Welk Grieks eiland raden jullie aan voor eind oktober? Met twee volwassenen en een kind van tweeënhalf jaar. We houden van fietsen, dus het liefst een fietsvriendelijk eiland.
Zat zelf aan Corfu te denken. Iemand daar ervaring mee in het najaar?
Ik ga in september pas naar Kos, dus ik kan geen ervaringen delen, maar dat wordt wel omschreven als het fietseiland! Zelf willen we ook een aantal dagen een fiets huren.
@Daelyss
Er is sowieso heel veel lekker (en goedkoop) Vietnamees te vinden (de DDR was een van de weinige landen waar Vietnamezen makkelijk heen konden reizen, en die zijn voornamelijk gebleven na de val van de muur). Monsieur Vuong is een heel bekende, en dichtbij Alexanderplatz. Kimchi Princess is ook altijd goed.
Voor pizza kan ik Zola aanraden. Er zijn er een paar, die aan de Paul-Linke-Ufer is de originele, en is qua locatie vind ik het best (want love Paul-Linke-Ufer & Maybachufer, en voor mij om de hoek )
Le Bon is heel lekker voor ontbijt/brunch.
Bar Raval & Picoteo vind ik allebei lekker voor Tapas.
Voor ijs is Cuore di Vetro een aanrader, dat is ook in de buurt van Alexanderplatz.
In & rondom de Bergmannstraße & Graefestraße (allebei in Kreuzberg) zit sowieso een hele hoop leuks, net als de Weserstraße in Neukölln (in die laatste vooral cocktails gaan drinken bij TiER.
Rondom Boxhagener Platz zit ook van alles, ik vind vooral 1990 Vegan Living daar een aanrader.
En ergens waar ik nog niet geweest ben, maar wat heel goed schijnt te zijn: Café Botanico in Neukölln
Sorry, beetje onoverzichtelijk misschien, en voornamelijk Kreuzberg en Neukölln (mijn favoriete wijken, woon in Kreuzberg en heb ik Neukölln gewoond ), maar hopelijk heb je er wat aan
Ik ga voor het eerst in oktober op "zomer"vakantie. Helaas is het niet gelukt om eerder vrij te regelen, dus kunnen we pas zo laat in het jaar. Ik ging normaal altijd in het hoogseizoen, dus ik vroeg me af hoe het weer rond die tijd in Zuid-Europa is? Het zou gaan om de eerste 2 weken van oktober. Zijn de Spaanse/Italiaanse/Griekse eilanden nog een beetje warm? Ik hou toch niet van benauwd warm, maar ik wil nog wel lekker in de zon aan het zwembad zitten. Of zullen we dan toch verder moeten uitwijken?
Ben vorig jaar naar Corfu geweest, is wat mij betreft niet fietsvriendelijk. Kos is heel fietsvriendelijk, ben daar 4x geweest. Leuk eiland, ligt zuidelijk genoeg denk ik voor oktober.
Kos inderdaad. Zijn we afgelopen mei geweest. Echt een fiets eiland.
We hadden een vrij luie vakantie, dus kan je verder niet heel veel over Kos vertellen haha.
Maar we hebben wel 2 dagen een fiets gehuurd met onzevdochter van 3.
Kos is idd het fietseiland! Maar eind oktober vermoed ik wel dat het meeste toerisme daar is uitgestorven. Las in veel reviews dat begin oktober alle strandtentjes alles afbreken etc. Als je dat niet erg vindt is het prima!
Mallorca is volgens mij nog lekker dan
Canarische eilanden zijn nog warm
De Canarische eilanden kunnen dan best oké zijn, maar zit je inderdaad met sluiting van toeristenseizoen. Je kan bijvoorbeeld ook steden in andalusie bezoeken en hotels met zwembad boeken? Maar wordt denk ik net te koud. Willen jullie evt buiten Europa op vakantie?
Edit; grapje ik las november ipv oktober. Ik zat in de laatste week van september in Andalusië in een dorp aan het strand en was heerlijk!
Thanks, @Puck, @crazyplantlady, @Opheliac en @Wasbeer! Ga ik kijken naar Kos. Is vliegtechnisch ook wat makkelijker. En als er dan weinig op is, vinden we niet erg!
Qua Griekenland moet je dan de zuid-oostkant van Rhodos hebben. Daar blijft het het langste mooi weer! Andere landen weet ik niet.
Heel erg bedankt voor al je tips <3
Als iemand nog leuke tips heeft voor Kos qua restaurants/dingen doen…(fietsen staat al op het lijstje )? Ik ga over 3 weken!
Ik vind tips voor fietsroutes ook leuk! Dus als iemand die heeft…
Wij zaten in Kos-stad. Naar die warmwaterbron fietsen is een leuke fietstocht, maar vond die thermen zelf een beetje een deceptie haha (letterlijk een kuil in het grindstrand waar dan een laagje warm water in stond). Verder is een middag naar Zia leuk (daar eten met zonsondergang. Dat moet je wel rijden overigens, te stijl om te fietsen). Ik vond het Asklepieion ook leuk en indrukwekkend, daar kan je wel makkelijk heen fietsen. En als je langs de bovenkant van Kos gaat fietsen naar het zoutmeer bijv zit daar een leuk wijngaardje met heel lekker eten: Ampeli Wine Yard
Qua eten: Elia is leuk en traditioneel Grieks. En het was niet open toen wij er waren maar Broadway had ook heel goeie reviews (wel reserveren)
Ik heb Vietnam ooit in 3,5 week gedaan. Dat was wel een beetje haasten dus iets langer zou top zijn. Zijn toen van zuid naar noord gereisd! Was echt een super goede combi tussen cultuur, mensenmassa, strand en natuur en rust. Zeker in het noorden, zo mooi! In plaats van naar Sapa zijn we toen naar Ha Giang geweest en hebben daar zelf een 4 daagde scooterloop gedaan. Was fantastisch!
Ik ben een paar jaar geleden in twee weken van Noord- naar Zuid-Vietnam gereisd (veeeeel te kort natuurlijk, maar kon toen niet anders). Maar zeker een aanrader! Ik vond Mai Chau prachtig, vergelijkbaar met SaPa maar destijds nog wat ongerepter en minder massatoerisme. We hebben daar toen drie nachten in een homestay geslapen en veel gewandeld (met gids ook), zo mooi! Wij deden Hanoi > Mai Chau > Hanoi > Ha Long Bay > Hanoi (nachttrein naar) > Hue > Hoi an > Ho Chi Minh (en vanuit daar nog een dagje Mekong Delta).
Vermijd de bar street ik ben nu op Kos en wij dachten gisteren ‘even te gaan kijken’ rond 11 uur. Toen stormden er alleen maar hysterische proppers op ons af. Heb me nog nooit zo ongemakkelijk gevoeld haha.
Maar ik ga vanavond naar Zia, hoorde van heel veel mensen dat dat heel leuk is!
Ohhhh Sapa was echt mijn hoogtepunt van Vietnam zo rustig, zulke mooie natuur, af en toe kwam je een geitje tegen. Ha Giang was ook fantastisch, ik heb hem wel achterop bij een local gedaan want ik ben een schijtluis.
Vond heel Vietnam echt te gek, de chaos in Hanoi (en 10 cent of zo per biertje) en de hitte in het zuiden. Volgens mij ben ik 3 weken in Vietnam geweest. Zou er graag een keer teruggaan.