Ja ik stelde haar de vraag, maar in mijn ogen wilt dat niet zeggen dat ik om toestemming vroeg. Ik wilde eerder weten of ze het vervelend vond, niet of ik “mocht gaan”. Ik ga ook niet zomaar mijn vlucht omboeken en iemand voor een voldongen feit plaatsen, maar ik had wel op meer redelijkheid gehoopt en hoop inderdaad dat dit nog enigszins op een rationele manier besproken kan worden alvorens mijn goedkope terugvlucht weg is.
Ik vind eerlijk gezegd wel een beetje samen uit, samen thuis, zeker als het al geboekt is.
Ik kan me voorstellen dat ik op dezelfde manier als je vriendin gereageerd zou hebben, zeker omdat het plan naderhand op komt.
Maar als je het gesprek nog een keer met me aan zou gaan, zou ik t best ok vinden denk ik, maar ik begrijp haar wel.
Moet zeggen dat je door deze eerste zin ook alweer wat invult vanuit jouw positie, ipv dat je voor een andere visie openstaat. Hoe het voor haar binnenkomt dus.
Misschien vind ze het eng want groot nieuw land en denkt ze er aan het einde van jullie vakantie anders over wanneer ze gewend is aan de cultuur. Maar vind de conclusie die je trekt wbt het niet gunnen wel kort door de bocht
Ik wil mij best verplaatsen in mijn vriendin en wil uiteraard niet dat ze ongelukkig is, maar ik vind ook wel dat vriendschap ook redelijkheid en zin voor compromis inhoud en ik vind persoonlijk dat een stressvollere terugreis niet opweegt tegen het nadeel dat ik zou ondervinden (10 dagen moeten inboeten). Het is ook niet zo dat ik halverwege de reis de vlucht nog aan een redelijke prijs ga kunnen omboeken. Moest ik de andere persoon zijn, dan zou ik toch eerst een overweging maken vooraleer ik nee zou zeggen en die reactie (meteen nee zeggen) vond ik best teleurstellend. Hoe dan ook wil ik er wel op een positieve manier uitgeraken, maar ik vind de andere zijn reisplannen meteen van tafel schuiven best wel extreem en dat is uiteindelijk wel het gevolg.
Wat zegt je vriendin dan? Hoezo vindt ze het niet fijn als je blijft? Ik lees volgens mij alleen speculaties maar om haar te kunnen begrijpen heb je haar kant van het verhaal nodig.
Ik zou het zelf niet erg vinden overigens en dat maakt me extra benieuwd naar haar kant. Ik hoop dat jullie er nog iets van kunnen maken, ondanks de al opgelopen spanning (zo lijkt het althans).
Misschien kan ze tijdens de terugreis een nieuwe vriendin zoeken. Dikke doei, lekker gaan meid!!
Echt eh! Ze stelt voor om mee te gaan naar vliegveld en samen in te checken. Kan die vriendin zich geen tien uur bezighouden op het vliegtuig met een film of zo?
@Daelyss Ja sorry, ik vind het echt kinderachtig gedrag. Ze heeft blijkbaar ook geen erge vliegangst ofzo want dan had @Eternalgold dat wel gemeld, lijkt me.
Weet iemand waar ik de beste millefeuilles van Parijs kan krijgen? @macaron jij enig idee toevallig?
Als ik samen met een vriendin een reis geboekt zou hebben, en zij komt er ineens mee dat ze langer wil blijven, zou ik dat ook niet chill vinden eerlijk gezegd. Natuurlijk zou ik haar dat laten doen, en gun ik haar die extra tijd, maar ik zou ook eerlijk zijn en laten weten dat ik het niet zo tof vind dat ze er nu pas mee komt, in plaats van vooraf. Maar ik ga persoonlijk ook niet zo lekker op plannen die ineens aangepast worden als ze eigenlijk al vaststaan (zoals een geboekte reis), misschien heeft je vriendin daar ook wel last van @Eternalgold ? Is het niet per se misgunnen oid, maar gewoon een initiële reactie?
Ik zou dat zelf eigenlijk ook niet tof vinden, samen uit, samen thuis toch?
