Ik zou dat zelf eigenlijk ook niet tof vinden, samen uit, samen thuis toch?
Als de reis inderdaad al geboekt is zou ik denk ik ook niet wild enthousiast reageren want dan zou ik me afvragen waarom dat niet gewoon op voorhand bespreekbaar is gemaakt. Vind wel dat dit verschilt van reisplannen maken en uitspreken dat jij 10 dagen langer wil blijven om een buurland te bezoeken en er nog geboekt moet worden.
Maar ik zou je zeker niet tegenhouden. Je gunt een goede vriendin toch een leuke vakantie. Alleen vliegen stelt ook geen hol voor overigens (vind ik). Je bent, neem ik aan, beiden volwassen.
Ik snap haar initiële reactie wel, want je hebt de reis al samen geboekt. Maar het is alleen de terugreis en als ik het dan even zou laten bezinken zou ik denken ach ja waarom niet. Jammer om 10u alleen in dat vliegtuig te zitten, maar dat overleef ik ook wel en gun ik haar ook om dan nog die extra reis te maken ipv 2x die kant op te moeten vliegen.
Maar wat is er dan niet tof aan?
Is het echt alleen zo niet tof dat je alleen moet vliegen of is het gewoon verkapte jaloezie dat iemand nog een extra stuk reis heeft?
Ik denk echt bij de meeste mensen het laatste, er verandert niks aan je eigen vakantie behalve de terugvlucht alleen zitten and thats it. Zou dat mn vrienden echt never nooit misgunnen, al hadden we het 36 jaar geleden al geboekt.
Vind het echt ultiem zeikgedrag ( niet @ jou specifiek maar iedereen die het niet gewoon zonder gezeik zou gunnen)
Nee jaloezie sowieso voor mij niet. (Ik heb geeneens werk, alle tijd van de wereld. Ik zou sowieso regelen of ik mee zou kunnen) en van mij part vliegt ze de hele wereld over, maar als het van te voren niet besproken is en het ineens opkomt zou ik dat in eerste instantie ook niet leuk vinden. je maakt toch samen die plannen voor zoân reis? Je gaat er toch over dagdromen/fantaseren. Je wil toch ook op de terugreis en samen over kunnen praten?
Ik sta denk ik anders in ât leven.
Als ik degene was die meer dagen had gehad was ĂŒberhaupt alleen doorgaan niet eens in mân opgekomen.
En waar maak ik me btw druk om, dit is niet mijn probleem.
Je hoeft toch niet gezamenlijk van heenvlucht tot terugvlucht te fantaseren
En er samen over praten kan⊠vanaf 10 dagen na je landing tot in de eeuwigheid?
Ik zie Ă©cht niet in hoe dit iemandâs vakantiegenot kan beĂŻnvloeden.
Als je dan samen gewoon eindigt in Bangkok (gok ik?) en het reisschema verder hetzelfde blijft, dan zou ik het zelf prima vinden. Maar goed, ik ben zelf heel makkelijk met dit soort dingen en heb al wel vaker gehad dat ik zelf of mijn reisgenoot nog verder ging. Misschien zou het anders zijn als ik vliegangst zou hebben, geen idee.
Ik zou het nog een keertje bespreken met haar. Wie weet is haar reactie nu anders
Gelukkig is het ook niet jouw dilemma toch? Je trekt ât je wel ontzettend aan zeg
Ik zat in een soortgelijke situatie maar dat was geen probleem. Ben zelf alleen heen en terug naar Thailand gevlogen. Heb daar wel gereisd met vriendinnen maar de een kwam vanaf een ander land en de ander ging 2 weken en ik 3, ging helemaal prima. Ik was tussendoor ook nog 2 dagen alleen. Was van tevoren wel bedacht en besproken maar ik zie het probleem ook echt niet? Lekker alleen reizen vond ik prima hoor, je gaat toch een beetje tukken en series kijken of lezen onderweg. Praten over de reis kan daar en thuis ook gewoon, heb ik geen reistijd samen voor nodig.
@Zemraluani, zit je te trillen op je stoel van woede ofzo waar wij niks vanaf weten? Want ik lees verder een normaal gesprek.
Totaal verschillende situatie dus
Ik zou nogmaals met haar in gesprek gaan hierover en nogmaals aangeven dat je zelfs met haar naar het vliegveld wil en inchecken als zij daar bang voor is. Eenmaal in het vliegtuig moet je toch alleen maar zitten. Ik begrijp jou wel dat je de mogelijkheid hebt om nog 10 dagen langer ergens heen te gaan, je daar gebruik van wil maken. Zelf zou ik daar wel begrip voor hebben. Is het voor haar geen mogelijkheid om op de een of andere manier extra dagen vrij te nemen en met jou mee te gaan? Als dat iets is wat jij zelf ook wil.
