Sowieso langs zeit für brot gaan, heerlijke cinnamonbuns en andere ontbijtdingen. Tinys Pizza x Piccolo Giardino is ook leuk, zit in een gezellig binnenpleintje. Ook leuk en heel Berlijns om een drankje te doen is Holzmarkt Pampa.
Bedankt!
Heb zelf ervaring met de Thalys (altijd op tijd bij mij). En de TGV. Zo’n hoge snelheidslijn trein. Gingen altijd op tijd en snel en comfortabel van noord naar zuid gereisd! Prima te doen/moderne treinen ook.
Jaa, ik ben nu ook aan het treinen door duitsland en zojuist mn aansluiting gemist, door inderdaad net een paar minuten vetraging. Denk dat ik mezelf de luxe gun van de hogesnelheidstrein naar nice of milaan! Hoef je ook niet de hele tijd bezig te zijn of je je overstap wel haalt
Ik ben in mei 2 weken in Noord Italië geweest met elektrische auto en ging echt prima! Onderweg in Duitsland en Zwitserland zijn er genoeg laders, in Italië waren er wel een stuk minder langs de snelweg maar hier hadden we hotels met laadpaal uitgezocht. Dat is sowieso veel handiger want dan hoef je niet te wachten tot de auto vol is.
We hadden net als @kleinmaargroot ABRP gebruikt om van te voren te kijken wat onze opties waren, maar uiteindelijk onderweg via de app Plugsurfing geschikte laadpunten gezocht. Vaak is je actieradius toch net wat anders vanwege je snelheid, het weer etc.
Geen ervaring met via Frankrijk, maar ik ben de afgelopen periode regelmatig met Deutsche Bahn gereisd en afgelopen weekend via Duitsland - Zwitserland naar Milaan. Mijn ervaring is flinke vertragingen in Duitsland, had er rekening mee gehouden door steeds lange overstappen in te bouwen (minimaal 20 minuten) maar toch veel overstappen gemist. De treinen in Zwitserland en Italië gingen wel erg smooth!
Ik heb de route milaan - parijs (deels) gedaan pasgeleden met de TGV en dat was perfect! We hadden wel een kleine vertraging door stakingen in Italie maar er werd al tijdens de rit meerdere keren omgeroepen dat je geld kon terugvragen etc. Dat is ook een rit zonder overstappen oid.
Vakantie plannen blijft toch een eeeeuwige struggle. Wij hebben de laatste 2 weken van juli en de 1e week van augustus maar nog steeds niets geboekt. Ik krijg daar onder hand stress van vind het gewoon heel lastig dit jaar. Vooral ook omdat wij heel erg tegen het vliegen aanhikken. Misschien belanden we uiteindelijk in een tent in Zuid Limburg.
Wij hebben dit jaar ook besloten niet te gaan vliegen en gaan nu met de auto naar Oostenrijk/Noord-Italie. Vooral gekeken voor oostenrijk en daar is echt nog best veel vrij, ook voor een redelijke prijs
Ah thanks, ik ga hier zeker even naar kijken. Als er meer van zulke tips zijn, hou me zeker aanbevolen. We willen graag een combi van actief cultureel en toch ook wel ontspanning. Een strand vakantie zetten we voor deze zomer uit ons hoofd.
Heel herkenbaar, wij hebben ook gekeken naar Oostenrijk maar het is Normandie geworden. Ik kon nog best wel leuke airbnb’s vinden!
Wij hebben nu een hotelletje in oostenrijk op het oog met zwemmeertje in de buurt, liften de bergen in, wandelmogelijkheden en voor een wat mindere dag een klein uurtje van innsbruck af. Zulke mogelijkheden heb je op veel plekken in het westen van Oostenrijk in vorarlberg, tirol en karinthie
Heeft er iemand wel eens met Saudi Arabië airlines gevlogen?
Wat voor soort eten zoek je, en in welke buurt verblijf je?
Ik heb vorig jaar een paar fijne tips uit het Duitsland topic gehaald!
Ik zit toevallig ook naar Saudi tickets te kijken. Heb er nooit mee gevlogen, m’n vriend wel, die zei dat geen goede luchtvaartmaatschappij is. Vergelijkbaar met een easyJet ofzo hier. Maar het was niet zo erg dat hij er nooit meer mee zou vliegen.
Mocht je meer info willen dan kan ik dat voor je opvragen.
Ik verblijf in het NH op Alexanderplatz.
@5HT I agree! Ik heb ook 4 weken vietnam gedaan, minder is echt zonde!
Ik vond cambodja echt geweldig en is goed te combineren met Laos (vond ik zelf iets minder). Lekker weg joh in de winter🙌
Ah, lekker centraal! Rondom Alexanderplatz vind je vooral veel ketens en tourist traps, maar vanaf daar ben je overal snel zal morgenavond even gaan zitten en een lijstje posten!
Jep! Ik ben al 2 keer van Parijs naar Milaan geweest met de trein en dat ging soepeltjes!
Edit: oeps, zie nu dat er al anderen hetzelfde zeggen haha