Reizen / Vakantie #2

Oh ja, wc-papier is ook echt een goeie!

4 likes

Wij noemen het thuis een douche tas maar gewoon een grote shopper van de appie of Lidl is handig want niet in elke camping douche is er een goede afscheiding tussen douche en je handdoek etc. Vaak wel een haakje en dan kan je die tas daar ophangen met je droge handdoek en schone kleding. Als je daar gewoon meuk in doet wat mee moet naar de camping kan je hem daarna gebruiken met douchen als het nodig is.

4 likes

Hoi allemaal, gaan er hier mensen met een elektrische auto op vakantie naar het buitenland? Ik ben opzoek naar tips and tricks hoe dit te kunnen aanpakken. Hoe stippel je de beste routes uit etc.

1 like

Ik heb eens de app ABRP gedownload. Die maakt dan een route via snellaadpunten. Je moet ook je auto dan ff invullen

Oké bedankt voor de tip!

Welke kant wil je op? Richting zuiden zijn er helaas nog niet superveel punten. Ben zelf bang voor wachtrijen in hoogseizoen

Een aantal Tesla superchargers zijn inmiddels ook open voor niet Tesla’s! Moet je wel de goede laadkabel voor hebben maar toen wij een aantal weken geleden naar Frankrijk gingen stonden er regelmatig niet-Tesla’s bij de superchargers!

2 likes

We kunnen gelukkig nog buiten het hoogseizoen! Dus hoop dat het in september wat rustiger is. We staan nog voor veel plekken open, maar we denken nu aan Noord-Italië.

1 like

Ik plan om in december/januari 4 tot 5 weken naar Laos/Cambodja of Laos/vietnam te gaan met mijn vriend. Heeft er iemand leuke tips? We houden van een actieve vakantie, met enkele chill dagen tussen. Zo veel mogelijk massatoerisme vermijden, maar we willen de highlights die echt de moeite zijn natuurlijk wel zien. Goede tips voor verblijfplaatsen ook altijd welkom!

1 like

Oké goeie tip! Kijken of dit ook geldt voor onze auto.

1 like

Ik zou Laos + Cambodja doen! Ben zelf 4 weken in Vietnam geweest en 2 weken in Cambodja en vond dat allebei al echt te kort. Of dan 4 weken Vietnam (5 is net lastig met visum verlengen). Je zou ook 4 weken Vietnam kunnen doen en in een week de highlights van Cambodja maar als je naar de eilanden wil dan ben je wel echt veel aan het reizen.

Kan vanavond wel even zoeken voor tips, ik was er wel iets van 3 a 4 jaar geleden dus specifiek eten/overnachten is dan niet zo zinvol meer als tip.

Oh en zoek nu alvast op wanneer TET is! Toen ik er was viel dat laat dacht ik, in februari. Maar dan is aaaaalles dicht + dingen als OV/vliegtuig hartstikke druk. Wel weer heel leuk om mee te maken.

2 likes

Ohh serieus, dit wist ik ook niet. Ga ik opzoeken!

2 likes

Een goeie trui en jogingsbroek is wel fijn, is best koud ‘s nachts! En inderdaad een douchetas is heel handig. Evt ook een kort chill broekje die je makkelijk kunt aantrekken als je uit de douche komt met natte voeten.

1 like

Weet iemand hoe de situatie in Düsseldorf is, is dit vergelijkbaar met Schiphol qua chaos / drukte?

1 like

Heeft iemand ervaring met treinreizen door frankrijk? Rijden die een beetje volgens schema?

Ik wil op de laatste dag van mijn interrailticket naar milaan reizen (eigenlijk nog verder), en heb de optie via Duitsland/zwitserland of Frankrijk. Via duitsland is korter en goedkoper, maar met veel meer overstappen, dus mocht ondanks de deutsche punktlichkeit er een trein vetraging hebben dan ben ik sneller screwed als ik gewoon met de thalys gegaan was.

2 likes

Vriendin van mij was er medio juni en toen waren er iig geen Schipholachtige praktijken. Maar wel vakantiedrukte al dus zou gewoon ruim op tijd gaan. Als ‘t rustig is kun je nog wel wat tijd slijten daar. Ik vind het altijd een heel fijn vliegveld!

Het nadeel is dat we niet extra vroeg kunnen gaan. We hebben een parkeerplaats gereserveerd met zo’n skytrain, die gaat pas 3:45u sochtends en we vliegen 7u.

Heeft er iemand eettips voor Berlijn. We hebben er een trouw binnen twee weken maar hebben vrijdag en zondagmiddag om nog in te vullen.

2 likes

Ohh dus rond 4 uur op ‘t vliegveld dan? Denk dat ‘t meer dan tijd genoeg is. In mijn ervaring is het in de vroege ochtend daar echt best rustig qua vluchten (althans alle keren dat ík er in de vroege ochtend was).

1 like

Ja! Ik informeer tegen die tijd nog wel even bij de luchthaven.

2 likes