Camping del Sole in Cannobio! Camping zelf is niet superbijzonder (wel gewoon helemaal prima) maar ik vind Cannobio wel echt een van de fijnste plaatsen langs het meer, en als je de camping aan de zijkant afgaat loop je direct aan het water en ben je zo in het dorp dus dat vind ik zelf echt top
Welke regio? En zoek je gewoon leuke plekken/plaatsen of echt overnachten?
Dat eerste! We willen overnachten in/bij Praag om die stad te bezoeken en de wijnregio bij Mutenice. Verder hebben we nog even de tijd (totaal ongeveer 1,5 week) dus ik ben op zoek naar meer plekken om te bezoeken! Bijvoorbeeld rond Bohemia - ik begrijp dat het daar mooi is maar wat zijn daar nou leuke plekken om te bezoeken?
Ik ga dat even voor je opzoeken, ik ben als kind heel veel in Tsjechie geweest en heel veel mooie dingen gezien
Ik wil ook naar Tsjechiƫ en die wijnregio was me onbekend, dus dat ga ik meteen even uitpluizen.
De Bohemen schijnen inderdaad mooi te zijn, maar je hebt meerdere delen (noord en zuid). Ik zou even googelen naar de mooiste natuur in Tsjechiƫ.
Zelf vinden we de geschiedenis van WW2 erg interessant dus in onze route willen we ook daarmee rekening houden.
Je hebt Noord Bohemen en Zuid Bohemen (vond ik de mooiste gebieden.
In Noord Bohemen
-Reuzengebergte (Krokonose) veel mooie wandelgebieden.
-stuwmeer Cerna Nisa
- Terezin, moet je wel van houden. Dat was een vestingstad tijdens de oorlog waar de joden gevangen zaten. Wij hadden een rondleiding en vond het heel indrukwekkend; op een gegeven moment liepen we door een lange donkere gang en toen vertelde ze dat als ze dan eindelijk buiten kwamen, neergeschoten werden.
-Pravcicka brana, mooie rotsbrug
-Certova hora en dan wandelen naar de mumlava watervallen.
Zuid Bohemen
- Kasteel Hluboka en dan echt de rondleiding door de keukens!
- Cesky Krumlov, super mooi stadje.
- Cesky Budejovice, stadje is wel oke, vooral een groot plein maar de budweiser fabriek is heel bijzonder, ernaast kan je eten in een restaurant (heel lekker!)
-Lipnomeer, vooral watersport
-Kasteel Rozmberk, in de kelders staan allemaal nog kisten waar ze in liggen (je kan ze niet zien maar wel indrukwekkend)
-treetop trail bij lipno, hele hoge toren die je op kan.
Als me nog meer te binnen schiet, of vragen. Stel gerust
Wat zijn leuke uitjes om te doen op Ameland, wou naast het fietsen/scooteren nog iets anders gaan doen. Ik heb gekeken naar Blokarten, maar helaas zit dit al vol voor woensdag.
Hebben jullie tips voor leuke restaurants in Parijs? We gaan in het najaar een weekend. We willen 1 avond wat luxer dineren en verder zijn alle tips welkom. We overnachten in het 13e arr.
Ik heb al wat dingen van Barts boekje en Elle eten enzo opgezocht maar voor die restaurants zijn we al veel te laat met reserveren en zoo fancy/hip hoeft ook niet per se.
Love noord bohemen.
Bij hruba skala en adrspach(ligt wel een stuk oostelijker) heb je allemaal rotsformaties. Je hebt heel veel schattige plaatsjes met pleinen in de omgeving. En kralen. Heel veel kralen.
Ik heb echt een heel leuke ervaring gehad bij La Coupole! Heb er 1x uitgebreid geluncht.
Voor Parijse begrippen niet overdreven duur, de prijs-kwaliteitverhouding is top. Het eten was ontzettend lekker (en de wijn ook!). En wel een heel āParijsā gevoel, want de bediening en aankleding is wel best chique. Zou er zeker teruggaan als ik nog eens in Parijs kom!
Oke oke ik ga het dus niet doen hahahah
Je hebt ook glow in the dark golf, leuk thema. In buuren. Zit lekker snackbarretje naast met lekker ijs. Vuurtoren beklimmen misschien.
Iemand tips voor Madrid?
Is er iemand recent vanaf Düsseldorf gevlogen? Klopt het dat ze daar 1G beleid hebben, dus volledig gevaccineerd?
Onze QR loopt 14 september af (als we de 9 maanden goed hebben begrepen, staat geen letterlijke einddatum bij) we gaan tot 1 september.
Prado y Prada.
Je hoeft niet gevaccineerd te zijn om via Dusseldorf te vliegen.
Maar wie weet wijzigt t nog wel voor de tijd⦠Ben nu in Duitsland en er zijn echt al heel veel mensen weer met mondkapjes op. Ook hier zijn weer meer besmettingen.
Weet iemand wat aanraders zijn in Lissabon? Ook op het gebied van buurten (moet nog verblijf boeken). Afraders ook welkom, dan zet ik die op de zwarte lijst.