Zou bij een bekendere patisserie kijken zoals Pierre Herme, Angelina, Victor er Hugo, Philippe Conticini of een patisserie in Rue du Bac
Inderdaad het is best opvallend dat het voor haar zoân big deal is maar daardoor zou ik juist willen weten wat de reden is
Niet dat je je daardoor moet laten tegenhouden maar meer als iets wat je wilt weten voor je samen aan die reis begint
Het overleg is er hier toch ook? Ze zijn nog niet weg.
De reis is al geboekt
@Eternalgold zou als jullie dat nog niet gedaan hebben vooral ook even verwachtingsmanagement voor de rest van de reis doen. Vind ze het wel oké als je een keer een dag/avond opsplitst? Dat soort dingen. Vind je plan namelijk totaal niet onredelijk, maar het zou zomaar eens de voorbode tot meer gezeik kunnen zijn
Ik denk dat de terugreis nu al in ieder geval niet zo gezellig meer zal zijn. Zij weet dat jij eigenlijk nog niet naar huis had gewild en jij zit daar ook te balen. Echt jammer voor jou dat ze niet kon zeggen âik vind t niet leuk maar van jouw kant snap ik t welâ. Maar als het al geboekt is snap ik haar teleurstelling ook wel weer.
Hoi allemaal, haha had geen idee dat de discussie zo hard gevoerd ging worden. Ben het wel eens met veel dingen die gezegd worden, maar ik zal misschien wat meer uitleg geven.
Ik heb nog niet met haar gesproken, maar had eerst even gepolst met een berichtje âzou je het vervelend vindenâ omdat ik wel vind dat als je samen op vakantie gaat je niet opeens reisplannen aanpast zonder te overleggen, maar ik had wel iets meer flexibiliteit verwacht en hoopte gewoon instant te kunnen boeken. De argumenten die ik kreeg waren van âdan kan ik niet van mijn vakantie genieten, want dan heb ik heel de vakantie stressâ, maar niet echt meer specifiek wat haar dan precies stress zou geven. (Heb het gesprek ook wat afgekapt omdat ik wel aanvoelde dat we het beter eens konden bespreken ipv via berichten). Hoop dus wel door begrip te tonen en te achterhalen wat het precies is tot een oplossing te komen. Vanavond gaan we het samen bespreken.
Het probleem is niet zo zeer vliegangst, eerder bang dat er iets misloopt. Bang om alleen ver van huis te zijn en redelijk stressgevoelig zijn. Zo is zij ook de persoon dat eerder wacht in de auto op gezelschap dan alleen in het café te gaan zitten. Weet niet of dat haar persoonlijkheid wat meer schetst. Ze is achteraan in de twintig.
Wat betreft het verwachtingspatroon, hier heb ik inderdaad ook aan gedacht. Qua accomodatie, activiteiten etc zitten we wel ok en dat had ik wel afgetoetst. Ik ben inderdaad nu alleen wel een beetje bang dat ze van alles de ârisicoâsâ gaat inzien ipv eens iets leuks uit te proberen en hoop dus wel dat ze een beetje kan loslaten op vakantie. Wat betreft alleen op pad gaan, daar zal zij ook niet echt voor te vinden zijn, maar ik hoop wel een beetje me-time te hebben als zij relaxt bijvoorbeeld. Dat moet ook besproken worden inderdaad.
Het is geen verkapte jaloezie, daar ben ik wel zeker van. Ik denk eerder een soort van niet echt begrijpen waarom ik nog langer zou willen gaan en dus zelf niet echt een opoffering willen maken. En gewoon ook een gevoelsmatige reactie en geen rationele. Ik hoop dus wel het rationele erin te kunnen brengen vanavond, want ik vind het wel erg krom dat iemand echt weigert alsin ânee je gaat nietâ uiteindelijk vind ik vrijheid best belangrijk en dan wil ik er ook van kunnen genieten zonder dat iemand mijn plannen wil gaan bepalen.
Ondertussen is mijn teleurstelling wel gaan liggen en heb ik wel besloten om vooral te kiezen voor een fijne vakantie samen en de vriendschap, maar ik wil dit wel heel grondig bespreken om inderdaad verwachtingspatronen op voorhand bij te stellen om gezeik te voorkomen. Moest ik dan nog kunnen gaan naar Vietnam zonder asociaal veel gezeik ok, anders kies ik wel gewoon voor een aangenamere kortere reis en so be it. Ik kan toch niet heel vietnam zien op 10 dagen dus troost mezelf daar dan wel mee.
Ik vind veel mensen hier zich echt als kleuters gedragen met samen uit en samen thuis, een volwassen vrouw van eind 20 kan gewoon alleen terug vliegen en moet niet zo zeiken tenzij je echt extreem vlieg angst hebt of andere dingen waarbij hulp nodig is