Reizen / Vakantie #2

Ik heb een osprey Fairview rugzak. Die is precies standaard handbagage formaat, en heeft een grote rits in het midden die helemaal opengaat, waardoor je hem open kunt neerleggen als een koffer.
Het formaat is wel een beetje awkward, een stuk dieper dan een normale rugzak om optimaal volume te hebben binnen de handbagage afmetingen, dus als hij vol zit voel je je wel een beetje een schildpad, maar verder een handig ding. En het draagt comfortabel met een heupriem.

Hoe hij op een koffer past week ik niet, maar je kunt iig wel de schouderriemen wegritsen.

3 likes

Situbal is nog tof om rond te struinen, je kan er ook goed hiken en het ligt aan de kust. Ligt dicht bij Lissabon en is makkelijk te bereiken met de trein.

Dichtbij Porto ligt het stadje Braga, leuk om een dagje in rond te lopen, maar langer is niet nodig

2 likes

Ik ken er geen specifieke overnachtingsgelegenheden, maar ik kan het stuk kust ten zuiden van sines tot de aanraden! Hele mooie stranden en van die typische kleine vissersdorpjes met witte huizen of iets grotere stadjes. En je kunt er makkelijk raken met de bus vanuit Lissabon van wat ik me herinner. En wel toeristisch maar niet overdreven (ik was er zelf buiten seizoen maar het voelde iig niet zo).

Edit: je kunt er makkelijk raken maar het is ook weer niet zo dat je dan van daar honderden uitstapjes kunt gaan doen. Er rijden bussen maar niet elk uur.

3 likes

Hoe kiezen jullie een camping uit? Vorig jaar heb ik voor het eerst gezocht naar een camping en na tallloooze zoekpogingen heb ik kunnen boeken. Uiteindelijk is deze camping niet heel erg goed bevallen. Aan de ene kant is het een open deur om goed te kijken naar je wensen, maar de meeste campings zijn echt niet heel onderscheidend van elkaar in mijn ogen.

Lang verhaal kort zoek ik naar een kleine, intiemere eco-camping die niet draait om gezinnen en waar ik een redelijk simpele tent kan opzetten. Verkoeling in de vorm van een zwembad of aan zee is wel fijn, verder kan ik me even geen wensen bedenken. Ik vind de meeste landen wel tof, zoals KroatiĆ«, ItaliĆ«, Portugal, Tsjechië… Als de zon maar schijnt.

Ik ga er niet vanuit dat iemand nu zegt ā€˜ik heb dĆ© aanrader voor je!’ maar ik ben wel benieuwd hoe jullie op basis van bovenstaande de zoektocht zouden aanpakken. Na lang zoeken had ik bv deze gevonden alleen ze lijken vol te zitten. :melting_face: https://oliviagreencamping.com/

welk hotel heb je geboeeeekt? je hebt me op ideeƫn gebracht :smiley:

Zoeken op boerderij campings? Vaak kleinschalig en basic (maar vaak mooie locaties!).
Ik weet dat mn moeder vroeger in zo’n anwb gidsje zocht naar kleine basic campings. Oke dan wel met het gezin maar waren wel prachtige campings. Zonder glijbanen / recreatie.

1 like

Ik zoek eerder andersom: eerst een locatie kiezen, dan op google camping intypen en kijken wat er wordt aangeboden. Denk dat je bij anwb ook wel redelijk ver kan komen. Is campspace misschien iets voor je?

2 likes

O ja, dus eerst een regio kiezen en dan zoeken welke campings er zijn? Ik doe het andersom inderdaad. Ik stuitte gisteravond wel op Le Marche in Italiƫ als regio dus misschien is dat dan een interessant startpunt.

2 likes

Heeft er iemand tips voor parkeren voor twee weken bij Charleroi airport?

Ik heb echt spijt gehad dat ik niet gewoon op de luchthaven zelf heb geparkeerd voor een paar euro meer! Dit is wel drie jaar geleden, dus weet de huidige prijs niet. Maar wat een gedoe om daar te komen :dizzy_face:

2 likes

Ze hebben normaal gezien een langparkeerparking, iets verder verwijderd maar er rijden bussen naar de luchthaven en dat duurt zo’n tien minuten.

Boottocht om pilot whales & dolfijnen te zien, grootste aquapark van Europa bezoeken, naar de vulkaan, naar Muscat. Tenerife is zo leuk :heart_eyes:

Edit: je kan er ook heel leuk snorkelen!

1 like

Ik zag laatst op insta een adult-only camping voorbij komen in Frankrijk! Ik wist niet dat het bestond maar er zullen er vast meer zijn, en in Italiƫ idd op regio/locatie zoeken op agriturismo camping?

3 likes

Okeeee ik zit te kijken naar Split, maar ik wil eigenlijk wel een week weg en dat is wat lang voor Split. Is het leuk om Split te combineren met Hvar? Of een ander eiland?

1 like

Is er hier iemand recent vanuit Duitsland gevlogen? Is een mondkapje wel of niet verplicht in het vliegtuig?

Op de site van het vliegveld staat van wel, bij de luchtvaartmaatschappij staat het nergens. In Duitsland lijkt mondkapje in het OV nog verplicht wat ik met uit m’n beste Duits begrijp? :nerd_face:

1 like

Ja, ik ben vorige week via Duitsland gevlogen en moest in beide vluchten een mondkapje op!

2 likes

Vond ik heel leuk! Kun je met de snelle boot naar Hvar, dat gaat prima vanuit Split, en dan heb je lekker ook nog echt island-vibes meegepikt met je stedentrip. Ik vond Split wel heeul warm in hartje zomer.

2 likes

Ik vloog vorige week van/naar duitsland en hoefde juist geen mondkapje op haha, was met klm. Op het vliegveld in duitsland had ook niemand hem op terwijl het in het ov inderdaad nog moet

3 likes

Ah klinkt goed! Ik ga eind juni dus niet hartje zomer. Ik wil snel boeken maar moet nog even bevestiging hebben van werk maar dat komt wel goed. Nu helemaal hyper haha.

1 like

Pff waarom is de trein zo duur tenzij je 100 jaar van tevoren boekt. We willen binnenkort naar Londen om mijn schoonzusje op te zoeken maar ik durf niet via Schiphol en ik wil sowieso liever met de trein. Maar het is gewoon drie keer zo duur als het vliegtuig.