Reizen / Vakantie #2

Ah dankjewel! Heel uitgebreid ook :blush:

2 likes

Gran Canaria! Ik ben er nu :wink: Het zuiden zit vol resorts/party spots, maar het binnenland bijv is zo mooi. Heel erg geschikt voor hikes. Het hele eiland is zo groot als de provincie Utrecht dus ook voor >2 weken leuk

2 likes

Misschien het noorden van het Gardameer? Daar zouden ook mooie hikes moeten zijn :relaxed:

1 like

Is er iemand weleens in Rimini geweest? Ik ken het eigenlijk alleen van horen zeggen als feestbestemming, maar is het ook leuk als stel? Ben op zoek naar een bestemming voor een strandvakantie in ItaliĆ« waar je ook zonder auto uit de voeten kan. We willen graag overdag lekker aan het strand/zwembad liggen en ā€˜s avond uit eten kunnen, dus ergens in een stad of levendig dorp zou fijn zijn. Alle tips zijn welkom!

3 likes

Ik ben er voor een dagje geweest. Vond het vreselijk, supertoeristisch en heel brede stranden maar rijen vol met van die bedjes en parasols. Kan wel zijn dat ik bij het meest slechte stuk was, maar ik was met de trein dus had niet veel keuze qua strand.
In een ver verleden heb ik vanuit een huisje in het binnenland de kustplaatsen pesaro en ancona bezocht. Ik vond dat echt van die leuke Italiaanse stadjes en volgens mij was het strand daar ook goed, maar dat weet ik niet meer precies.
Ravenna is trouwens ook leuk om te bezoeken!

3 likes

Wij gaan in september weer naar New York (net terug, maar vriend heeft heimwee haha), maar ik wil het combineren met een warme (betaalbare) zonnige andere locatie om tot rust te komen. En waar weer rechtstreeks wordt teruggevlogen naar Schiphol.

Miami, LA (duur) en Hawaii (te ver) vallen al af.

Orlando is leuk heb ik gehoord

13 likes

@Sundance Het klinkt misschien als een toeristische bestemming, maar het Gardameer is dan wel heel mooi! Ik ben regelmatig in de hoek van Garda/Lazise/Bardolino geweest en dat vind ik persoonlijk heel leuk. Het zijn levendige dorpjes met veel eetgelegenheid en mooie winkeltjes. Het meer zelf is super schoon en fijn om in te zwemmen, daarnaast kun je ook een bootje huren als je daar zin in hebt. Verder kun je ook met de boot naar andere dorpen toe, er zijn bijvoorbeeld ook veel markten langs het meer en de andere dorpjes zijn ook leuk om te verkennen. Bardolino is mijn favoriete plek, daar is ook een haven vanwaar je naar andere plekken kunt. Divino en Munus zijn daar echt aanraders om te eten!

@Bergson Misschien Sint Maarten?

2 likes

Sint Maarten? Zit je ook meteen helemaal ergens anders, 2 vakanties in een. Of ergens anders in de Caribbean maar ik weet niet precies vanuit welke bestemmingen verder rechtstreekse vluchten naar Schiphol gaan.

1 like

ABC eilanden? Gaan directe vluchten naar toe van nog geen 5 uur. En makkelijk terug te vliegen naar Nederland.

2 likes

Zuid Tirol! Mooi wandelen in de Alpen en het goeie eten van Italiƫ.
Richting merano/Bolzano.
Je kan er prachtig wandelen in de bergen en de dorpjes zijn lekker Italiaans (ze spreken Duits)

3 likes

Even naar the Foefs :joy: :joy:

Ik heb pretparkstad al afgeschreven (en afgevinkt). :stuck_out_tongue_winking_eye:

Thanks voor de overige opties!

1 like

Ik ben er nog nooit geweest, maar heb er zelf wel vaker naar gekeken en ik denk dat madeira inderdaad aan je wensen voldoet. Dan moet je wel even opletten in welke plaats, want volgens mij zijn er daar maar een paar stadjes/dorpen waar echt levendigheid is.

Zuidportugal aan de kant van de westkust zou ook nog een optie kunnen zijn denk ik. Hoewel je dan misschien wel wat meer moeite moet doen om elke dag nieuwe routes te vinden voor het hiken.

1 like

Ik wil graag eens naar Italiƫ, zit te kijken voor vliegtickets naar Brindisi. Iemand ervaring met die regio?

Op Madeira hebben mijn schoonouders inderdaad veel gewandeld! Stranden vielen wel wat tegen, rotsachtig.

Anders Tenerife of een ander canarisch eiland misschien?

1 like

Jaaa Madeira! Echt perfect als ik je wensenlijstje zo zie!

Edit:
Wij hebben op 3 verschillende plekken verbleven (Dorpje in het noorden, de hoofdstad en een geweldige accommodatie in het iets rustigere oosten) Zo heb je de perfecte combo van levendigheid/stadjes/natuur/sfeer/rust.

3 likes

Weet je misschien nog welke accommodaties je geboekt had? :blush:

Ik heb in een fantastisch hotel midden in Funchal gezeten. Vond Madeira echt geweldig, veelzijdiger dan de Canarische Eilanden waar ik geweest ben, authentieker vooral.

3 likes

In het noorden zaten wij bij pestana Quinta do arco. Wel in het oude gedeelte van resort boeken, super groen tussen de mooie planten en bloemen in een authentiek huisje met zwembad die je maar met aantal huisjes deelt. Echt een fijne plek. Nieuwe gedeelte is sfeerloos aangelegd vond ik.

In Funchal hadden we deze Airbnb. Ook echt een topper. Fijne binnenplaats mooi huisje in een authentieke straat. Er zijn trouwens echt gigantisch veel leuke Airbnb’s in omgeving van Funchal. Keek m’n ogen uit op Airbnb voor niet al teveel geld.
https://abnb.me/OrVFTG2yNqb

En in het westen verbleven we bij Casas de Levada. Echt een geweldig verblijf met prachtige huisjes, geweldig mooi zwembad op een ā€˜boerderij’ met allemaal dieren en adembenemend uitzicht op de oceaan met ondergaande zon. Ligt iets afgelegener (hoewel nog steeds dicht bij leuke gezellige plaatsen) maar echt waard.

Met een huurauto kom je vanaf 1 locatie trouwens ook echt makkelijk overal hoor maar vond het juist wel leuk om meerdere kanten van eiland de sfeer te merken door er te verblijven

4 likes

Kom ik weer!
De bergen in, in Zuid Tirol (Italiƫ)
Overnachten in Merano, lekker Italiaans eten. En hiken in de Alpen

3 likes