Reizen / Vakantie #2

Yes, dit weekend ga ik eindelijk Zakynthos boeken! 2
Hotel opties staan vast, alleen nog kiezen. Hebben jullie nog leuke tips voor fijne strand, leuke stadjes of andere uitjes?

4 likes

Ik ga via italie naar Frankrijk met de trein en begreep dat ik niks anders hoefde te doen dan die QR code kunnen tonen. Ben 2x gevaccineerd + booster.

Hoe staat het nu met de drukte op Schiphol? We vliegen zondag naar Kos, inclusief 3 jarig kind. Zit mezelf echt gek te maken…
Iemand de afgelopen dagen nog op Schiphol geweest?

1 like

Ik exact een week geleden en was prima te doen

2 likes

& @Twijfelkont Istanbul zou het dan zijn. Wist niet dat er twee zijn haha. Ik las recensies dat mensen vertraging hadden met de eerste vlucht, waardoor ze de tweede daar misten en pas de volgende dag verder konden vliegen. Fijn dat jullie goede ervaringen hebben!

2 likes

Ik was er vorige weekend! We konden zo doorlopen, niets aan de hand!!

3 likes

Een vriendin heeft er gisteravond 3 uur over gedaan. Ze had geluk dat het vliegtuig 3 kwartier op passagiers bleef wachten, anders had ze haar vlucht gemist. Maar goed, je hoort veel verschillende geluiden.

Ja had ik al gezien. Maar daar staat al 2 weken lang voor bijna elke dag dat het een piekdag is. Dus hoe representatief is dat :sweat_smile:
We moeten het maar gewoon meemaken en ruim optijd vertrekken.

@Finko als het vliegtuig wacht, ben ik tevreden :rofl:

1 like

Kun je me laten weten hoe het was? Ik vlieg volgende week zaterdag, wel mega vroege vlucht dus ik gok erop dat het meevalt…

1 like

Banana beach (zit wel vol met Nederlanders, maar wel lekker groot zandstrand). Sowieso een auto of scooter huren daar zodat je het eiland over kan rijden

Wij vliegen ook zondag vanaf Schiphol, binnen Europa maar denk dat we een uur extra rekenen. Vliegen wel om 5.30u, dus hoop dat het daardoor meevalt met de drukte. Dat een vliegtuig 45min wacht op ontbrekende passagiers is best uniek dus dat gaan we niet gokken.

Weet niet hoe laat je vliegt, maar wil best ff updaten mbt de drukte op het moment dat wij er zijn.

2 likes

15.30 eerder dan jullie haha. Ook binnen Europa. Zag dat we vanaf 12.30 de koffers kunnen inleveren. Dus we zorgen gewoon dat we er dan staan. Meer kunnen we ook niet doen.
Zou het gewoon vervelend vinden als het allemaal zo stressvol begint.

1 like

5.30u in de ochtend vliegen wij al :wink: echt een fijn tindstip mrt 2 kleine kinderen haha. Maar ach, hopelijk valt de drukte dan mee.

Heb idd ook geen zin in gestress.

Ohja dat staat er ook :rofl: Lekker tijdstip haha, hopelijk is het dan lekker rustig!

2 likes

Leuk! Ik heb een tijd terug een lijstje met tips gepost, moet je even naar boven scrollen tot 2 maart.

1 like

Wauw top!

Ik hoop het en met de kids zou zo laat mogelijk (iig geen 3u van tevoren) fijn zijn, maarja ook geen zin in die stress. Hebben er jaren geleden ook wel eens snachts gestaan dat de rij tot buiten stond bij de vertrekhal en dat je echt dacht oh huh op dit tijdstip zoveel vluchten gaan er niet?? Dus denk dat we er gewoon rond vroegste tijd dat we bagage af kunnen geven proberen te zijn.

De oudste is zó enthousiast dat we gaan vliegen, wil haar de teleurstelling vd vlucht missen ook niet aan doe (plus alle gedoe omg).

2 likes

Ik vloog in de meivakantie (dinsdagochtend 9.30). We waren voor de zekerheid drie uur van tevoren aanwezig (dus 6.30, met alleen handbagage) want had echt geen zin om onze vlucht + vakantie in Rome te missen maar er was amper een rij voor de security. We konden zo doorlopen, denk dat we er maximaal 10 minuten over gedaan hebben. Kan dus ook prima meevallen!

2 likes

Zit er ook niet verschil in met welke maatschappij en op welke bestemming je vliegt? De maatschappijen betalen een ā€œhuurā€ aan Schiphol voor het gebruik van de gate etc. en wellicht dat het op incourante tijden goedkoper is dan ā€˜s morgens tussen 8 en 12 (ik zeg maar wat). En ik kan me voorstellen dat vluchten binnen Europa vaker gaan/sneller achter elkaar vertrekken, dus dat zorgt dan wellicht voor meer drukte.

Wij gaan morgen op vakantie en het lukte mij eerder al niet om stoelen te reserveren, maar inchecken lukt ook niet. Ik kan voor mij en onze dochter van 2 een stoel kiezen, maar voor mijn man en dochter van 1 (die bij hem op schoot zit) niet. En dan loopt het incheckproces helaas vast, want ik moet voor iedereen een stoel kiezen. Dus contact opgenomen met transavia, op whatsapp reageren ze niet en bellen is ook een ramp.

Gelukkig via Twitter wel goed geholpen, maar ook met hun hulp is het niet gelukt dus we moeten nu bij de balie op vliegveld inchecken. Prima. Maar ze kan dan niet meer garanderen dat we naast elkaar zitten, ook niet erg het is 2u vliegen. Waarop ik vraag ik neem aan dat onze dochter van 2 wel naast 1 van ons zit he? Maar dat kunnen ze niet garanderen? Echt wth. Je kunt een kind van 2 toch niet naast een vreemde zetten. Maar dat doen ze dus wel, ligt eraan welke stoelen er nog beschikbaar zijn. Ze komt sowieso naast een volwassenen, maar dat kan dus ook een vreemde zijn. Echt wtf. Dus nu zijn we letterlijk afhankelijk van de goldwill van anderen… en ik had willen betalen om dit te voorkomen, maar dat kon ook niet.

Ik kan me van vroeger herinneren dat als we met mijn 16-jaar jongere zusje vlogen we bij Transavia ook nooit konden kiezen qua stoelen, maar dan waren we al ergens geplaatsten zij altijd langs een volwassene uit het gezelschap.

Edit; nou naar veel gedoe is het de transaviahelpdesk felukt mij en onze oudste dochter in te checken, zodat zij niet naast een vreemde zit maar gewoon naast haar eigen ouder. Man en jongste morgen op vliegveld inchecken, die zitten wss elders maarja jammer dan, als er maar niet een kind bij vreemden zit. Wat een gedoe.

1 like