Reizen / Vakantie #2

Iemand nog tips voor in en rondom Zadar, Kroatie? Alles is welkom.

1 like

Wij gaan in de zomer naar Belgie en wil eigenlijk ook een of twee dagen naar Luxemburg gaan. Iemand tips? Lijkt mij het leukst om een stad te bezoeken en te combineren met een hike bijvoorbeeld

1 like

Mullerthal is heel mooi om te wandelen! Dat zou je bijv. kunnen combineren met Trier

2 likes

Clervaux is een mooi dorpje in het noorden, met een kasteel, kun je rondom ook goed wandelen.

Vianden heeft hét kasteel van Luxemburg, is ook leuk om te bezoeken, dorp/stadje zelf is ook prachtig en rondom is het groen met heuvels, dus ook daar wandel je goed.

Echternach vond ik mwah. Luxemburg-stad is wel echt een stad inclusief verkeer en drukte, maar heeft ook wel mooie dingen en vond het wel “bruisend”.

Een echte hike kun je het beste in het Mullerthal doen denk ik, is echt heel mooi, met watervallen en veel hoogteverschil. Wij zijn er alleen met de auto geweest en bij wat highlights (haha) uitgestapt en stukjes gewandeld, maar je kunt daar volgens mij echt een flinke hike doen als je wilt!

Haha ben maar 1x in Luxemburg geweest, maar ben echt fan. Zo heerlijk dat alles dicht bij elkaar ligt en toch zo veel verschillende dingen te doen. Alles is schoon en netjes en duidelijk, love it.

3 likes

Hoe heet dit hotel?

1 like

Refugio Garibaldi in Bormio, aan de Stelviopas

2 likes

Eind oktober (herfstvakantie) wil ik graag een weekje weg, ik twijfel tussen Dublin (is vanuit Schiphol vliegen
) en Milaan (vanuit Weeze, Duitsland, is dichterbij dan Schiphol haha net over de grens). Ik zou het liefst naar Dublin maar ben bijna bang ofzo om via Schiphol te boeken? Zou ook heeel graag naar Milaan, daar niet van. Wil alleen niet de stress dat mn vlucht niet doorgaat, want herfstvakantie is ook een drukke periode denk ik zo. Maar Milaan vind ik altijd al leuk. En lekkerder qua weer. Wat zouden jullie doen?

We denken er nu aan om de auto te pakken richting Tsjechië, Slowakije, Hongarije, Kroatië voor een rondreis. We hebben 22 dagen. Heeft iemand hier al goede ervaringen mee? We zijn vooral qua accommodatie aan het puzzelen.

5 likes

Heeft iemand nog tips voor accomodaties/campings in de Franse Ardennen? Met wat water in de buurt

Weet iemand hoe streng ze zijn met vloeistoffen in flessen van groter dan 1 liter op Schiphol? Het mag wel als de scanner het doorlaat zie ik. En liggen er nog van die zakjes op het vliegveld of niet? :grimacing:

Ik vlieg woensdag en begin nu nerveus te worden haha maar we zullen zien

Vloeistoffen mogen maximaal 100ml zijn toch? En dan 1L totaal.
Laatste 2x dat ik vanaf Schiphol vloog (april en juni) deden ze niet moeilijk over dat alles in een zakje moest.

Op dit site staat dit: In je handbagage mag je 1 liter aan vloeistoffen meenemen in verpakkingen van elk 100 milliliter. Kleinere of aangebroken verpakkingen mogen uiteraard ook. Stop die vloeistoffen, gels, crùmes, zalfjes, pasta’s en spuitbussen in een hersluitbare doorzichtige plastic 1-liter zak.

Grotere verpakkingen mogen op Schiphol alleen mee als ze bij de controle goedgekeurd worden door de scan en de securitymedewerker.

1 like

Oh nooit geweten! Ik had geen grotere verpakkingen (behalve m’n lege Dopper), dus dat weet ik dan niet precies, maar het lijkt me dan een gokje om te wagen, moet het niet iets zijn wat je absoluut niet weg wil gooien.
Op de terugweg zijn ze vaak veel strenger dan op Schiphol, dus als je het mee terug wil nemen zou ik daar ook rekening mee houden.

1 like

Ik denk dat je bij dat laatste dan eerder moet denken aan medicijnen oid
Ik vloog gisteren en er werd toevallig iemand voor mij eruit gepikt bij security omdat die een grotere verpakking erin had zitten. Ik kon het gesprek niet helemaal volgen maar het duurde wel even en kostte wat overtuigingskracht volgens mij, het mocht uiteindelijk wel mee

Is het ook zoiets? Als je het kan onderbouwen en aantonen dat het niet kleiner kan, oid? Kan me bijvoorbeeld niet voorstellen dat ze shampoo in een grotere fles accepteren

1 like

Laatst op schiphol werd er niet streng gedaan, maar op de luchthaven op de terugweg wel. Mensen moesten echt alles weggooien groter dan 100ml per flesje

3 likes

Ik mocht een paar maanden geleden op Schiphol een drinkfles met water meenemen, dus volgens mij doen ze daar niet heel moeilijk meer om.

4 likes

Ja ik heb geen zin in dit soort dingen (zeker omdat het al druk is) dus dan ga ik het er maar niet op gokken!

De rest ook bedankt :smiley:

1 like

Dat gaat meestal om babyvoeding, medicatie etc. Waterflessen mogen nu meestal wel mee trouwens , maar het probleem met de lange wachttijden zit hem vooral in die check van je handbagage dus ik zou zeggen neem het risico niet en maal het jezelf en andere wachtenden zo makkelijk mogelijk :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Ik ga onverwachts dit weekend naar Marseille. Heeft iemand toevallig tips voor leuke restaurantjes en cafés voor ontbijt/lunch/avondeten en een drankje?

Blijf je in Marseille of ga je in het zuiden touren? Ik zou graag een keer Marseille > Cannes > Antibes > Nice en Monaco willen doen. Iemand die dit eerder gedaan heeft en tips heeft over wat de moeite waard is en wat beter over te slaan?