Wij gaan morgen op vakantie en het lukte mij eerder al niet om stoelen te reserveren, maar inchecken lukt ook niet. Ik kan voor mij en onze dochter van 2 een stoel kiezen, maar voor mijn man en dochter van 1 (die bij hem op schoot zit) niet. En dan loopt het incheckproces helaas vast, want ik moet voor iedereen een stoel kiezen. Dus contact opgenomen met transavia, op whatsapp reageren ze niet en bellen is ook een ramp.
Gelukkig via Twitter wel goed geholpen, maar ook met hun hulp is het niet gelukt dus we moeten nu bij de balie op vliegveld inchecken. Prima. Maar ze kan dan niet meer garanderen dat we naast elkaar zitten, ook niet erg het is 2u vliegen. Waarop ik vraag ik neem aan dat onze dochter van 2 wel naast 1 van ons zit he? Maar dat kunnen ze niet garanderen? Echt wth. Je kunt een kind van 2 toch niet naast een vreemde zetten. Maar dat doen ze dus wel, ligt eraan welke stoelen er nog beschikbaar zijn. Ze komt sowieso naast een volwassenen, maar dat kan dus ook een vreemde zijn. Echt wtf. Dus nu zijn we letterlijk afhankelijk van de goldwill van anderen… en ik had willen betalen om dit te voorkomen, maar dat kon ook niet.
Ik kan me van vroeger herinneren dat als we met mijn 16-jaar jongere zusje vlogen we bij Transavia ook nooit konden kiezen qua stoelen, maar dan waren we al ergens geplaatsten zij altijd langs een volwassene uit het gezelschap.
Edit; nou naar veel gedoe is het de transaviahelpdesk felukt mij en onze oudste dochter in te checken, zodat zij niet naast een vreemde zit maar gewoon naast haar eigen ouder. Man en jongste morgen op vliegveld inchecken, die zitten wss elders maarja jammer dan, als er maar niet een kind bij vreemden zit. Wat een gedoe.