Reizen / Vakantie #2

Het is niet echt een optie voor haar om extra vrije dagen te nemen. Ik zou ook een deel alleen wel een echte surplus vinden als even gewoon mijn eigen ding doen en het wat avontuurlijker aanpakken als in homestays etc

1 like

Leuk! In Catania is Vermut Salumeria echt een aanrader voor drankjes en anti pasti. Leuke plaatsjes zijn nog Ragusa, Modica en Noto. Mooiste strand om te zwemmen vond ik bij San Lorenzo (heel helder water maar de strandbedden wel prijzig). Scala dei Turchi ook mooi om te zien en Agrigento zou ik ook meepakken! Veel plezier en veel granite eten :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Heeft iemand toevallig nog tips voor Gran Canaria? Heb al wel wat activiteiten gevonden, maar tips over verborgen parels, en vooral over eten, zijn erg welkom :smiley:

Geen tips, maar ik hou me ook aanbevolen. Vertrek over twee weken haha. Waar zit jij?

Ik heb echt het lekkerste ooit gegeten bij Allende Triana. Een vriendin van mij is hier ook ooit geweest en ook zij vond het fantastisch, we hebben het er nog vaak over.

3 likes

Shit. We wilden voor Corona een verre reis maken (mijn eerste) maar een maand na boeken kwam Corona. Nu hebben we een tijd geleden Sri Lanka geboekt, een week later brak daar gedoe uit en nu is het code oranje door dat het zo onrustig is. Geen idee wat nu nog betaalbaar en veilig is.

Ga eens kijken, dankjewel!

Hoe is jullie gesprek gegaan? Ik hoop dat het gelukt is om elkaar beter te begrijpen in ieder geval! En dan hopelijk met als uitkomst dat jij nog naar Vietnam gaat en daar met een goed gevoel kan rondreizen.

Dag allemaal even update:

Heb met haar gepraat, maar ze was in totale paniek en had zelfs niet geslapen omwille van de vraag die ik stelde. Ze wilde liever haar ticket annuleren dan alleen terugreizen. Ze wilde niet alleen haar vlucht missen of overvallen worden of problemen ervaren bij de douane. Haar zus was een tijdje terug beroofd terwijl ze onderweg was naar de luchthaven.

Veel mensen begrijpen haar niet, maar uiteindelijk doet het er niet toe of ik de reden begrijp of niet. Ik wil niet iemand ongelukkig maken. Ik zal dus volgende zomer alleen naar Vietnam gaan en plan dan ineens een langere periode in zodat ik het hele land kan zien :slight_smile:

24 likes

Hoi,

Tickets naar Thailand zijn relatief goedkoop en ben in April nog naar Thailand geweest en vergeleken met mijn reizen voor Corona was het overal best rustig. Genoeg toeristen om niet ongezellig aan te voelen, maar wel veel rustiger bij bekende bezienswaardigheden. Bijvoorbeeld het royal palace in Bangkok daar was 10% van het aantal mensen dat er was toen ik het bezocht in juli 2019.

Hoewel mensen vast onder corona hebben geleden is daar eigenlijk weinig van te merken.

2 likes

Voor thailand is het misschien leuk om backpacking bananas te kijken, zij is er net geweest!

4 likes

& @soarin dankjulliewel! Ik heb wel echt een toffe reis gevonden (wij willen dan op groepsreis omdat dat voor mij wat prettiger is mbt gezondheid). Nu even kijken of dat kan want deze is langer en of/wanneer onze huidige reis echt geannuleerd gaat worden. Ben een beetje bang dat ze nog gaan afwachten hoe het loopt.

3 likes

Ergens in het zuiden, tussen Maspalomas en Puerto Rico, wat meer in het binnenland. In een airbnb, met privézwembad :raised_hands:t3: Jij?

@Rasmus Thanks, heb hem opgeslagen!

3 likes

Jij bent een betere vriendin dan ik. Want ik had haar ticket direct voor haar geannuleerd zodat ik zelf geen gezeik aan mijn kop zou hebben op vakantie :rofl:

16 likes

Bungalow bij Maspalomas. Een privé zwembad klinkt ook super goed zeg! :open_mouth:

1 like

Welke reisverzekering heb je ? Zou het daar even checken. Wij gaan ook naar Sri Lanka en hebben - na een heleboel telefoontjes vanmiddag met BuZa en de verzekering - besloten om het af te wachten. In de facebook groep Sri Lankan backpackers NL vind je ook vrij veel info.

1 like

ANWB! Maar we gaan (toevallig)ook met ANWB en las dat we wss tot 60 dagen van te voren (dat is over een paar dagen) gratis kunnen annuleren? Denk dat ik kleine lettertjes over het hoofd heb gezien ofzo haha. Maar we vinden het wel lastig. Willen graag gaan natuurlijk maar nu voelt het gewoon echt niet fijn. Ik ben idd lid van die fb groep (al gaan wij dus niet backpacken) maar heb t idee dat die mega positieve berichten vooral komen van mensen die er baat bij hebben als je komt (logisch). Maar willen we evt kosteloos annuleren, kunnen we ook niet erg lang meer wachten. Wat maakt dat jullie nog wel wachten?

Ah jullie gaan met een pakketreis! Ja dan snap ik dat je nu wilt beslissen. Wij hebben alles zelf geboekt en ook annuleerbaar. Kan vrijwel alles tot 2 dagen voor vertrek nog annuleren. Belangrijkste redenen dat we wel willen gaan is omdat we zó graag willen, het combineren met de Malediven waar we enorm naar uitkijken, we vier jaar geleden vanwege bomaanslagen exact deze reis ook moesten annuleren en het daarnaast onze huwelijksreis is en we allebei echt geen zin hebben in deze stress erbij haha. Hele lijst dus :see_no_evil: We weten ook niet waar we anders heen zouden willen nu we ons hier zo op hebben verheugd. Een aantal weken geleden hebben we alle steden al uit de planning geschrapt, dus daar maken we ons niet zo druk om. En er staat overal dat ze heel graag willen dat er wel toeristen komen en dat alles niet tegen de toeristen is gericht. ANWB reisverzekering dekt overigens de reis naar oranje gebied wel, andere verzekeraars niet. Veel succes met de beslissing, lastig hoor!

1 like

Aah snap ik! Wel fijn dat je last minute nog kan annuleren.

1 like

Heeft iemand nog een goeie tip voor een leuke stad in Europa die ook aan de kust ligt? (Met uitzondering van Barcelona, Valencia, Malaga en Split)

1 like