Rhodos!
Zijn we vorig jaar geweest, was leuk inderdaad!
@de rest, bedankt voor de tips!
Wij hebben Sri Lanka uiteindelijk toch moeten cancelen vanwege de huidige situatie. Gaan nu naar Thailand en de Malediven. Heeft iemand tips voor thailand? Vooral over het noorden: is Sukhotai de moeite waard om voor om te reizen? En Pai?
En hoe lang zouden jullie adviseren voor Chiang Mai en Pai? Ik lees over Chiang Mai dat het een superleuke stad is maar wel megatoeristisch en dat trekt ons wat minder. We hebben alleen niet zo heel veel tijd (2wk in totaal) en twijfelen hoe lang we daar dan willen blijven. We houden enorm van natuur en zagen dat je er wel veel leuke dagtripjes kan maken.
Ik vond zelf Naxos heel mooi & wat minder overspoelt - zeker in het hoogseizoen - door toeristen dan sommige andere eilanden waar ik ben geweest. Ik vind, als dat een overweging is, het gebied Chalkidiki (en bijbehorende schiereilanden zoals Sithonia ) op het vaste land echt prachtig. Zowel qua baaitjes, stranden als qua natuur (divers: ene keer bergachtig, andere keer juist naaldbomen en olijfbomen, ook echt verrassend groen vond ik) en het binnenland (mooie dorpjes e.d.).
Ik vond Pai & Chiang Mai beide leuk! We zijn ongeveer een week in dit gebied geweest (waren toen vier weken in Thailand) en hebben inderdaad vanuit daar dan uitstapjes ook gemaakt. Je hebt daar inderdaad mooie natuur: veel watervallen, grotten, jungle e.d. We zijn toen ook naar een nationaal park daar in de buurt geweest maar weet niet meer hoe dat heet mm.
Ik denk een beetje impopulair maar ik vond Chiang Mai helemaal niet zo leuk, het enige voordeel vond ik dat het inderdaad redelijk centraal lag om uitjes in de omgeving te ondernemen. Ik denk dat wij er 5 of 6 dagen zaten en dat vond ik meer dan genoeg.
Ik vond Chaing Mai ook niet boeiend, Pai veel leuker maar de rit er naatoe is ff huilen als je wagenziek wordt.
Never forget dat ik Thais nieuwjaar had gevierd in Chiang Mai en toen met een ooginfectie in Pai aankwam en naar het ziekenhuis ging en die kerel plaatjes op google ging zoeken voor wat het kon zijn. nasssstyyyy
Ik zou sukothai afraden, zeker als je ervoor om moet reizen.
Ben je er zelf geweest en vond je het tegenvallen? Wij zijn 3 jaar geleden bij Angkor Wat in Cambodja geweest en vonden dat echt geweldig. Maar ben bang dat dit tegenvalt dan en zeker voor de enorme omreis.
@anon37686689 @Hihalarisch @VanderWoodsen @Banananana bedankt voor alle tips! Daar ben ik ook bang voor wat betreft Chiang Mai (qua drukte). Hebben jullie nog andere tips voor het noorden?
Oh ik ben heel benieuwd! Wil je het laten weten? En wat vind je van Sukhotai? Wij gaan over twee weken. Wij willen inderdaad ook zelf een auto huren! Omdat ik enorm wagenziek ben zie ik anders de route naar Pai niet zitten.
Yep ben er geweest en vond er niets aan, gelijk doorreizen naar het noorden was een betere optie geweest. Zou vliegen naar het noorden, vond de nachttrein ook geen aanrader.
Oh ik vond de nachttrein van Bangkok naar Chiang Mai echt dikke prima! Goede ervaring mee, had wel zoân privĂ©hokje.
Ik had geen privĂ© hokje en vond het vreselijk, veel lawaai, het stonk, alles was plakkerig en ik was doodmoe na de reis, terwijl een vlucht goedkoper zou zijn geweest. Misschien leuk voor het âavontuurâ, of als je van studentikoos reizen houdt, maar ik zou het nooit weer doen.
Oh ja snap ik, ik heb gewoon de hele nacht lekker kunnen slapen en in de ochtend naar buiten kunnen kijken. Had het in jouw geval ook kut gevonden!
Iemand nog tips voor overnachting in de Algarve? Voorkeur gaat uit naar een huis/appartement of in ieder geval dat je ook zelf kunt koken.
Ik ben totaal clueless wat betreft een zomervakantie voor in eind september. Het is ook als een onmogelijke klus haha. Het liefste willen we een tropische oord wat niet te ver vliegen is (vanwege mentale toestand van mijn reispartner) en wat niet te duur is (vanwege mijn schamele zorg-loontje). Dussssja
Edit: eindstand gaat waarschijnlijk zijn dat ik toch een beetje mijn budget overschrijdt en dat mijn reispartner het te lang vliegen vind
Hoe lang vliegen is niet te lang?
Ja dat vind ik zelf dus ook moeilijk te bepalen omdat dit vanuit haar komt. Maar vorig jaar waren we naar Curacao gegaan en dat wel
echt de max (eigenlijk al een beetje er overheen). En dat was +/- 9 uur
Stedentrip Rome willen wij boeken, iemand tips voor een leuk hotel? Liefst niet heel massaal, beetje off grid vinden we wel leuk, maar niet in een achteraf wijk.
Heeft iemand ervaring met treinreizen van Porto naar Lissabon? Is dat goed te doen, tips mbt vooraf ticket bestellen oid?