@Daelyss
Er is sowieso heel veel lekker (en goedkoop) Vietnamees te vinden (de DDR was een van de weinige landen waar Vietnamezen makkelijk heen konden reizen, en die zijn voornamelijk gebleven na de val van de muur). Monsieur Vuong is een heel bekende, en dichtbij Alexanderplatz. Kimchi Princess is ook altijd goed.
Voor pizza kan ik Zola aanraden. Er zijn er een paar, die aan de Paul-Linke-Ufer is de originele, en is qua locatie vind ik het best (want love Paul-Linke-Ufer & Maybachufer, en voor mij om de hoek
)
Le Bon is heel lekker voor ontbijt/brunch.
Bar Raval & Picoteo vind ik allebei lekker voor Tapas.
Voor ijs is Cuore di Vetro een aanrader, dat is ook in de buurt van Alexanderplatz.
In & rondom de Bergmannstraße & Graefestraße (allebei in Kreuzberg) zit sowieso een hele hoop leuks, net als de Weserstraße in Neukölln (in die laatste vooral cocktails gaan drinken bij TiER.
Rondom Boxhagener Platz zit ook van alles, ik vind vooral 1990 Vegan Living daar een aanrader.
En ergens waar ik nog niet geweest ben, maar wat heel goed schijnt te zijn: Café Botanico in Neukölln
Sorry, beetje onoverzichtelijk misschien, en voornamelijk Kreuzberg en Neukölln (mijn favoriete wijken, woon in Kreuzberg en heb ik Neukölln gewoond
), maar hopelijk heb je er wat aan