Als de reis inderdaad al geboekt is zou ik denk ik ook niet wild enthousiast reageren want dan zou ik me afvragen waarom dat niet gewoon op voorhand bespreekbaar is gemaakt. Vind wel dat dit verschilt van reisplannen maken en uitspreken dat jij 10 dagen langer wil blijven om een buurland te bezoeken en er nog geboekt moet worden.
Maar ik zou je zeker niet tegenhouden. Je gunt een goede vriendin toch een leuke vakantie. Alleen vliegen stelt ook geen hol voor overigens (vind ik). Je bent, neem ik aan, beiden volwassen.
Ik snap haar initiële reactie wel, want je hebt de reis al samen geboekt. Maar het is alleen de terugreis en als ik het dan even zou laten bezinken zou ik denken ach ja waarom niet. Jammer om 10u alleen in dat vliegtuig te zitten, maar dat overleef ik ook wel en gun ik haar ook om dan nog die extra reis te maken ipv 2x die kant op te moeten vliegen.
Maar wat is er dan niet tof aan?
Is het echt alleen zo niet tof dat je alleen moet vliegen of is het gewoon verkapte jaloezie dat iemand nog een extra stuk reis heeft?
Ik denk echt bij de meeste mensen het laatste, er verandert niks aan je eigen vakantie behalve de terugvlucht alleen zitten and thats it. Zou dat mn vrienden echt never nooit misgunnen, al hadden we het 36 jaar geleden al geboekt.
Vind het echt ultiem zeikgedrag ( niet @ jou specifiek maar iedereen die het niet gewoon zonder gezeik zou gunnen)
Nee jaloezie sowieso voor mij niet. (Ik heb geeneens werk, alle tijd van de wereld. Ik zou sowieso regelen of ik mee zou kunnen) en van mij part vliegt ze de hele wereld over, maar als het van te voren niet besproken is en het ineens opkomt zou ik dat in eerste instantie ook niet leuk vinden. je maakt toch samen die plannen voor zo’n reis? Je gaat er toch over dagdromen/fantaseren. Je wil toch ook op de terugreis en samen over kunnen praten?
Ik sta denk ik anders in ‘t leven.
Als ik degene was die meer dagen had gehad was überhaupt alleen doorgaan niet eens in m’n opgekomen.
En waar maak ik me btw druk om, dit is niet mijn probleem.
Je hoeft toch niet gezamenlijk van heenvlucht tot terugvlucht te fantaseren
En er samen over praten kan… vanaf 10 dagen na je landing tot in de eeuwigheid?
Ik zie écht niet in hoe dit iemand’s vakantiegenot kan beïnvloeden.
Als je dan samen gewoon eindigt in Bangkok (gok ik?) en het reisschema verder hetzelfde blijft, dan zou ik het zelf prima vinden. Maar goed, ik ben zelf heel makkelijk met dit soort dingen en heb al wel vaker gehad dat ik zelf of mijn reisgenoot nog verder ging. Misschien zou het anders zijn als ik vliegangst zou hebben, geen idee.
Ik zou het nog een keertje bespreken met haar. Wie weet is haar reactie nu anders
Gelukkig is het ook niet jouw dilemma toch? Je trekt ‘t je wel ontzettend aan zeg
Ik zat in een soortgelijke situatie maar dat was geen probleem. Ben zelf alleen heen en terug naar Thailand gevlogen. Heb daar wel gereisd met vriendinnen maar de een kwam vanaf een ander land en de ander ging 2 weken en ik 3, ging helemaal prima. Ik was tussendoor ook nog 2 dagen alleen. Was van tevoren wel bedacht en besproken maar ik zie het probleem ook echt niet? Lekker alleen reizen vond ik prima hoor, je gaat toch een beetje tukken en series kijken of lezen onderweg. Praten over de reis kan daar en thuis ook gewoon, heb ik geen reistijd samen voor nodig.
@Zemraluani, zit je te trillen op je stoel van woede ofzo waar wij niks vanaf weten? Want ik lees verder een normaal gesprek.