Reizen / Vakantie #2

Orlando is leuk heb ik gehoord

13 likes

@Sundance Het klinkt misschien als een toeristische bestemming, maar het Gardameer is dan wel heel mooi! Ik ben regelmatig in de hoek van Garda/Lazise/Bardolino geweest en dat vind ik persoonlijk heel leuk. Het zijn levendige dorpjes met veel eetgelegenheid en mooie winkeltjes. Het meer zelf is super schoon en fijn om in te zwemmen, daarnaast kun je ook een bootje huren als je daar zin in hebt. Verder kun je ook met de boot naar andere dorpen toe, er zijn bijvoorbeeld ook veel markten langs het meer en de andere dorpjes zijn ook leuk om te verkennen. Bardolino is mijn favoriete plek, daar is ook een haven vanwaar je naar andere plekken kunt. Divino en Munus zijn daar echt aanraders om te eten!

@Bergson Misschien Sint Maarten?

2 likes

Sint Maarten? Zit je ook meteen helemaal ergens anders, 2 vakanties in een. Of ergens anders in de Caribbean maar ik weet niet precies vanuit welke bestemmingen verder rechtstreekse vluchten naar Schiphol gaan.

1 like

ABC eilanden? Gaan directe vluchten naar toe van nog geen 5 uur. En makkelijk terug te vliegen naar Nederland.

2 likes

Zuid Tirol! Mooi wandelen in de Alpen en het goeie eten van Italiƫ.
Richting merano/Bolzano.
Je kan er prachtig wandelen in de bergen en de dorpjes zijn lekker Italiaans (ze spreken Duits)

3 likes

Even naar the Foefs :joy: :joy:

Ik heb pretparkstad al afgeschreven (en afgevinkt). :stuck_out_tongue_winking_eye:

Thanks voor de overige opties!

1 like

Ik ben er nog nooit geweest, maar heb er zelf wel vaker naar gekeken en ik denk dat madeira inderdaad aan je wensen voldoet. Dan moet je wel even opletten in welke plaats, want volgens mij zijn er daar maar een paar stadjes/dorpen waar echt levendigheid is.

Zuidportugal aan de kant van de westkust zou ook nog een optie kunnen zijn denk ik. Hoewel je dan misschien wel wat meer moeite moet doen om elke dag nieuwe routes te vinden voor het hiken.

1 like

Ik wil graag eens naar Italiƫ, zit te kijken voor vliegtickets naar Brindisi. Iemand ervaring met die regio?

Op Madeira hebben mijn schoonouders inderdaad veel gewandeld! Stranden vielen wel wat tegen, rotsachtig.

Anders Tenerife of een ander canarisch eiland misschien?

1 like

Jaaa Madeira! Echt perfect als ik je wensenlijstje zo zie!

Edit:
Wij hebben op 3 verschillende plekken verbleven (Dorpje in het noorden, de hoofdstad en een geweldige accommodatie in het iets rustigere oosten) Zo heb je de perfecte combo van levendigheid/stadjes/natuur/sfeer/rust.

3 likes

Weet je misschien nog welke accommodaties je geboekt had? :blush:

Ik heb in een fantastisch hotel midden in Funchal gezeten. Vond Madeira echt geweldig, veelzijdiger dan de Canarische Eilanden waar ik geweest ben, authentieker vooral.

3 likes

In het noorden zaten wij bij pestana Quinta do arco. Wel in het oude gedeelte van resort boeken, super groen tussen de mooie planten en bloemen in een authentiek huisje met zwembad die je maar met aantal huisjes deelt. Echt een fijne plek. Nieuwe gedeelte is sfeerloos aangelegd vond ik.

In Funchal hadden we deze Airbnb. Ook echt een topper. Fijne binnenplaats mooi huisje in een authentieke straat. Er zijn trouwens echt gigantisch veel leuke Airbnb’s in omgeving van Funchal. Keek m’n ogen uit op Airbnb voor niet al teveel geld.
https://abnb.me/OrVFTG2yNqb

En in het westen verbleven we bij Casas de Levada. Echt een geweldig verblijf met prachtige huisjes, geweldig mooi zwembad op een ā€˜boerderij’ met allemaal dieren en adembenemend uitzicht op de oceaan met ondergaande zon. Ligt iets afgelegener (hoewel nog steeds dicht bij leuke gezellige plaatsen) maar echt waard.

Met een huurauto kom je vanaf 1 locatie trouwens ook echt makkelijk overal hoor maar vond het juist wel leuk om meerdere kanten van eiland de sfeer te merken door er te verblijven

4 likes

Kom ik weer!
De bergen in, in Zuid Tirol (Italiƫ)
Overnachten in Merano, lekker Italiaans eten. En hiken in de Alpen

3 likes

Ik ben inspiratieloos wat betreft een vakantie locatie. We willen eind september/begin oktober gaan. We zijn eigenlijk vooral op zoek naar een chill vakantie en we vinden het vooral leuk om met de auto naar verschillende baaitjes te rijden en bij beach clubs chillen. Iemand die zichzelf hierin herkend en leuke locaties weet?

Binnen of buiten Europa?

1 like

Als je bij Airbnb boekt is het nog niet definitief maar een reservering, toch? Dus stel dat iemand nu via airbnb boekt en dan checkt de eigenaar waarschijnlijk of de data nog beschikbaar is of niet? Of althans, zo zie ik het voor me. Maar gezien je eerdere ervaring zou het ook maar zo anders kunnen zijn.

2 likes

Airbnb en booking zijn voor zover ik weet niet gekoppeld, dus de eigenaar moet de beschikbaarheid handmatig aanpassen. Ik zou nog even een dag wachten en anders een berichtje sturen of de boeking definitief is.

2 likes

+/- Max 6 u vliegen. Dat zit je al gauw op binnen Europa denk ik he?

1 like

Ik ga een vriendin opzoeken in Geneve voor 4 dagen deze zomer. Zij heeft een auto en woont er ook nog maar net. Ik denk dat we 1,5 dag in Geneve willen blijven en verder willen we graag ergens hiken en de natuur in. Mogelijk 1 nacht in een spa verblijven. Heeft iemand aanraders?

2 likes