Thessaloniki of San Sebastian?
Lissabon, Brighton, Napels
Nice, ook leuk om te combineren met Cannes en Monaco.
San Sebastian of Porto
Porto
Ik vind dit heel lief klinken! Fijn dat je rekening houdt met haar angst en ik hoop dat je solo reis ook fantastisch wordt!
Even update voor mensen die wellicht ook naar Sri Lanka (willen) gaan; contact gehad met anwb en zij adviseren nu echt om niet te gaan. We mogen idd tot 60 dagen van te voren gratis annuleren maar gezien de ontwikkelingen daar en omdat de 60 dagen al bijna in zicht komen hebben we een paar dagen langer gekregen om te kijken of we willen omboeken of geld terug willen krijgen. Heel fijn dat ze zo flexibel zijn. We vinden het wel echt ontzettend jammer maar veiligheid en een zo stressloze vakantie als mogelijk gaan voor.
Iemand tips voor Kreta (noord-/oostkust)? We verblijven in Malia dus het liefst daar of max. een uur rijden vanuit Malia. Ik probeer een lijstje te maken van leuke plaatsen/uitjes om te bezoeken en doen maar het lijkt erop alsof de leukste dingen allemaal meer in het wersten liggen. We reizen met een kind van net 2 jaar dus we willen en kunnen niet al te lang rijden, anders hadden we wel een soort mini roadtrip naar het westen gemaakt.
Knossos!! En het archeologisch museum in heraklion
De dorpjes Koutouloufari, Oud-Chersonissos en Piskopiano zijn heel leuk om met de auto te bezoeken. Spinalonga is ook erg mooi!
Cretaquaria vond ik heel erg mooi! Er is daarnaast ook een dinopark maar dat heb ik zelf overgeslagen, leek me tof voor kinderen.
Is er iemand recent naar Engeland gereisd met de Eurotunnel (dus via Frankrijk). Ik zie nu dat ik voor de terugweg âHealth declarationsâ moet invullen, voor als je gevaccineerd bent. Maar moet ik dan een van die apps downloaden die daar staan aangegeven ofzo? Ik dacht dat onze CoronaCheck app voldoende was?
Heeft iemand ervaring met Turkish Airlines en met name een overstap via hen? Wij zouden eerder ook gaan met ze, maar nu voor een alternatieve reis twijfel ik toch. Het is veruit de goedkoopste optie met een pakketreis maar de recensies zijn echt mega slecht. Zouden de heenweg dan ook maar 1:50 uur hebben voor een overstap. Gezien ik vrijwel altijd vertraging heb ben ik best bang dat dat krap gaat zijn?
Ik heb net een reisje naar Split geboekt! Als iemand tips heeft, dan hoor ik het graag
Sorry recent alleen met de eurostar, maar daar was je vaccinatiepaspoort goed. Die werd wel echt gecontroleerd. (kon ook via de app dus)
1u50 lijkt mij best goed te doen! Bij minder dan een uur zou ik stress krijgen haha. Misschien kun je kijken of er die dag nog meer vluchten naar je bestemming gaan? Dat als je m mist, je niet 3 dagen moet wachten op de volgende?
Heb een keer in canada vlucht gemist, 3u gewacht en we konden mee met de volgende dus was geen ramp.
Ik heb dit recent ook nog gedaan met een bus op de Eurotunnel en heb eigenlijk niks gedaan voor Corona. Dacht dat het in beide richtingen niet meer nodig was, of zijn de regels nu weer veranderd?
Aan de douane is me dat ook niet gevraagd!
Edit: voor de terugweg, dus om Frankrijk binnen te komen vanuit de UK?
Waar moet je overstappen? En is een van beide vluchten nog binnenlands?
Ik ben (gok ik) al zoân 10 keer met Turkish Airlines naar mijn vakantiebestemming gevlogen, altijd overstappen op 1 van beide luchthavens in Istanbul, ik heb nooit problemen gehad, ook met kortere overstappen niet. Welke problemen voorzie je?
Ik heb het 1x gehad, eerste vliegtuig ook vertraging, maar alsnog alles wel gehaald! Sowieso goede ervaring met Turkish Airlines en mân zus ook altijd (voor wat het waard is haha)
Ja blijkbaar moet je in Frankrijk volledige gevaccineerd zijn of anders testen. @LaPetiteRobeNoire maar ik ga er inderdaad maar vanuit dat de CoronaApp voldoende is en ik geen ingewikkelde capriolen hoef uit te halen