Reizen / Vakantie #2

Oh ik ben heel benieuwd! Wil je het laten weten? En wat vind je van Sukhotai? Wij gaan over twee weken. Wij willen inderdaad ook zelf een auto huren! Omdat ik enorm wagenziek ben zie ik anders de route naar Pai niet zitten.

1 like

Yep ben er geweest en vond er niets aan, gelijk doorreizen naar het noorden was een betere optie geweest. Zou vliegen naar het noorden, vond de nachttrein ook geen aanrader.

1 like

Oh ik vond de nachttrein van Bangkok naar Chiang Mai echt dikke prima! Goede ervaring mee, had wel zo’n privĂ©hokje.

Ik had geen privĂ© hokje en vond het vreselijk, veel lawaai, het stonk, alles was plakkerig en ik was doodmoe na de reis, terwijl een vlucht goedkoper zou zijn geweest. Misschien leuk voor het ‘avontuur’, of als je van studentikoos reizen houdt, maar ik zou het nooit weer doen.

3 likes

Oh ja snap ik, ik heb gewoon de hele nacht lekker kunnen slapen en in de ochtend naar buiten kunnen kijken. Had het in jouw geval ook kut gevonden!

3 likes

Iemand nog tips voor overnachting in de Algarve? Voorkeur gaat uit naar een huis/appartement of in ieder geval dat je ook zelf kunt koken.

2 likes

Ik ben totaal clueless wat betreft een zomervakantie voor in eind september. Het is ook als een onmogelijke klus haha. Het liefste willen we een tropische oord wat niet te ver vliegen is (vanwege mentale toestand van mijn reispartner) en wat niet te duur is (vanwege mijn schamele zorg-loontje). Dussssja

Edit: eindstand gaat waarschijnlijk zijn dat ik toch een beetje mijn budget overschrijdt en dat mijn reispartner het te lang vliegen vind

1 like

Hoe lang vliegen is niet te lang?

3 likes

Ja dat vind ik zelf dus ook moeilijk te bepalen omdat dit vanuit haar komt. Maar vorig jaar waren we naar Curacao gegaan en dat wel
echt de max (eigenlijk al een beetje er overheen). En dat was +/- 9 uur

2 likes

Stedentrip Rome willen wij boeken, iemand tips voor een leuk hotel? Liefst niet heel massaal, beetje off grid vinden we wel leuk, maar niet in een achteraf wijk. :sweat_smile:

Heeft iemand ervaring met treinreizen van Porto naar Lissabon? Is dat goed te doen, tips mbt vooraf ticket bestellen oid?

1 like

https://www.tripadvisor.nl/Hotel_Review-g187791-d13441066-Reviews-La_Vita_e_Bella-Rome_Lazio.html

Wij zaten hier, wel wat achteraf maar goed dichtbij alle ov mogelijkheden en ook veel gelopen

1 like

Iemand ervaring met Mallorca in oktober? Ik zoek een bestemming voor een zonvakantie in de herfstvakantie

1 like

Ik heb toen de sneltrein genomen, dag van te voren op het station zelf een ticket gekocht. Was voldoende plek, maar dit was wel in januari.

2 likes

Wij hadden ook die sneltrein, dag ervoor idd kaartjes kopen op het station, je krijgt stoelnummers aangewezen dan. Dag zelf kan waarschijnlijk ook, bij ons was die trein super leeg iig, wel al jaren geleden. Vond het super chill, ruim en schoon en internet en wat te kijken, nul stress.

1 like

Ik ben een aantal jaar geleden begin oktober naar Mallorca geweest. Het weer was toch echt perfect, precies warm genoeg om op het strand te liggen en niet te heet om dingen te ondernemen. Ik zou wel even opletten naar welke plek je gaat, want Santa Ponsa was in die tijd overspoeld met gepensioneerden :sweat_smile:

2 likes

@Bospaadje @piepeloi @anon22550354

Dankjewel allemaal!! Het is Sarajevo geworden :relaxed:
We gaan 6 dagen waarvan 4 volle dagen, als jullie nog tips hebben hoor ik het graag.

2 likes

Bij Bascarsija burek (ispod saca heet het omdat het zo wordt gemaakt) en cevapcici eten :+1::grin:

1 like

Hoe vond je je trip naar Bristol en Bath? Zitten daar nu ook naar te kijken voor de zomer. Sliep je in Bristol in een hotel?

Ja leuk! Kort, maar heel leuk. We waren er maar twee nachten natuurlijk, maar had prima langer kunnen blijven. We sliepen in het Marriot hotel in het centrum van Bristol. Was echt helemaal prima. Verder hebben we bij Stonehenge in de Stonehenge Inn geslapen in een soort pipowagen haha. Was een hele tacky pub met een paar slaapplekken. Wel goed verzorgd en leuk.

4 likes