Ik ga na Seoul, Busan en Jeju. Wat betreft de activiteiten, vind ik het leuk sportieve dingen te doen, crea cafés, lekker eten en uitgaan.
Bedankt voor je tips. Ik ga hangul oefenen.
Ik ga na Seoul, Busan en Jeju. Wat betreft de activiteiten, vind ik het leuk sportieve dingen te doen, crea cafés, lekker eten en uitgaan.
Bedankt voor je tips. Ik ga hangul oefenen.
Als je een foto hebt gaat het wel denk ik. Was in België en daar deden ze een beetje moeilijk omdat we allebei alleen ons rijbewijs bij ons hadden maar een foto van ID kaart was wel genoeg toen.
De reis zelf zou wel kunnen. Mogelijk dat je op de accomodatie een id of paspoort moet laten zien?
Goeie keuzes qua plaatsen! Korea bestaat voor 70% uit bergen dus hiken kan daar heel goed en is heel populair. Ik heb zelf een wandeling in Bukhansan National Park gedaan, ligt gewoon in Seoul dus is makkelijk te bereiken en heel mooi in de herfst! Maar er zijn nog veel meer keuzes qua hikes, op Jeju zou je de Hallasan op kunnen, dat heb ik zelf (nog) niet gedaan maar lijkt me ook wel de moeite.
@Sjern is geloof ik ook 2 keer in Korea geweest en heeft misschien tips voor vegan eten? Dat lijkt me wel wat moeilijker in Korea maar niet onmogelijk.
Ik ben jaaaaaren geleden gaan backpacken in Taiwan en vond het echt PRACHTIG. Heb de Oostkust gedaan van Taipei naar Koahsiung en daarna nog even een pitstop in de Penghu eilanden. Toen was het nog helemaal niet toeristisch dus we hadden soms wel wat moeite om accommodatie te vinden of ons verstaanbaar te maken maar veronderstel dat dat nu wel helemaal veranderd gaat zijn. (Ik voel me heel oud als ik dit typ haha, echt nog een reis zonder mobiele telefoon/internet)
Taiwan is wel niet heel goedkoop. Vietnam is veel cheaper. Vond dat ook wel heel leuk maar kwam wel veel hele jonge backpackers tegen. (Weet niet hoe oud je bent en wat voor soort reis je wil maken)
Wij (mijn vriend en ik) zijn vorig jaar in Lissabon geweest en verbleven o.a. in Hotel Tivoli Avenida Liberdade. Ben zeer te spreken over de service en gastvrijheid. Ze hebben ernaast trouwens een heerlijk sushi restaurant: Yakuza. Een ander goed restaurant is JNcQUOI Asia.
Yakuza
JNcQUOI
Ik heb 1x een noodpaspoort aangevraagd. Ik ging vliegen en besefte me de avond van te voren ineens dat mijn paspoort bij de Chinese ambassade lag. Een hele hoop stress verder omdat dit heel ingewikkeld klinkt zo op de site maar het ging echt heel erg soepel en snel uiteindelijk. Hoewel misschien een ID met spoed nog makkelijker is. of er op gokken dat je paspoort klaar is en an zo niet dan toch een noodpaspoort aanvragen. Overigens ben ik in Frankrijk nog nooit gevraagd naar m’n paspoort dus dat zou evt ook nog gewoon de gok waard zijn
Super leuk! Vegan eten is heel beperkt! Je kan bibimbap zonder ei en vlees bestellen en in de grote steden heb je wel vegan restaurants! Als je happy cow gebruikt even goed checken wanneer de laatste review is geweest voor je voor een dichte deur staat!
En ik heb ook gewandeld! In Seoul een paar keer aan de rand van de stad en ik ben naar seoraksan park geweest en daar 2 hikes gedaan. Jeju is zeker een aanrader en ik heb mt halasan beklommen en dat is ook echt een aanrader!
Daarnaast weet ik nog dat ze in het hostel een kaart hadden met allemaal verschillende wandelingen in jeju en ik vond het jammer dat ik niet meer kon doen!
Voor rustiger meer, lago di caldonazzo
Iemand nog tips voor een rondreis door Noorwegen? Plan is om heenweg vanaf kristiansand te gaan en op de terugweg de boot vanaf bergen te nemen.
Wat een drama op Schiphol. Al die koffers die kwijt raken. Gelukkig vliegen wij begin september. Dus de grote drukte is hopelijk weg.
Maar je zou alles maar kwijt zijn.
Iemand tips voor een autovakantie oostenrijk/noord-Italie of ergens anders wat in een dag te rijden is en waar dingen te doen zijn maar waar je ook kan relaxen/zwemmen?
Ik ben vorig jaar in Karinthië geweest, kun je lekker zwemmen in de meren maar het is wel heel toeristisch.
We zijn ook in de buurt van de Mondsee geweest, zijn ook meren waar je kunt zwemmen maar wat minder toeristisch naar ons idee.
In beide gebieden kun je mooi hiken, in de buurt van de Monsee hebben we ook een aantal mooie watervallen gezien en zijn mooie routes door de bergen te rijden.
ik vind vorarlberg (oostenrijk) heel mooi, al ben ik niet heel erg beonvooroordeeld haha. je hebt hier de bodensee en het begin van de alpen, met toppen van rond de 2000m. perfect om te wandelen. je bent vanaf hier ook zo in zuid-tirol, zou je eventueel nog kunnen combineren. je mag me altijd een pb sturen als je meer wil weten:)
Ik zat in het browns boutique hotel, echt een aanrader (ze hebben er 3 allen centraal en goed geprijsd).
Ik vond zelf de LX factory en het Castelo de Soa Jorge verrassend leuk, ondanks de wisselende reviews.
Het is ook echt een drama. Ik heb mijn koffer gisteren pas na 12 (!) dagen teruggekregen. Waarschijnlijk had het langer geduurd als ze het nog naar m’n thuisadres moesten opsturen. We waren namelijk gisteren naar Schiphol gegaan om een update te vragen aangezien we de bagage-afhandelaar via de e-mail en telefoon niet te pakken kregen. Toen we in de rij van de afhandelaar stonden, werden we heel toevallig gebeld met het nieuws dat onze koffer was gevonden. Maar stel je eens voor dat je in het buitenland woont en geen enkele update ontvangt over je kwijtgeraakte bagage, pfff…
Hoelang ga je in totaal? En heb je al een route? Wat ik trouwens ook zou aanraden is om naar een spa te gaan! Echt een hele beleving en super leuk!
We (2 vriendinnen en ik) gaan 19 dagen. We komen aan Seoul. We blijven daar een aantal dagen. Daarna pakken we de trein naar Busan en blijven daar 4 dagen. Vervolgens vliegen naar Jeju waar we ook vier dagen blijven. Tot slot vliegen naar Seoul voor nog 5 dagen.
Ik heb de Spa toegevoegd aan ons lijstje!
Wow wat toevallig, wel mega chill dat je dan meteen je koffer kunt meenemen.