Reizen / Vakantie #2

Mallorca, Zakynthos, of een ander mooi Grieks eiland?

1 like

Ik weet niet precies hoever je wil rijden en of je dan in Zwitserland wil blijven of de Italiaanse/Franse bergen wil verkennen (want die zijn allemaal ongeveer even dichtbij), maar aanraders die ik heb:
Kandersteg/Adelboden (wandeling naar de oeschinensee)
Grachen/saas fee

Ohja dit is allemaal Duitstalig want ik waag me zelden aan Franstalig Zwitserland haha. In ieder geval kan je in Kanton Wallis niet echt een verkeerde keuze maken, Vaud heeft ook wel mooie plekjes maar die ken ik niet zo goed

1 like

Echt deprimerend die berichten over Schiphol. Honderden vluchten per dag schrappen
 je vlucht zal er maar tussen zitten. Zie dat er straks een persconferentie is om 19:00. Maak me toch wel een beetje zorgen om mijn geplande vakantie. Jullie ook?

Edit:

2 likes

Ik denk wel dat je beter van te voren kan weten dat je vlucht is geannuleerd, dan er 4u van te voren staan en je vlucht missen. Beiden natuurlijk mega kut, begrijp me niet verkeerd. Maar een vriendin heeft maandagochtend de vlucht gemist met haar 2 kleine kinderen. Ze waren 4 uur van te voren op Schiphol en stonden om 6.55u nog in de rij vd security check terwijl ze om 7.00u vlogen. Uiteindelijk is de vlucht om 7.20u vertrokken, omdat er zoveel passagiers nog niet waren maar langer kon er niet worden gewacht. Dat is echt kut. Het alternatief dat je vlucht wordt gecanceld ook hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar dan weet je wel waar je aan toe bent, nu is het een soort gok of je uberhaupt je vlucht gaat halen.

2 likes

Mocht je graag marmotten van dichtbij zien, Saas Fee

1 like

Vind 't heel naar en hoop dat er snel duidelijkheid komt over welke vluchten er geschrapt worden. Van “mijn” vlucht vertrekken er twee per dag dus ben bang dat we wel de sjaak zijn.

Bij de persco is gezegd dat er een aantal passagiers per dag wordt aangehouden, en bij het evt schrapen wordt ook gekeken naar of een vlucht vol is of dat er bijv gewoon een boekingsstop kan komen voor die vlucht. Dus afwachten!

1 like

Wij gaan in de zomer met de camper 3.5 week rondreizen & denken aan het gebied Zuid-Frankrijk, Noord- Italie en dan met stuk Dolomieten. Iemand tips / must visits voor Noord-Italie & Dolomieten?

1 like

Meer in het westen; rondom de grote meren (bergen en zwemmen), of anders rondom Bolzano

1 like

Weet iemand toevallig of je met Interrail nog mee in de trein mag als je niet meer kunt reserveren? Bij mijn reis staat “You can buy a seat reservation if you like but it’s not required”, maar als ik mijn reserveringen ga afrekenen krijg ik de melding dat voor één van de reizen geen reservering beschikbaar is en kan ik niet verder :thinking: Als ik gewoon mee kan maar geen zitplaats heb vind ik dat prima, maar ik krijg nu de indruk dat dat dus niet mag?

2 likes

Is voor die trein normaal wel een reservering mogelijk?

Lijkt me dat je gewoon geen zitplek hebt, maar als het een langere reis is zijn niet alle stoelem de hele tijd bezet. Volgens mij heb je niet minder rechten dan mensen met een normaal kaartje.

1 like

Ja, maar alle reserveringen zitten al vol, blijkbaar. Als ik bijvoorbeeld via NS international probeer te boeken, staat er dat het niet kan omdat de trein vol is. Ik vind het echt verwarrend, want er staat bij Interrail dus dat een seat reservation “not required” is, dus ik weet niet welke van de twee nou waar is :smile:

1 like

En als je bij ns doet alsof je gaat boeken? Als er gewoon kaartjes nog verkocht worden zou je t kunnen gokken. Weet niet of het om een lamg stuk gaat? Maar staan in een hete trein is wel kut.

Ik kom er net achter dat je via de site van de spoorwegmaatschappij nog wel een eersteklas reservering kan boeken gelukkig! Dat was maar 1 euro duurder dan de normale reservering, haha. (Tip voor mensen die met de trein naar Kopenhagen willen :blush: )

2 likes

Geen hike/natuur, maar ik vond Lausanne veel leuker en gezelliger dan Geneve, dus misschien kun je daar ook nog maar toe, is een klein uurtje met de auto. Olympisch Museum daar was ook erg leuk!

4 likes

Maar je mag met je interrail niet in de eerste klas zitten toch?

Omg serieus? :dotted_line_face: Ik had nog in de voorwaarden gekeken, maar zat dat nergens staan. Nou, ik ga het gewoon proberen, als het niet mag zie ik dan wel weer verder.

1 like

Nee dat mag bij de meeste vervoersmaatschappijen inderdaad niet, dan moet je zoÂŽn eersteklas pass gekocht hebben!

1 like

Ik ga dat denk ik volgend jaar maar eens doen, scheelt niet eens heel veel en zoveel 1 persoonsplekken dan❀

We hebben onze huwelijksreis geboekt voor eind deze zomer. We gaan 2 weken rondreizen door noord italie / de dolomieten. We hebben 7 stops en dit is het hotel wat we voor de eerste stop hebben geboekt :heart_eyes:

37 likes