Reizen / Vakantie #2

Heeft iemand tips? Ik wil eind juli of ergens in Augustus samen met een vriendin 5/6 daagjes weg. Niet al te dure vluchten en verblijf, bv Stockholm naar gekeken maar dat wordt gauw duur. We houden van lekker eten en oude steden, schattige plekjes en mooie natuur en uitzichten. We hebben geen auto tot onze beschikking. En ohja ze moeten wel niet-gevaccineerden toelaten :neutral_face:testen voor binnenkomst is wel oke.

1 like

Porto of Lissabon? Beide mooie steden, lekker eten en vooral niet zo duur. Of ze niet gevaccineerde toelaten weet ik niet, je kunt kijken op nederlandwereldwijd voor alle reisadviezen. Handige website vind ik

Thnx! En hoe laat vloog je?

Smiddags om 15.30. We waren er al om 12 uur. En om 13.00 uur werd het echt wel drukker.

Krakau! Mooie stad vol historie, alles op loopafstand, lekker en goedkoop eten.

Budapest?

2 likes

Door een geannuleerde vlucht heb ik een aansluiting gemist en moet ik een dag langer blijven in een stad. Ik zit een beetje met hoe de luchtvaartmaatschappij ons heeft behandeld en bijna helemaal niks voor ons heeft gedaan. Ik wil straks dan ook alle onkosten terug van accommodatie en eten wat we helaas nog hebben moeten betalen. Mag ik iemand een PM sturen ergens deze week die hier al ervaring mee heeft? En met name als je ook met Norwegian Airlines zoiets hebt meegemaakt.

Er wordt gewoon overal bullshit verteld bij het callcenter, vliegveld, door iedereen zo’n beetje en ben echt pissig

Ik heb ooit bij Hertz achteraf een mailtje gekregen dat de voorruit vervangen moest worden door een kras. Was toevallig verzekerd voor alle schade behalve glas en bandenschade. Geprotesteerd en nooit wat van gehoord. Was ook zeker geen schade door ons, want dan hoor je dat wel als het gebeurt. Zij wilden ook allerlei extra verzekeringen aansmeren ter plaatse zonder dat te vragen, waardoor ik bijna 200 euro extra moest betalen (ook niet gedaan natuurlijk). Uiteindelijk is het volgens mij ook afhankelijk van plaats tot plaats, maar ik zou niet echt zeggen dat grote maatschappijen per definitie betrouwbaarder zijn. Dit was in Bilbao.

Ik zit ook naar Split te kijken! Wanneer ga jij en hoe lang? En waar verblijf je?

Ik ga eind juni voor 5 dagen en ik verblijf bij Annex building of Art Hotel, Split – Bijgewerkte prijzen 2022

2 likes

Ik wil met het pinksterweekend ergens naartoe voor 2 nachtjes met de auto en liefst waar de winkels gewoon open zijn op pinkstermaandag. Frankrijk en Duitsland zijn uitgesloten maar is Pinkstermaandag bij jullie een gewone dag want dan maken we er een citytrip Amsterdam of Rotterdam van.

1 like

Het is een feestdag maar veel winkels zijn gewoon open op de maandag. Wel kortere openingstijden.

2 likes

Ik heb wel eens 2 nachten langer moeten blijven ergens nadat mijn vlucht door een storm geannuleerd was. Heb toen best veel gezeik gehad met het terugkrijgen van mijn geld dat ik voor hotel en eten uit heb moeten geven, maar is uiteindelijk wel gelukt. Was wel met Ryanair. Je hebt sowieso recht op het geld terug voor die uitgaven, wat ze je ook vertellen, dus alle bonnetjes goed bewaren. Ook voor evt. taxivervoer van/naar het vliegveld e.d. Wij hebben toen overigens ook expres extra dure cocktails gedronken en die ook gedeclareerd (en teruggekregen) :smile: Stuur maar een berichtje als je meer details nodig hebt!

Edit: Ryanair deed overigens ook echt helemaal niks voor ons, behalve nog meer stress veroorzaken door onbehulpzame en onvriendelijke klantenservice. Wij hebben het uiteindelijk gewoon allemaal zelf geregeld en alles gedeclareerd.

2 likes

Ik ga alleen als @Bunnyslippers mijn foodie gids zal zijn. Kan ik eindelijk naar de plekken waar zij naartoe gaat.

5 likes

Pittig denk ik maar doenbaar. Zelf geen ervaring maar zou toch indien mogelijk een overstap overwegen om het wat op te breken. Zou sowieso draagzak meenemen zodat je je handen vrij hebt. Oz handig mogelijke handbagage (je moet vaak ergens wel roltrappen, lift,… doen). Als ze makkelijk slaapt en het is een nachtvlucht heb je hopelijk geluk maar 12u non stop lijkt me wel lang om een babytje te entertainen op een halve vierkante meter. Ga je naar familie?

1 like

3 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Duitslandtopic

Heb dat in Dubai gehad. Werkt prima. Je moet enkel opletten welke sim je als primair vb voor bellen instelt.

3 likes

Thnx voor je reactie! Nee, zoals het er naar uitziet werkt m’n vriend een periode in het buitenland en kunnen dan onze vakantie daaraan vastplakken. Omdat we willen schuiven in onze huidige vakantie (ten gunste van het bedrijf) staat daar tegenover dat mijn ticket dan ook betaald word dus dat is een leuk buitenkansje!

1 like

Oh leuk! Ik zou het sowieso gewoon doen hoor. Niks aantrekken van wat anderen denken of als de baby even huilt… dat gaat sowieso gebeuren. Zou het je alleen op alle vlak zo makkelijk mogelijk maken (draagzak, klein tasje met telefoon/id kaart/tickets wat je makkelijk kan rondhangen en vb rugzak ofzo zodat je je handen vrij hebt. Neem sowieso nieuwe speelgoedjes mee en oude faboriete die je enkele dagen ervoor ‘verstopt’ hebt zodat die ook extra interessant zijn. En voorzie veel en makkelijk eten dat hij/zij graag lust vb knijpfruitjes etc.
Kijk misschien ook even na of je vb best een schriftelijke verklaring van je partner meeneemt dat je alleen met de baby mag vliegen (toestemming). En vooral ook veel plezier gewenst!

2 likes

Daar zou ik enkel maar huren inclusief alle schade. De kleinere bedrijven zitten vaak wat verder van de luchthaven. Maar als alle kleine lettertjes ok zijn en je incl schade kan huren zou ik dat wel durven boeken hoor.