Reizen / Vakantie #2

Als je zin hebt om even buiten de stad te buurten, Costa de Caparica is een surferswijk en heel leuk! Met een leuke boulevard om af te lopen, met tentjes waar je lekkere sangria kan drinken aan het strand en niet super toeristisch

3 likes

In september ga ik naar Valencia en het gaat mijn eerste keer worden in Spanje. Ik heb er super veel zin in en ben mij al veel aan het inlezen. Hebben jullie nog echte aanraders op de dingen na die je veel online ziet? Ik kom nu veelal bij dezelfde dingen uit.

2 likes

Ik heb pre-corona een lijst samengesteld met restaurants/cafeetjes, maar door de lockdown niet kunnen gaan :rofl:
Hierbij de eet-tips
salad planet
La finestra
100 montaditos
CrĂȘperie Bretonne Annaick
Koffie en gebak: dulce de leche
Vegan:
Khambu
Vegan delights

Ben er ook in 2015 geweest en heb toen vooral gewinkeld bij Zara etc😁 mocht je parfum/make-up willen kopen, kan je ook een kijkje nemen bij parfumerie Druni. Ze hadden goede aanbiedingen/prijzen vergeleken met de winkels hier

4 likes

Omg dit is echt perfect dankjewel. Wat balen dat je niet bent gegaan! Heb je het wel weer op de planning staan?

4 likes

Nee eigenlijk niet meer gepland, vind t wel jammer want het is een leuke stad
 misschien in het voorjaar weer :grin:

1 like

Qua eettentjes:

• Mercabanyal (soort permanent foodtruckfestival)
  • MAUI Russafa (tapas)
  • Cafe ArtySana (voor ontbijt en lunch)
  • Voltereta (soort Aziatische tapas)

En sowieso fietsen huren natuurlijk!

1 like

Ik vond Valencia echt heel leuk! We zijn 2 jaar geleden in eerste week van maart geweest toen het net bekend werd wat Corona is maar nog geen pandemie was.we hebben alles op gevoel gedaan. Het mooie grote park door de hele stad geen gewandeld. Enerzijds mooie nieuwe architectuur en anderszijds het oude centrum. Waar je overigens ook het smalste café of huis kunt vinden.strand is ook dichtbij eh prima om daar een middag te vertoeven.

1 like

@Broodrooster @lisaanna
Bedankt! Gelijk weer wat dingen op mijn lijstje gezet. Het oude centrum en het strand staan er ook op :slight_smile:

3 likes

Oh en als je alcohol drinkt; Aqua de Valencia drinken bij Café de Las Horas!

2 likes

Ik schat de kans klein dat iemand van dit forum naar Turkije op vakantie is geweest, want volgens mij is het niet zo populair maar ik probeer het toch :sweat_smile:
Is er iemand na 1 juni naar Turkije gevlogen en zo ja, welke papieren moet je laten zien? Ik lees dat je sinds 1 juni geen vaccinatiebewijs of testbewijs hoeft te laten zien en kan nergens vinden dat je nog zo’n passenger locator form moet invullen. En sinds de laatste keer dat ik ben geweest hoef je ook geen visum meer te kopen las ik. Dus helemaal geen ‘speciale’ papieren meer?

In de reisapp van de overheid kan je dit makkelijk vinden en daar wordt het ook geĂŒpdate als het aangepast wordt

3 likes

Qua corona hoef je volgens de website van TUI niks te laten zien: https://www.tui.nl/p/corona-maatregelen/turkije/.

Vorig jaar augustus hoefde ik alleen testbewijs en paspoort mee te nemen, dus geen verdere speciale papieren.

3 likes

Me broertje is net terug vanuit Turkije hoefde niks te laten zien.

2 likes

Deze week ga ik op kamp met de brugklassen. We gaan kamperen en slapen in een tent. Eerlijk gezegd heb ik absoluut geen ervaring met 1) een brugklas kamp en 2) ĂŒberhaupt kamperen, dus ben best zenuwachtig. Zijn er mensen die nog tips hebben voor een eerste keer kamperen? Ik slaap op een luchtbed en heb m’n slaapzak en zaklamp al gereed, evenals mijn warme (fleece)kleren en slippers. Zie ik nog wat over het hoofd?!

Muggenspray :mosquito:

2 likes

Goeie! Heb je nog een bepaalde aanrader?

Wc papier voor het geval het op is bij de wc. Powerbank voor je telefoon.

6 likes

Ik gebruik meestal gewoon die van het Kruidvat met DEET

2 likes

Oh ja, wc-papier is ook echt een goeie!

4 likes

Wij noemen het thuis een douche tas maar gewoon een grote shopper van de appie of Lidl is handig want niet in elke camping douche is er een goede afscheiding tussen douche en je handdoek etc. Vaak wel een haakje en dan kan je die tas daar ophangen met je droge handdoek en schone kleding. Als je daar gewoon meuk in doet wat mee moet naar de camping kan je hem daarna gebruiken met douchen als het nodig is.

4 likes