open toen je aan kwam rijden. Wij stonden een week bij Place Vendome voor iets van 45 euro.

2 likes

Beklim de Etna met een gids! En regel op tijd vervoer (eigen auto of taxi) vanuit Catania want er is wel een busverbinding maar daar was iets mee. Volgens mij kon je als je met de bus ging niet op tijd zijn voor de guided tour. En op de terugweg was de bus zo vol dat we er niet meer bij konden.

2 likes

Ik ben er vorig jaar geweest met de camper en heb het helemaal niet als kil ervaren? Vond het gebied ook erg leuk (la Rochelle, maar we zijn ook op Ile de Re en Ile D’oleron verbleven). Ik vond de plekken heel leuk/mooi/gezellig, fijne campings en de mensen ook aardig.

1 like

Ja ik las ook dat je vaccinatiebewijs + pcr moet hebben

4 likes

Heeft iemand nog tips voor een strandvakantie in het midden Italië, op reisafstand van Rome of Florence? We willen graag beginnen met een paar dagen Rome en dan met het OV verder reizen voor een strandvakantie. Terug vliegen kan dan weer vanaf Rome of evt. Florence (of een andere luchthaven die ik vergeet).

2 likes

Hoe lang ga je? Ik ga in juli 10 dagen met mn vriend naar de oostkust! Ik wilde beetje rondtrekken maar dat wilde mn vriend niet, dus nu is Catania onze uitvalbasis en doen we maar dagtripjes I guess

2 likes

Iemand nog Krakau tips?! Wat bv qua uitgaan leuk is!

Gaat er iemand binnenkort naar Istanbul? Ik heb een ov kaart met 7 enkele reizen over die ik naar je kan opsturen

7 likes