Ik heb de route milaan - parijs (deels) gedaan pasgeleden met de TGV en dat was perfect! We hadden wel een kleine vertraging door stakingen in Italie maar er werd al tijdens de rit meerdere keren omgeroepen dat je geld kon terugvragen etc. Dat is ook een rit zonder overstappen oid.
Vakantie plannen blijft toch een eeeeuwige struggle. Wij hebben de laatste 2 weken van juli en de 1e week van augustus maar nog steeds niets geboekt. Ik krijg daar onder hand stress van vind het gewoon heel lastig dit jaar. Vooral ook omdat wij heel erg tegen het vliegen aanhikken. Misschien belanden we uiteindelijk in een tent in Zuid Limburg.
Wij hebben dit jaar ook besloten niet te gaan vliegen en gaan nu met de auto naar Oostenrijk/Noord-Italie. Vooral gekeken voor oostenrijk en daar is echt nog best veel vrij, ook voor een redelijke prijs
Ah thanks, ik ga hier zeker even naar kijken. Als er meer van zulke tips zijn, hou me zeker aanbevolen. We willen graag een combi van actief cultureel en toch ook wel ontspanning. Een strand vakantie zetten we voor deze zomer uit ons hoofd.
Heel herkenbaar, wij hebben ook gekeken naar Oostenrijk maar het is Normandie geworden. Ik kon nog best wel leuke airbnb’s vinden!
Wij hebben nu een hotelletje in oostenrijk op het oog met zwemmeertje in de buurt, liften de bergen in, wandelmogelijkheden en voor een wat mindere dag een klein uurtje van innsbruck af. Zulke mogelijkheden heb je op veel plekken in het westen van Oostenrijk in vorarlberg, tirol en karinthie
Heeft er iemand wel eens met Saudi Arabië airlines gevlogen?
Wat voor soort eten zoek je, en in welke buurt verblijf je?
Ik heb vorig jaar een paar fijne tips uit het Duitsland topic gehaald!
Ik zit toevallig ook naar Saudi tickets te kijken. Heb er nooit mee gevlogen, m’n vriend wel, die zei dat geen goede luchtvaartmaatschappij is. Vergelijkbaar met een easyJet ofzo hier. Maar het was niet zo erg dat hij er nooit meer mee zou vliegen.
Mocht je meer info willen dan kan ik dat voor je opvragen.
Ik verblijf in het NH op Alexanderplatz.
@5HT I agree! Ik heb ook 4 weken vietnam gedaan, minder is echt zonde!
Ik vond cambodja echt geweldig en is goed te combineren met Laos (vond ik zelf iets minder). Lekker weg joh in de winter🙌
Ah, lekker centraal! Rondom Alexanderplatz vind je vooral veel ketens en tourist traps, maar vanaf daar ben je overal snel zal morgenavond even gaan zitten en een lijstje posten!
Jep! Ik ben al 2 keer van Parijs naar Milaan geweest met de trein en dat ging soepeltjes!
Edit: oeps, zie nu dat er al anderen hetzelfde zeggen haha
Welk Grieks eiland raden jullie aan voor eind oktober? Met twee volwassenen en een kind van tweeënhalf jaar. We houden van fietsen, dus het liefst een fietsvriendelijk eiland.
Zat zelf aan Corfu te denken. Iemand daar ervaring mee in het najaar?
Ik ga in september pas naar Kos, dus ik kan geen ervaringen delen, maar dat wordt wel omschreven als het fietseiland! Zelf willen we ook een aantal dagen een fiets huren.
@Daelyss
Er is sowieso heel veel lekker (en goedkoop) Vietnamees te vinden (de DDR was een van de weinige landen waar Vietnamezen makkelijk heen konden reizen, en die zijn voornamelijk gebleven na de val van de muur). Monsieur Vuong is een heel bekende, en dichtbij Alexanderplatz. Kimchi Princess is ook altijd goed.
Voor pizza kan ik Zola aanraden. Er zijn er een paar, die aan de Paul-Linke-Ufer is de originele, en is qua locatie vind ik het best (want love Paul-Linke-Ufer & Maybachufer, en voor mij om de hoek )
Le Bon is heel lekker voor ontbijt/brunch.
Bar Raval & Picoteo vind ik allebei lekker voor Tapas.
Voor ijs is Cuore di Vetro een aanrader, dat is ook in de buurt van Alexanderplatz.
In & rondom de Bergmannstraße & Graefestraße (allebei in Kreuzberg) zit sowieso een hele hoop leuks, net als de Weserstraße in Neukölln (in die laatste vooral cocktails gaan drinken bij TiER.
Rondom Boxhagener Platz zit ook van alles, ik vind vooral 1990 Vegan Living daar een aanrader.
En ergens waar ik nog niet geweest ben, maar wat heel goed schijnt te zijn: Café Botanico in Neukölln
Sorry, beetje onoverzichtelijk misschien, en voornamelijk Kreuzberg en Neukölln (mijn favoriete wijken, woon in Kreuzberg en heb ik Neukölln gewoond ), maar hopelijk heb je er wat aan
Ik ga voor het eerst in oktober op "zomer"vakantie. Helaas is het niet gelukt om eerder vrij te regelen, dus kunnen we pas zo laat in het jaar. Ik ging normaal altijd in het hoogseizoen, dus ik vroeg me af hoe het weer rond die tijd in Zuid-Europa is? Het zou gaan om de eerste 2 weken van oktober. Zijn de Spaanse/Italiaanse/Griekse eilanden nog een beetje warm? Ik hou toch niet van benauwd warm, maar ik wil nog wel lekker in de zon aan het zwembad zitten. Of zullen we dan toch verder moeten uitwijken?
Ben vorig jaar naar Corfu geweest, is wat mij betreft niet fietsvriendelijk. Kos is heel fietsvriendelijk, ben daar 4x geweest. Leuk eiland, ligt zuidelijk genoeg denk ik voor oktober.
Kos inderdaad. Zijn we afgelopen mei geweest. Echt een fiets eiland.
We hadden een vrij luie vakantie, dus kan je verder niet heel veel over Kos vertellen haha.
Maar we hebben wel 2 dagen een fiets gehuurd met onzevdochter van 3.