Nee dat is waar ook, ik heb alleen ervaring met Transavia, KLM en Delta voor de self service.
Ik denk dat het ook uit maakt hoe laat je vliegt en op welke dag⦠wij hadden een vlucht van 6 uur s ochtends en het was om 3 uur snachts echt al druk maar ruim voldoende de tijd⦠nog 1.5 uur bij de gate gewacht uiteindelijk
@suikerklontje @MadameMignon ah thanks voor jullie reacties! Wij vliegen met Turkisch Airlines (durfde het aan na jullie reacties haha) en met een overstap, dus wellicht is dat nog anders met het inchecken? Ga het wel even checken, goede tip dus! Ik geloof dat de vlucht nu op de avond staat. Maar het is pas begin van de zomervakantie. Wat me dus de meeste stress oplevert omdat iedereen dan op vakantie gaat haha. Al blijft het natuurlijk afwachten.
Tsja je kan er niets aan doen. Gewoon in de gaten houden wat er over wachttijden wordt gezegd en op basis daarvan je aankomsttijd inschatten.
Ik moet overstappen in Londen, dus ik zat ook nog te denken dat ik misschien het eerste deel kan annuleren (als dat überhaupt mogelijk is) en dan de avond ervoor de trein naar Londen te nemen. Maar dat is ook zo veel gedoe, dan maar gewoon extra vroeg heen.
Ik mag toch hopen dat deze situatie met zulke extreme wachtrijen dan wel is verbeterd⦠zou het ff goed in de gaten houden tzt. Overstap maakt in principe niet uit met bagage inchecken enzo. Meestal wordt je bagage al doorgelabeld naar je eindbestemming. Als dat niet zo is, moet je hem op het vliegveld waar je overstapt ophalen en opnieuw inchecken, maar ik heb dat zelf nog nooit meegemaakt en regelmatig met overstap gevlogen.
Wij vlogen zelf niet afgelopen zondag, maar die ervoor met een vroege vlucht (5:30u). Waren er 3u van tevoren want moest man en baby nog inchecken, maar was ruim tijd. Toen we gingen boarden werd het wel al merkbaar drukker. Mijn moeder vloog om 17u ofzo en die heeft lang in de rij gestaan. Was er ook 3u van tevoren en vloog met alleen handbagage. Heeft der vlucht nog wel gehaald met wat speling, maar was niet heel relaxed.
Ik vlieg donderdag (Hemelvaartsdag) ook vanaf Schiphol en vrees er nu al een beetje voor. Vlieg om 07u ās ochtends en wilde drie uur van tevoren aanwezig zijn, maar misschien moet het nog wel vroeger. Echt niet relaxed zo
Edit: gelukkig alleen handbagage
Oh nee, wat balen! Vandaag nog steeds? Hebben jullie het naar je zin daar?
Gewoon daar in de buurt al overnachten. Scheelt iig al reizen naar Schiphol toe.
Je voordeel is dat de dag dan net is begonnen, de eerste vluchten gaan om 5u ofzo. Dus er zal nog niet zoān extreme drukte zijn als later op de dag en alleen handbagage scheelt je iig al 1 rij!
Oh dit is goed om te horen! Fijn dat het bij jullie nog zo soepel verliep. Stelt me enigszins gerust, denk idd dat om de redenen die @Suikerklontje noemt dat wss ook voor mij gaat gelden.
Zelfde ervaring. Geen oog dichtgedaan ā¦
Ik vloog op een zaterdag (2 weken geleden) en stond om een uur of 7 op schiphol met alleen handbagage. Waren in een kwartier door de veiligheidscontrole.
Ik heb echt medelijden met al het personeel op Schiphol dat nu al deze shit van mensen over zich heen krijgt.
Oh leuk, ben benieuwd hoe je het daar hebt! Wil je me de naam PB-en als het echt een goede/leuke plek is? Kan jou geen berichten sturen!
Heeft iemand hier ervaring met een camper huren in Nieuw Zeeland? Wij willen hopelijk in december die kant op. En verdere tips voor het land?? Ik gok dat we daar een maand tot zes weken te kunnen zijn maar dat lukt natuurlijk ook aan hoe duur het is daar haha.
Ben me nu aan het oriƫnteren op budget dus ben benieuwd !
Wauw, bedankt voor de uitgebreide reactie, hier heb ik veel aan!
- Ik had een weekendtas mee geloof ik. Maakt eigenlijk niet heel veel uit, want je krijg een waterdichte ton voor je spullen.
- Wij hebben wel veel regen gehad (juli geloof ik), maar ook wel hele warme dagen. Je zit de hele dag in de kano dus door de reflectie van het water kan je snel verbranden! Dus ook luchtige laagjes en een pet zijn handig om mee te nemen. Ik liep vooral in sportkleding. En 's nachts laagjes aan, kan wel erg afkoelen.
- Weet ik niet!
- Ik was in het eerste of tweede jaar dat ze het organiseerde, dus dit werd nog niet verteld haha. Hoop trouwens wel dat de organisatie nu beter is, want het was toen best wel drama en slecht geregeld. Heel veel onduidelijkheid, te laat, weinig info etc.
- Lijkt me wel handig! Ik liep gewoon op blote voeten of slippers trouwens
Verder: wij waren met een grote groep vrienden. De helft daarvan had zoān eetpakket, en wij hadden boodschappen meegenomen. Was wel zwaarder en goed plannen, maar ben zo blij dat we dat hebben gedaan! Wij hadden bijvoorbeeld linzen dahl, pannenkoeken etc. gemaakt. En tegenwoordig heb je die hak schotels die heel chill zijn en waar gelijk groente en proteĆÆne in zit. En ik weet niet of ze de route hebben aangepast, maar het dasseneiland is echt geweldig. Hang wel echt je eten in de boom want anders pakken de dassen het af En op de helft ongeveer moet je een groter stuk over het land, in dat plaatsje waren ook wat supermarkten en slijterijen.
Heel veel plezier! Het was wel echt prachtig. Vooral 's nachts kanoƫn en naar vallende sterren kijken
Ik heb zoān 10 jaar geleden een camper gehuurd via Jucy, vond ik wel een aanrader toen qua prijs. Was er zelf maar 2 weken jaer genoeg, maar het land is overal prachtig en heel divers dus je kunt eigenlijk geen verkeerde plek kiezen om heen te gaan.
Abel Tasman en de Tongariro Crossing waren mijn absolute hoogtepunten.
Volgend weekend zitten wij een lang weekend in De Lommerbergen in noord Limburg met 7 volwassenen en drie kleine kinderen. Iemand tips boor leuke activiteiten in de buurt?
Geen ervaring met een camper huren (ik reisde alleen dus dat vond ik spannend) maar wel veel ervaring met Nieuw Zeeland, het is zo prachtig daar! Ik mis het nog heel vaak. Waar houd je van? Je kunt geen foute keuzes maken denk, maar ik vond persoonlijk het Zuidereiland het mooist qua wandelingen en natuur. Maar op het Noordereiland liggen bv Rotorua, Wellington, Lake Taupo, Tongariro, etc. Dus als het kan allebei bezoeken!
Brb, even weer verlangend al mān fotoās bekijken⦠Doe je mee, @Oprah?