Reizen / Vakantie #2

Jaja in de Marais is een heel tof restaurant vind ik, lekker eten en erg gezellig!

3 likes

Wow dankjewel en ook @Whoopdidoo :heart::heart:

in lissabon zelf: eten bij een illegaal chinees restaurant! geen concrete tip maar als je googlet vind je een artikel van vice waar er een paar genoemd staan.

als je naar het strand wil, ietsjes van de stad af ligt cascais! vond ik absoluut de moeite waard!

3 likes

Ik vond ons hotel niet perse heel mooi, dus zou het niet perse aanraden.

Qua activiteiten vond ik de free walking tour wel leuk om snel veel te zien en een beetje wegwijs te worden in het centrum.

Dat kasteel bovenop de stad vond ik echt een aanrader voor een mooi uitzicht. Verder ben ik vooral naar vegan restaurants geweest( the green afair, ao 26) en voor brunch moet je absoluut naar Zenith!

2 likes

Ik zat in deze airbnb. Was echt nice, schoon en alles wat je nodig hebt, en heel centraal.

1 like

Heeft iemand weleens overnacht op een wijngaard in Frankrijk?

1 like

Ziet er mooi uit!! Zo mooi, dat ie zelfs in het najaar wanneer ik ga al geboekt is.:eyes: Maar bedankt voor het delen.

Weer iemand welke buurten leuk, veilig en handig zijn? En welke absoluut niet? (Ja, dit is te googelen, maar vind het fijn van iemand te lezen.)

1 like

Ah helaas. Was het proberen waard!
Qua buurten ben ik voornamelijk in het oude centrum (rondom waar die airbnb is) gebleven destijds, plus het uitgaansgebied (Cais do Sodré als ik google mag geloven :sweat_smile:), en Belém (vanwege Coleção Berardo, heel vet museum voor moderne kunst). Heb me nergens een moment onveilig gevoeld.

1 like

Ik heb in Belem en aan het Rossio-plein overnacht en waren aanraders. Voor de rest ook nergens onveilig gevoeld.

4 likes

Wij zaten in Arroios, hele leuke wijk en best centraal vond ik. Wij zaten in deze accommodatie, was prima maar niet per se een enorme aanrader, gewoon okƩ.

Een collega had mij trouwens het urbano flh hotel aangeraden! Erg mooi, maar was al vol toen wij gingen.

Ik heb via airbnb een zeiltocht geboekt ( https://www.airbnb.nl/experiences/258961?c=.pi80.pkbWVzc2FnaW5nL2V4cGVyaWVuY2VzX21lc3NhZ2U%3D&euid=8e44d8c3-bb5c-6992-25ec-1f26852f1725 ), was heel leuk.

3 likes

Jaaa, Taiwan is leuk! Ik vond het erg makkelijk reizen en je kan veel doen! Lekker eten en echt een leuk land! Absolute aanrader!

1 like

Noord-Korea?? Kan dat deze zomer?

Haha ik was al heel verbaasd!

Bedoel je voor een wandeling? Er is 1 wandeling waar je een permit voor nodig heb(teminste waar ik van weet) en die heb ik gedaan en idd die moet je van te voren aanvragen, maar als toerist hoeft dat minder vroeg van te voren. Geen idee hoe dat nu precies zit.

Voor de rest had ik niks geboekt of gepland en ook nooit gelezen dat dat moest!

@morale ditzelfde geldt ook voor Indonesiƫ, had ook alleen de eerste 2 nachten geboekt en verder alles op de bonnefooi gedaan. Ik heb in zes weken incl. vliegticket minder dan 2k uitgegeven (vier jaar geleden), dus is ook echt prima te doen met kleiner budget

3 likes

Ik ga september/oktober 3 weken naar Korea. Hebben jullie nog tips voor activiteiten en en vegan restaurants?

Ik ben dus een beetje dom mijn paspoort kwijtgeraakt tijdens verhuizing en heb vanochtend een nieuwe aangevraagd. Normaal is de aanvraagtijd binnen 5 werkdagen, maar de gemeente heeft het onlangs verlengd naar max. 6 werkdagen, blijkbaar… ik had de spoedprocedure kunnen doen maar niet goed genoeg bij stilgestaan dus toch maar gelaten.

We zouden volgende week zondag naar Frankrijk rijden voor minimaal 1 week maar er is dus een kans dat mijn paspoort er dan nog niet is. Heb wel een rijbewijs maar die geldt officieel niet in het buitenland. Hoe onverstandig zou het zijn om hypothetisch zonder paspoort met de auto te reizen binnen de EU?

Oehhh love Korea, ik ga in oktober ook voor de tweede keer! Qua activiteiten weet ik niet wat je leuk vindt en waar je naar op zoek bent, maar er is zoooo veel te doen, je verveelt je sowieso niet! Weet je al ongeveer naar welke plekken je gaat? Ik had voor de eerste keer Seoul - Gyeongju - Busan - Jeju gedaan, maar hangt er maar net vanaf wat je leuk vindt.

Ik weet niet of je Koreaans spreekt maar een goeie tip vond ik wel om het schrift (hangul) wel te leren. Is makkelijk te leren en kan in sommige situaties wel handig zijn.