Reizen / Vakantie #2

Cretaquaria vond ik heel erg mooi! Er is daarnaast ook een dinopark maar dat heb ik zelf overgeslagen, leek me tof voor kinderen.

4 likes

Is er iemand recent naar Engeland gereisd met de Eurotunnel (dus via Frankrijk). Ik zie nu dat ik voor de terugweg ā€˜Health declarations’ moet invullen, voor als je gevaccineerd bent. Maar moet ik dan een van die apps downloaden die daar staan aangegeven ofzo? Ik dacht dat onze CoronaCheck app voldoende was? :face_with_diagonal_mouth:

Heeft iemand ervaring met Turkish Airlines en met name een overstap via hen? Wij zouden eerder ook gaan met ze, maar nu voor een alternatieve reis twijfel ik toch. Het is veruit de goedkoopste optie met een pakketreis maar de recensies zijn echt mega slecht. Zouden de heenweg dan ook maar 1:50 uur hebben voor een overstap. Gezien ik vrijwel altijd vertraging heb ben ik best bang dat dat krap gaat zijn?

Ik heb net een reisje naar Split geboekt! Als iemand tips heeft, dan hoor ik het graag :smile:

2 likes

Sorry recent alleen met de eurostar, maar daar was je vaccinatiepaspoort goed. Die werd wel echt gecontroleerd. (kon ook via de app dus)

1 like

1u50 lijkt mij best goed te doen! Bij minder dan een uur zou ik stress krijgen haha. Misschien kun je kijken of er die dag nog meer vluchten naar je bestemming gaan? Dat als je m mist, je niet 3 dagen moet wachten op de volgende?

Heb een keer in canada vlucht gemist, 3u gewacht en we konden mee met de volgende dus was geen ramp.

4 likes

Ik heb dit recent ook nog gedaan met een bus op de Eurotunnel en heb eigenlijk niks gedaan voor Corona. Dacht dat het in beide richtingen niet meer nodig was, of zijn de regels nu weer veranderd?
Aan de douane is me dat ook niet gevraagd!
Edit: voor de terugweg, dus om Frankrijk binnen te komen vanuit de UK?

1 like

Waar moet je overstappen? En is een van beide vluchten nog binnenlands?
Ik ben (gok ik) al zo’n 10 keer met Turkish Airlines naar mijn vakantiebestemming gevlogen, altijd overstappen op 1 van beide luchthavens in Istanbul, ik heb nooit problemen gehad, ook met kortere overstappen niet. Welke problemen voorzie je?

Ik heb het 1x gehad, eerste vliegtuig ook vertraging, maar alsnog alles wel gehaald! Sowieso goede ervaring met Turkish Airlines en m’n zus ook altijd (voor wat het waard is haha)

1 like

Ja blijkbaar moet je in Frankrijk volledige gevaccineerd zijn of anders testen. @LaPetiteRobeNoire maar ik ga er inderdaad maar vanuit dat de CoronaApp voldoende is en ik geen ingewikkelde capriolen hoef uit te halen

1 like

Yes, dit weekend ga ik eindelijk Zakynthos boeken! 2
Hotel opties staan vast, alleen nog kiezen. Hebben jullie nog leuke tips voor fijne strand, leuke stadjes of andere uitjes?

4 likes

Ik ga via italie naar Frankrijk met de trein en begreep dat ik niks anders hoefde te doen dan die QR code kunnen tonen. Ben 2x gevaccineerd + booster.

Hoe staat het nu met de drukte op Schiphol? We vliegen zondag naar Kos, inclusief 3 jarig kind. Zit mezelf echt gek te maken…
Iemand de afgelopen dagen nog op Schiphol geweest?

1 like

Ik exact een week geleden en was prima te doen

2 likes

& @Twijfelkont Istanbul zou het dan zijn. Wist niet dat er twee zijn haha. Ik las recensies dat mensen vertraging hadden met de eerste vlucht, waardoor ze de tweede daar misten en pas de volgende dag verder konden vliegen. Fijn dat jullie goede ervaringen hebben!

2 likes

Ik was er vorige weekend! We konden zo doorlopen, niets aan de hand!!

3 likes

Een vriendin heeft er gisteravond 3 uur over gedaan. Ze had geluk dat het vliegtuig 3 kwartier op passagiers bleef wachten, anders had ze haar vlucht gemist. Maar goed, je hoort veel verschillende geluiden.

Ja had ik al gezien. Maar daar staat al 2 weken lang voor bijna elke dag dat het een piekdag is. Dus hoe representatief is dat :sweat_smile:
We moeten het maar gewoon meemaken en ruim optijd vertrekken.

@Finko als het vliegtuig wacht, ben ik tevreden :rofl:

1 like

Kun je me laten weten hoe het was? Ik vlieg volgende week zaterdag, wel mega vroege vlucht dus ik gok erop dat het meevalt…

1 like

Banana beach (zit wel vol met Nederlanders, maar wel lekker groot zandstrand). Sowieso een auto of scooter huren daar zodat je het eiland over kan rijden